Gå til innhold

Ærlighet varer lengst i et forhold? Eksempler på det motsatte!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du opplevd at kjæresten har vært dønn ærlig og sagt ting som gjorde vondt å høre? Som du helst skulle ha sett usagt? Det har jeg:

- "Du er frirommet mitt. Jeg omgås smarte mennesker hele dagen og må tenke gjennom alt jeg sier, men med deg er det liksom ikke så nøye." Eh, takk?

- "Har aldri før lagt merke til at Maria (venninne av meg) har den kroppen, hun så jo helt rå ut i det antrekket." Kan du vennligst ta deg et runk og holde kjeft?

- "Jeg lånte 200 000 av faren til eksen og har ikke..." Stopp der. Dette vil jeg IKKE høre mer om. Det blir særboerskap en stund til.

- "Den sykeste sexen jeg har hatt var med en asiat jeg traff på utveksling. Vi hadde ikke all verdens til felles ellers, men i senga var det som om vi var sjelevenner..." STOPP for guds skyld! Jeg spurte om FANTASIER, ikke faktiske opplevelser som jeg aldri kan leve opp til.

Anonymkode: 1584e...16f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig, eksemplene dine var ikke så veldig grove, spør du meg. Har personlig vært ærlig om MYE verre ting med min kone, og hun er da fremdeles ved min side.

(Ting som er fra min FORTID, ville aldri gjort sånt nå som vi er sammen.)

Anonymkode: 7cf96...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, eksemplene dine var ikke så veldig grove, spør du meg. Har personlig vært ærlig om MYE verre ting med min kone, og hun er da fremdeles ved min side.

(Ting som er fra min FORTID, ville aldri gjort sånt nå som vi er sammen.)

Anonymkode: 7cf96...136

Jeg er kanskje spesielt sjalu og nærtagende, hehe. Klar over det. Men poenget med tråden var ikke å diskutere mine eksempler, men å høre fra fler 😄

Anonymkode: 1584e...16f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selvopplevd men dog, en bekjent sa dette til noen midt under sex; eeh, nei jeg tror vi stopper her - dette er helt ræva så jeg tror vi avslutter her..
Vedkommende reiste seg, tok på klær og sa "ikke ring meg" til den andre som mildest talt nok ikke hadde forventet så ærlig når alt kom til alt... 

Etter denne episoden ble fortalt meg for mange år siden har jeg tenkt at jeg er veldig heldig i valg av partner når noe dukker opp... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri elsket deg.

Anonymkode: 0023e...a7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlighet varer ikke alltid lengst! Har tenkt å ta med meg en hel del i graven. 🤣 Hilsen gift i 10 år. 

Anonymkode: 8a1a1...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet er ikke det samme så å si alt man tenker og mener. En del ting kan man med fordel holde for seg selv (og av og til er en hvit løgn det beste for alle involverte)...

Endret av Daria
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever at han forteller meg ting som er vanskelig å høre, men som jeg vet jeg bør bli bedre på. Ellers er det ikke noe kjæresten har sagt som skremmer meg.

Anonymkode: 96f86...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig. Hverken den første kjæresten min eller den nåværende kjæresten min har vært for ærlige. Men, min nåværende kjæreste var ganske opptatt av å kommentere andres kvinner utseende i mitt nærvær, da spesielt damer i filmer og serier. "hun er skikkelig fin" og "faen så fine pupper". Det var veldig rart at han gjorde det, for han var jo ikke en sånn type? Nå er det derimot lenge siden han har gjort det, kanskje et par år siden sist. Jeg vet ikke hvorfor han gjorde det, kanskje for at han ville jeg skulle bli sjalu? 

Anonymkode: 2744a...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impressa

Litt overraskende direkte seksuell ærlighet har jeg opplevd i alle forholdene jeg har vært i. At han kommenterer damer på TV, på gata eller venninner av meg, eller at han er veldig detaljert om tidligere erfaringer. Men jeg har et todelt forhold til det for jeg synes også at det er spennende å bli kjent med hva som rører seg i han av seksuelle tanker og erfaringer.

Da synes jeg det var verre å høre at han ikke ville ha så mye med foreldrene mine å gjøre fordi han hadde blitt så nær med foreldrene til eksen at han syntes det var vanskelig da det ble slutt mellom dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd at kjæresten har vært dønn ærlig og sagt ting som gjorde vondt å høre? Som du helst skulle ha sett usagt? Det har jeg:

- "Du er frirommet mitt. Jeg omgås smarte mennesker hele dagen og må tenke gjennom alt jeg sier, men med deg er det liksom ikke så nøye." Eh, takk?

- "Har aldri før lagt merke til at Maria (venninne av meg) har den kroppen, hun så jo helt rå ut i det antrekket." Kan du vennligst ta deg et runk og holde kjeft?

- "Jeg lånte 200 000 av faren til eksen og har ikke..." Stopp der. Dette vil jeg IKKE høre mer om. Det blir særboerskap en stund til.

- "Den sykeste sexen jeg har hatt var med en asiat jeg traff på utveksling. Vi hadde ikke all verdens til felles ellers, men i senga var det som om vi var sjelevenner..." STOPP for guds skyld! Jeg spurte om FANTASIER, ikke faktiske opplevelser som jeg aldri kan leve opp til.

Anonymkode: 1584e...16f

Grunnen til at man sier at ærlighet varer lengst, er jo i stor grad fordi man da har mulighet til å kvitte seg med de som slipper ut de verste tingene, og beholde de som slipper ut ting man kan tåle å forholde seg til.

Dermed slipper man å leve med langvarige mistanker, eller plutselig finne ut ting man ikke klarer å leve med, etter flere år.

Og dermed kan man få til langvarige relasjoner fordi man er med rett person fra start.

Jeg må ærlig talt si at jeg hadde kastet ut de fyrene som sier slike ting som det du kommer med her. Den ærligheten sier; «Jeg er en tosk, vennligst kast meg ut om du har en standard!»

Så hvis man ikke kaster han ut da, så har man i stor grad sagt; «Jeg har ingen standard, du kan si hva som helst til meg, og jeg vil godta det, uansett hva det er!»

 

1 time siden, Daria skrev:

Ærlighet er ikke det samme så å si alt man tenker og mener. En del ting kan man med fordel holde for seg selv (og av og til er en hvit løgn det beste for alle involverte)...

Enig i det.

Det man skal være ærlig om er de større linjene, ting man ser at kan fungere eller bli et problem på sikt, ikke alle mulige slags strøtanker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at ærlighet ikke er å si absolutt alt som faller inn i hodet på en. At man tenker at man synes andre enn partner er supersexy, eller at man tenker at partner har lagt på seg noen kilo sorterer (for eksempel) under ting man kan holde for seg selv. Vi tenker alle en hel masse hele tiden, men man trenger ikke påpeke hver gang noen gjør noe feil eller sier noe feil - og man trenger ikke fortelle absolutt alt man tenker.

Noen gjør nettopp det og dekker seg bak at de er «ærlige». Det synes jeg er tull. Å ta hensyn til andres følelser er også en viktig egenskap. Klart man skal si fra om viktige ting, men alt er ikke viktig. De fleste tanker man har er tross alt som regel ikke så viktige for andre. Om du synes noen er pen eller stygg er en personlig mening som du kan holde for deg selv, for eksempel.

Ærlighet handler derimot om å si sannheten når man blir spurt og ikke hemmeligholde vesentlige ting -  ikke komme med sine meninger og tanker om alt hele tiden. 

Synes alle eksemplene i HI var ting som man godt kunne holdt for seg selv. Bortsett fra det med økonomien, for det synes jeg faktisk det er vesentlig at partner vet. Hvis den gjelden fortsatt ikke er betalt altså. Fortid er jo fortid.

Akkurat det med smarte folk på jobb ser jeg dog for meg at bare var en klønete formulering? Han mente sikkert ikke at du var dum, men at han kan si det som faller han inn til deg uten å tenke seg om - vel vitende om at du ikke dømmer eller arresterer han på hver minste lille ting. Man kan jo være mer seg selv med kjæresten enn med kollegaer (som gjerne også er litt «konkurrenter»). 

Anonymkode: 9c2ce...e9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Carrot skrev:

Ikke selvopplevd men dog, en bekjent sa dette til noen midt under sex; eeh, nei jeg tror vi stopper her - dette er helt ræva så jeg tror vi avslutter her..
Vedkommende reiste seg, tok på klær og sa "ikke ring meg" til den andre som mildest talt nok ikke hadde forventet så ærlig når alt kom til alt... 

Etter denne episoden ble fortalt meg for mange år siden har jeg tenkt at jeg er veldig heldig i valg av partner når noe dukker opp... 

Huff! 😳 Får håpe han eller hun siktet til sin egen innsats/prestasjon. Men sånn blir det vel ikke tolket uansett i den sårbare situasjon.

Anonymkode: 1584e...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært heldig. Hverken den første kjæresten min eller den nåværende kjæresten min har vært for ærlige. Men, min nåværende kjæreste var ganske opptatt av å kommentere andres kvinner utseende i mitt nærvær, da spesielt damer i filmer og serier. "hun er skikkelig fin" og "faen så fine pupper". Det var veldig rart at han gjorde det, for han var jo ikke en sånn type? Nå er det derimot lenge siden han har gjort det, kanskje et par år siden sist. Jeg vet ikke hvorfor han gjorde det, kanskje for at han ville jeg skulle bli sjalu? 

Anonymkode: 2744a...6f7

Jeg har faktisk også litt erfaring med at menn gjør dette en del i starten, før de slutter med det. Har fått følelsen av at det er en måte å signalisere at de ikke har forpliktet seg hundre prosent. Vise litt sånn implisitt at de fortsatt har øynene oppe for andre..

Anonymkode: 1584e...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Impressa skrev:

Litt overraskende direkte seksuell ærlighet har jeg opplevd i alle forholdene jeg har vært i. At han kommenterer damer på TV, på gata eller venninner av meg, eller at han er veldig detaljert om tidligere erfaringer. Men jeg har et todelt forhold til det for jeg synes også at det er spennende å bli kjent med hva som rører seg i han av seksuelle tanker og erfaringer.

Da synes jeg det var verre å høre at han ikke ville ha så mye med foreldrene mine å gjøre fordi han hadde blitt så nær med foreldrene til eksen at han syntes det var vanskelig da det ble slutt mellom dem. 

Den var litt mørk ja. Flere lag til den.. I sånne tilfeller er det lett å lure på hvor bevisst det er. Fortsatt sammen med han?

Enig i at seksuell ærlighet er tosidig. Men min grense går nok før din.

Anonymkode: 1584e...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk vite at han egentlig ikke ønsket seg barn med meg, og at han bare sa det og spilte rollen fordi han visste jeg ville ha barn, - etter barnet var født. 

Anonymkode: bcfb2...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite at han egentlig ikke ønsket seg barn med meg, og at han bare sa det og spilte rollen fordi han visste jeg ville ha barn, - etter barnet var født. 

Anonymkode: bcfb2...806

Nei!? Hvordan gikk det videre?

Anonymkode: 1584e...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kanskje spesielt sjalu og nærtagende, hehe. Klar over det. Men poenget med tråden var ikke å diskutere mine eksempler, men å høre fra fler 😄

Anonymkode: 1584e...16f

Helt ærlig så syns jeg kjæresten din høres veldig hensynsløs ut. 

Anonymkode: ec113...412

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at ærlighet ikke er å si absolutt alt som faller inn i hodet på en. At man tenker at man synes andre enn partner er supersexy, eller at man tenker at partner har lagt på seg noen kilo sorterer (for eksempel) under ting man kan holde for seg selv. Vi tenker alle en hel masse hele tiden, men man trenger ikke påpeke hver gang noen gjør noe feil eller sier noe feil - og man trenger ikke fortelle absolutt alt man tenker.

Noen gjør nettopp det og dekker seg bak at de er «ærlige». Det synes jeg er tull. Å ta hensyn til andres følelser er også en viktig egenskap. Klart man skal si fra om viktige ting, men alt er ikke viktig. De fleste tanker man har er tross alt som regel ikke så viktige for andre. Om du synes noen er pen eller stygg er en personlig mening som du kan holde for deg selv, for eksempel.

Ærlighet handler derimot om å si sannheten når man blir spurt og ikke hemmeligholde vesentlige ting -  ikke komme med sine meninger og tanker om alt hele tiden. 

Synes alle eksemplene i HI var ting som man godt kunne holdt for seg selv. Bortsett fra det med økonomien, for det synes jeg faktisk det er vesentlig at partner vet. Hvis den gjelden fortsatt ikke er betalt altså. Fortid er jo fortid.

Akkurat det med smarte folk på jobb ser jeg dog for meg at bare var en klønete formulering? Han mente sikkert ikke at du var dum, men at han kan si det som faller han inn til deg uten å tenke seg om - vel vitende om at du ikke dømmer eller arresterer han på hver minste lille ting. Man kan jo være mer seg selv med kjæresten enn med kollegaer (som gjerne også er litt «konkurrenter»).  

Anonymkode: 9c2ce...e9c

Det er noe i dette med "om du ikke har noe pent å si, så ikke si noe".

Dette gjelder også i parforholdet.

En ting er å snakke sammen, og være åpen for å svare ærlig på spørsmål fra partner om ting denne har behov for å vite. (Det å holde utroskap skjult for å "skåne den andres følelser" er jo egentlig ikke noe man gjør for å skåne den andre.)
Samtidig er det helt OK å holde ting fra fortiden skjult, om det egentlig ikke har noe relevans for forholdet, spesielt hvis partneren vil oppleve historier fra fortiden som kritikk, eller noe denne må leve opp til.

Anonymkode: e3591...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...