Gå til innhold

Zalando har sluttet med gratis frakt


MammaSvarDa

Anbefalte innlegg

Zalando har nå sluttet med gratis frakt uansett kjøpesum. Nå må man handle for 229 kr for å få gratis frakt, ellers er frakten 39 kr. 

Hva syns dere om det? Kommer dere til å handle mindre hos zalando fremover?

Selv kommer jeg nok til å slutte å handle småting som t-skjorter til barna, truser osv. Evt samle opp småting i en bestilling, men det jeg vil ha hos zalando blir fort utsolgt, så det fungerer ikke optimalt for meg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kommer nok til å handle like mye/lite som jeg pleier. Sjelden det jeg kjøper kommer under 229 kr likevel.

Anonymkode: f72a0...9ea

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg aldri har kjøpt noe for den summen eller mindre, selv ikke enkeltplagg, så null problem. 

Anonymkode: a7da5...aa3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, MammaSvarDa skrev:

Zalando har nå sluttet med gratis frakt uansett kjøpesum. Nå må man handle for 229 kr for å få gratis frakt, ellers er frakten 39 kr. 

Hva syns dere om det? Kommer dere til å handle mindre hos zalando fremover?

Selv kommer jeg nok til å slutte å handle småting som t-skjorter til barna, truser osv. Evt samle opp småting i en bestilling, men det jeg vil ha hos zalando blir fort utsolgt, så det fungerer ikke optimalt for meg

Enig i at det er kjedelig. Men jeg løser det i nettbutikker som har det på samme måte, ved å fylle opp handlekurven med "forbruksvarer" som vi uansett trenger (for å nå minimumsbeløpet) før jeg legger salgsvarene i handlekurven.

Anonymkode: c5802...4d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til å handle hos nettbutikker der man må handle for minimum 600,- eller 1000,- for å få fri frakt. Så for meg er det ikke et problem.

Anonymkode: c5802...4d8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, MammaSvarDa skrev:

ellers er frakten 39 kr.

Det er jo knapt prisen av en bussbillett. Jeg ser ikke på dette som et problem :) 

Anonymkode: c5802...4d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med retur? Må man betale for retur også? Hva om man returnerer et plagg som koster mindre 229, må man betale frakt på det også?

Anonymkode: d77ac...587

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da kjipt! Jeg kommer nok likevel til å bruke Zalando en del. For meg som student er Zalando utrolig praktisk. Det tar mye mindre tid, og utvalget er jo utrolig stort. Det er sjelden jeg handler for under 229, så det blir nok ikke et problem for min del.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra å bestille mer om gangen, også for miljøets del.

Dessuten har Zalando hatt økonomiske bekymringer pga alle returene, og vurdert eller kanskje fortsatt vurderer de å tilby kundene å legge inn kroppsmålene sine så det blir enklere å finne rett størrelser (og slippe så mye retur). Men så er det personvernet, da, og ikke alle hadde nok vært interessert i dette, aller minst jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å handle for tusenvis av kroner hos Zalando når jeg først setter igang så dette spiller ingen rolle for meg. Elsker Zalando!

Anonymkode: d5526...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så lav grense for fri frakt, så kommer jeg til å handle like mye som før. 

Noen som vet om det vil koste noe å returnere?

Anonymkode: f7f19...732

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, student86 skrev:

Bare bra å bestille mer om gangen, også for miljøets del.

Dessuten har Zalando hatt økonomiske bekymringer pga alle returene, og vurdert eller kanskje fortsatt vurderer de å tilby kundene å legge inn kroppsmålene sine så det blir enklere å finne rett størrelser (og slippe så mye retur). Men så er det personvernet, da, og ikke alle hadde nok vært interessert i dette, aller minst jeg.

Dette her er nok ikke særlig effektivt. For min del kan jeg slenge inn mål og det anbefales 2 størrelser enn jeg trenger. Jeg bruker XS og XXS men ofte er de minste størrelsene de har (om det er XS eller XXS) for store. Noen ganger sitter de som et skudd. Andre ganger ser ikke klærne så pene ut på meg som jeg hadde forestilt meg. Det kommer liksom ikke kun an på mål i seg selv, men høyde og kroppsfasong også.

Anonymkode: d77ac...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok til å handle omtrent like mye som før. Den eneste forskjellen er at jeg ikke lengre kan handle kun ETT plagg på salg, men som regel synes jeg at det er praktisk nok å sjekke hva jeg ellers trenger før jeg legger inn en bestilling uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som lurer på returer:

Frakt og toll

Hos oss får du fri frakt på bestillinger over 229 kr. Ved kjøp under dette beløpet, er fraktkostnaden 39 kr.

Hvis du returnerer hele ordren, vil vi også refundere fraktkostnaden. 

 

Returer:

Retur er også kun gratis dersom du følger våre retningslinjer for retur. Vi vil ikke refundere for en betalt retur gjennom Posten Norge eller andre leverandører.

Endret av applestories
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Da jeg surmulte over det så trodde jeg frakten og minimumbestillingen kom til å være mye høyere. Jeg har null problem med prisen de har satt. Handler somregel alt i to størrelser bare i tilfelle, så har aldri handlet for under 229. Eneste jeg irriterer meg over er at de ikke bare sier 40 og 230. 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*tatt bort* leste feil🙈

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det ikke står noe om er hva som skjer dersom man handler for 300 og returnerer noe til 100 - trekker de fra frakten man har spart på refundert beløp?

Uansett kommer ikke dette til å påvirke min handel hos Zalando på noen måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Siden man også må returnere alt for å få gratis retur, vil jeg mest sannsynlig slutte å handle der. Merkelig regel. 

?

Hvor ser du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, applestories skrev:

?

Hvor ser du det?

Nei vent, jeg forstod det feil i forhold til hva du hadde limt inn🙂 er det fortsatt fri retur om man velger å sende tilbake bare en av fem varer f. Eks?

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...