Gå til innhold

Kan jeg gå til tannlege som planlagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlege forleden. Har flere hull og måtte rotfylle en tann. Det var vondest i tanna som måtte rotfylles, så tannlegen begynte å rotfylle først. Den fylles ferdig ca 2 uker senere. Det var ikke noe snakk om de andre tennene da, men nå har jeg fått mer vondt i den ene det er hull  i.

Har bestilt time for den. Men kan den egentlig gjøres noe med i "pausen" til rotfyllinga? Hvorfor skal det gå lang tid mellom fyllingene? Den dagen blir det en uke siden rotfylling.

Anonymkode: 6eee7...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er om du kan fikse den andre tannen før den første er ferdig? Selvsagt kan du det. Grunnen til at det går tid mellom første og andre behandling ved rotfylling er at man skal være sikker på at man har fått ut alt av nerver og tannvev som er ødelagt fra den tannen. Men det er altså ikke noe i veien for å behandle de andre tennene i mellomtiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg rotfylte en tann gjorde de alt i en go.. skal man egentlig ha "pause"/gjøre det i 2 omganger?

Anonymkode: bfd8a...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg rotfylte en tann gjorde de alt i en go.. skal man egentlig ha "pause"/gjøre det i 2 omganger?

Anonymkode: bfd8a...09d

Spørs bl.a. hvor mange nerver tror jeg. Er det bare en som skal fjernes går det fortere. Tror det mest vanlige er å gjøre det over to dager.

Anonymkode: 6eee7...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg rotfylte en tann gjorde de alt i en go.. skal man egentlig ha "pause"/gjøre det i 2 omganger?

Anonymkode: bfd8a...09d

Kommer an på om nervene er døde eller ikke. Man kan også ta sjansen, men man gjør vanligvis ikke det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet en gang i over et år før jeg dro tilbake for å fullføre rotfylling for jeg glemte hele greia. Kom på det først da den midlertidige fyllingen falt ut. 😅 Gikk fint det.

Anonymkode: 4fe37...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok bra at du fikser andre tenner mens du venter to uker på å ferdig stille den rotfylte tannen. Jeg og måtte vente to uker mellom runde en og to på rotfylling.

Anonymkode: b0ead...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...