Gå til innhold

Stort sprik prisantydning og markedsverdi bolig - vil by


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på visning på et oppussingsobjekt på et tettsted en et stykke fra en by med lave priser (for de som undrer seg over prisen). 
Men jeg ser det er et relativt stort sprik mellom prisantydning i boligannonsen som er 590 000 og markedstakst på 960 000. 

Er dette fordi de ikke forventer markedstaksten, eller er det noe "muffens" her? 

For meg personlig er dette ganske nært "drømmehuset" og jeg er relativt sikker på at jeg vil by. Det er satt opp visning tirsdag neste uke, og jeg har fått ordnet forhåndsvisning nå på torsdag. Er det lurt å vente til visningen er over for å se om det kommer inn bud, eller bør jeg legge inn noe før det. Forutsatt at boligen er som forventet etter atjeg har sett den naturligvis. 

Vet det er vanskelig å si noe om, men spør likevel :)

Anonymkode: 1b957...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er hva er boligen verdt for deg? 

Når du vet det kan du jo legge inn et bud noe lavere og håpe på det beste. 

Du kan legge inn bud før visning, men om det blir akseptert kommer helt an på hvordan interessen er. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er ikke så lett å spå!

Dersom du virkelig vil ha dette huset og "sperre ute" all konkurranse er det jo et poeng å dra på med et bud like før visning. Dersom du ikke er så veldig redd for at det står veldig mange i kø klare til å by er det bedre å vente til offisiell visning er over med bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er den eiendommen jeg tror, ble den kjøpt i januar i år av nåværende eier for 1.35 millioner.

Enten er prisantydning lokkepris og/eller husene er i vesentlig dårligere stand enn kjøper trodde. Er det råte og/eller skadedyr i bærende konstruksjoner, er det sannsynligvis bare riving av bygningene som er aktuelt.

Anonymkode: 420f1...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert tvangssalg. Mange som er fatt kjøper rønner for å pusse opp men så har de jo ikke penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er den eiendommen jeg tror, ble den kjøpt i januar i år av nåværende eier for 1.35 millioner.

Enten er prisantydning lokkepris og/eller husene er i vesentlig dårligere stand enn kjøper trodde. Er det råte og/eller skadedyr i bærende konstruksjoner, er det sannsynligvis bare riving av bygningene som er aktuelt.

Anonymkode: 420f1...f6c

Hvilken eiendom snakker du om? Hvor i Norge er dette?

Anonymkode: 1b957...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Sikkert tvangssalg. Mange som er fatt kjøper rønner for å pusse opp men så har de jo ikke penger.

Neida. Ikke tvangssalg.

TS

Anonymkode: 1b957...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stan skrev:

Spørsmålet er hva er boligen verdt for deg? 

Når du vet det kan du jo legge inn et bud noe lavere og håpe på det beste. 

Du kan legge inn bud før visning, men om det blir akseptert kommer helt an på hvordan interessen er. 

 

Tja boligen er nok verdt det dobbelte for meg. Så jeg kommer ikke til å legge inn bud på litt under hva den er verdt for meg, siden jeg jo ønsker den rimeligst mulig.

TS

Anonymkode: 1b957...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvilken eiendom snakker du om? Hvor i Norge er dette?

Anonymkode: 1b957...6d5

Gå inn på seeiendom.no og sjekk ut objektet, om du ikke har gjort det. Dette bør alle gjøre, når de skal kjøpe annen eiendom enn leilighet.

Anonymkode: 420f1...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på seeiendom.no og sjekk ut objektet, om du ikke har gjort det. Dette bør alle gjøre, når de skal kjøpe annen eiendom enn leilighet.

Anonymkode: 420f1...f6c

Jeg har sjekket ut eiendommen. Jeg bare lurte på hva du snakket om og hvordan du har funnet ut hvilken eiendom du tror det er. For det stemmer jo ikke i det hele tatt.

TS

Anonymkode: 1b957...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...