Gå til innhold

Zalando har sluttet med gratis frakt


MammaSvarDa

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Nei vent, jeg forstod det feil i forhold til hva du hadde limt inn🙂 er det fortsatt fri frakt om man velger å sende tilbake bare en av fem varer f. Eks?

Slik jeg tolker det må du sende tilbake alt for å få tilbake de 39 kronene.

Men frakten på returpakken er som før om det er en vare eller alt - printe ut, klistre på, levere hos PostNord.

Det står ihvertfall fortsatt slik på nettsidene.

Ser det var litt klønete limt inn, skal prøve å fikse litt :)

Endret av applestories
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, applestories skrev:

Slik jeg tolker det må du sende tilbake alt for å få tilbake de 39 kronene.

Men frakten på returpakken er som før - printe ut, klistre på, levere hos PostNord.

Ser det var litt klønete limt inn, skal prøve å fikse litt :)

Dette slet jeg også med å forstå. Når man skal returnere, må man altså returnere alt man har bestilt, eller så må man betale for returen også, som er på 39 kr? Eller må man betale 39 kr uansett  og så få refundert på et senere tidspunkt?

Anonymkode: d77ac...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, applestories skrev:

Det det ikke står noe om er hva som skjer dersom man handler for 300 og returnerer noe til 100 - trekker de fra frakten man har spart på refundert beløp?

Uansett kommer ikke dette til å påvirke min handel hos Zalando på noen måte.

Hos Zalando betaler du aldri toll, og du får fri frakt på bestillinger over 229 kr. Ved kjøp under dette beløpet, er fraktkostnaden 39 kr. Retur er alltid gratis...

Anonymkode: 2843b...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette slet jeg også med å forstå. Når man skal returnere, må man altså returnere alt man har bestilt, eller så må man betale for returen også, som er på 39 kr? Eller må man betale 39 kr uansett  og så få refundert på et senere tidspunkt?

Anonymkode: d77ac...587

Sitatet for frakt og toll - der det står 39 kr - gjelder når du bestiller.

Sitatet under gjelder retur, der er det fortsatt gratis.

...sånn går det når man prøver å klippe og lime på mobil... 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, applestories skrev:

Sitatet for frakt og toll - der det står 39 kr - gjelder når du bestiller.

Sitatet under gjelder retur, der er det fortsatt gratis.

...sånn går det når man prøver å klippe og lime på mobil... 🙃

Takk ❤️

Anonymkode: d77ac...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 kroner i frakt er ikke akkurat det som veltet lasset for min økonomi, så jeg kommer ikke til å handle mindre på Zalando av den grunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo lønne seg å handle  så småting blir utelukket. Dessuten leter man etter flere ting å handle når det tilkommer frakt, så blir det til at det tar tid og blir stress. 229 er ikke så galt. Når det blir 500 og 1000 blir det sjelden handel. Fra Fraktpris vil ikke komme netthandelen til gode for å si det sånn. 

Anonymkode: 53d46...199

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos Zalando betaler du aldri toll, og du får fri frakt på bestillinger over 229 kr. Ved kjøp under dette beløpet, er fraktkostnaden 39 kr. Retur er alltid gratis...

Anonymkode: 2843b...111

Problemstillingen du siterte gjaldt ikke dette.

Det gikk på hva som skjer om du kjøper noe for 300 kr og får gratis frakt.

Så returnerer du en vare til 100 kr, og du beholder en til 200 kr. Returfrakten er fortsatt gratis.

Men varen du beholder er under fraktfrigrensen på 229 kr. Får man da igjen 100 kr eller 100 kr minus 39 kr = 61 kr?

Har ofte sett det stå at ved slike returer får man refundert beløpet minus frakt.

Det står det ikke noe om.

Blir man ikke trukket er det jo bare å bestille noe man ikke trenger for å komme over grensen, for så å returnere det.

Selv ville jeg nok heller betalt de 39 kr enn å styre med å printe lapper, fylle ut skjema og levere tilbake...

Endret av applestories
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt med Zalando er at de bruker postnord, ikke fraktsummen.

Anonymkode: 1d6bf...887

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, applestories skrev:

Slik jeg tolker det må du sende tilbake alt for å få tilbake de 39 kronene.

Men frakten på returpakken er som før om det er en vare eller alt - printe ut, klistre på, levere hos PostNord.

Det står ihvertfall fortsatt slik på nettsidene.

Ser det var litt klønete limt inn, skal prøve å fikse litt :)

Neida, jeg leste bare litt fort. Mente forsåvidt å skrive fri retur, og ikke fri frakt, i mitt forrige innlegg. Lister meg ut før jeg tuller det enda mer til... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt med Zalando er at de bruker postnord, ikke fraktsummen.

Anonymkode: 1d6bf...887

Hva er galt med PostNord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Celaeno said:

Hva er galt med PostNord?

Primært det at de ikke har noe utleveringssted i nærheten av meg, og jeg bor meget sentralt i en av de største byene. Har til sammenligning tre post i butikk i nær omkrets, men for å komme meg til postnord må jeg evt ta bussen, så det er ganske så uaktuelt.

Anonymkode: 1d6bf...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Primært det at de ikke har noe utleveringssted i nærheten av meg, og jeg bor meget sentralt i en av de største byene. Har til sammenligning tre post i butikk i nær omkrets, men for å komme meg til postnord må jeg evt ta bussen, så det er ganske så uaktuelt.

Anonymkode: 1d6bf...887

Den ser jeg at er kjip. Veldig rart det da mtp at du bor sentralt.

Jeg bor sånn halvveis sentralt og vi har PostNord alle steder der det også er Post i Butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Celaeno skrev:

Hva er galt med PostNord?

Jeg har fått fire pakker som er sendt med PostNord, og har hentet dem på fire forskjellige steder. Ingen av gangene har de klart å levere dem på det hentestedet som ligger i nabolaget mitt.....  Nå er ikke avstandene veldig store her, men kjedelig å måtte ta t-bane eller buss for å få pakken min.

Anonymkode: 63b10...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Celaeno said:

Den ser jeg at er kjip. Veldig rart det da mtp at du bor sentralt.

Jeg bor sånn halvveis sentralt og vi har PostNord alle steder der det også er Post i Butikk.

ikke i Trondheim tydeligvis :P jeg bestiller aldri via butikker som bruker postnord lenger. Skulle gjerne, men gidder rett og slett ikke.

Anonymkode: 1d6bf...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra, jeg. Det er bedre for miljøet om man heller samler opp.

Jeg bestiller alltid mye av gangen, så dette påvirker ikke meg. 

Holder på å handle inn nye jobbsommerklær nå, kommer jo over den summen etter bare et par plagg.

Anonymkode: 84e2f...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Hos oss får du fri frakt på bestillinger over 229 kr. Ved kjøp under dette beløpet, er fraktkostnaden 39 kr.

Hvis du returnerer hele ordren, vil vi også refundere fraktkostnaden. "

 

Tolker jeg det riktig nå:

- kjøp for over 299: gratis frakt, gratis retur uavhengig av om man returnerer en, flere eller alle varene

- kjøp for under 299, returnerer alle varene: får tilbake hele kjøpesummen, inkludert de 39 kr i frakt 

- kjøp for under 299, returnerer én/ikke alle varene: får tilbake kjøpesummen for plagget/plaggene man sender tilbake, men frakten får man ikke refundert 

I så fall er jo denne fraktgreia null problem... Usikker på om jeg noen gang har bestilt varer for under 230 kr fra zalando, ett plagg koster jo vanligvis mer enn det 🙂 Og da kan jeg fortsette å bestille mye mer enn det jeg er helt bombesikker på at jeg skal ha (og sende tilbake litt mindre enn jeg tror at jeg skal😅💸

Anonymkode: cb863...12d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tolker jeg det riktig nå:

- kjøp for over 299: gratis frakt, gratis retur uavhengig av om man returnerer en, flere eller alle varene

- kjøp for under 299, returnerer alle varene: får tilbake hele kjøpesummen, inkludert de 39 kr i frakt 

- kjøp for under 299, returnerer én/ikke alle varene: får tilbake kjøpesummen for plagget/plaggene man sender tilbake, men frakten får man ikke refunder



Godt oppsummert, det var sånn jeg tolket det.

Bortsett fra at det er 229, ikke 299 🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Godt oppsummert, det var sånn jeg tolket det.

Bortsett fra at det er 229, ikke 299 🤓

Selvfølgelig🤯 gikk litt fort i svingene der.

Får bare håpe at de ikke gjør reglene strengere. Som det er nå et det jo bare å fortsette kjøpefesten🤑

Anonymkode: cb863...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å fortsette å handle på Zalando. Sjeldent jeg har bestillinger på under 229kr uansett. Elsker Zalando! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...