Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal finne på i ferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 4 uker sommerferie og har 1 uke-10 dager dekt da jeg skal besøke familie og gamle venner. Så da har jeg ca 3 uker igjen der jeg ikke vet hva jeg skal finne på. Jeg er alene. Har en mann jeg treffer, men han skal ikke ha ferie før uti august og kommer til å jobbe mye når jeg skal ha ferie. Alle vennene mine har sine greier. Det frister ikke særlig å dra på ferie til utlandet alene mer enn noen dager ihvertfall, og da blir det i såfall restplasstur tenker jeg. 

Tenkte å dra på telttur noen dager og fjellturer og sånt da 

Jeg har ikke hatt sommerferie på 10 år og husker jo ikke hva jeg dreiv med da. 

Anonymkode: 41c3b...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, da skulle jeg ha kosa meg i mitt eget selskap. Sovet lenge, lest bøker jeg aldri får tid til ellers, tatt en kaffe med venninner som jeg sjelden ser, kjørt meg noen dagsturer dit jeg ønsker, vasket ned huset, solt meg hvis det er sol og hvilt meg skikkelig ut.

Anonymkode: cafbc...16c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åhh, da skulle jeg ha kosa meg i mitt eget selskap. Sovet lenge, lest bøker jeg aldri får tid til ellers, tatt en kaffe med venninner som jeg sjelden ser, kjørt meg noen dagsturer dit jeg ønsker, vasket ned huset, solt meg hvis det er sol og hvilt meg skikkelig ut.

Anonymkode: cafbc...16c

Det gjør jeg allerede sånn 2 dager i uka, så har ikke sånn kjempebehov for eget selskap i 3 uker. 

Anonymkode: 41c3b...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en ferietur et eller annet sted. Enten  i Norge eller kanskje en  tur et sted i Europa. Masse å finne på :)

men jeg kaster stein i glasshus, for jeg føler litt det samme.. må tilbringe deler av ferien hos mamma og hjelpe henne, men hadde jeg hatt mulighet hadde jeg reist litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Være turist i egen by, tilby venner å ta med barna på tusenfryd/dyreparken/badetur/, Dra til en storby du ikke har vært og sjekke ut museer, severdigheter, osv. Be noen på besøk. Besøke noen det er lenge siden du har vært hos. Evt gjøre prosjekter hjemme- male, rydde, ommøblere, osv.

Anonymkode: ba6c6...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du være frivillig en plass?

Anonymkode: 3a577...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en restplass og dra et sted for en uke. Jeg syntes det var skummelt første gang, men nå elsker jeg å dra alene. Fokuset blir da mitt tempoog hva har jeg lyst til å gjøre. Du velger selv hvor aktiv du vil være.

Anonymkode: db588...8ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lang sommerferie hvert år. Lærer. Nå har jeg ikke noe jobb å gå til til høsten (enda), så jeg er helt fri. Skal lese meg litt opp på fagfornyelsen tenkte jeg, da, og ellers oppdatere meg litt faglig som jeg alltid pleier.

Ellers, jeg syr mye. Ferier er perfekte til å holde på med hobby. Tenkte også å prøve meg på noe enkelt trearbeid. Låne elektrisk sag og annet utstyr av faren min. Hva med deg? Har du en hobby? Er det noe du vil lære deg?

Leae bøker, sortere i boden, lage mat fra bunnen som tar lang tid.. Reis til et sted i nærheten du ikke har vært før, eller det er lenge siden du har vært der? 

Anonymkode: b6a4c...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitt på KG? 10-15 timer går fort unna om man sitter her og deltar i mange tråder samtidig :)

Anonymkode: a4a6f...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drøm, sier nå bare jeg. :-)

I en slik ferie, reiste jeg først innom Sverige på et arrangement, ble der fire dager. Dro så til Nordkapp og kjørte Norge ned på langs. Herlig ferie. Alene, men likevel aldri alene.

Ellers ble det litt strandliv, dagsturer ut. Hyttetur. Bytur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å reise til syden og slikt alene. Vet ikke hvorfor. Men hvis du kvier deg for deg, så kan jeg heller anbefale deg London! Dit er det helt innafor å dra alene. Book deg et sentralt hotell, og det eeeer så mye å gjøre der! :)

Anonymkode: aaf7c...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg spiller en del dataspill. 

Leser masse bøker, og ser på filmer. Har du sommer-åpent bibliotek der du bor?    

Svarer på enkelte spørreundersøkelser, og får gavekort. 

Er ganske aktiv på andre debatt-forum, ikke bare Kvinneguiden. :nisse:

Anonymkode: 85689...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...