Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Pakke borte i posten

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg solgte et kamera på Finn.no for 400,-

En i Oslo kjøpte det og ville betale for frakten. Jeg valgte det billigste alternativet og sendte pakken som brev  (155,-). Han betalte da 555,- 

Pakken ble sendt 9 mai og er enda ikke kommet fram, så jeg anser den som tapt.

Kjøper maser, og jeg vet ikke hva som er rett. Må jeg gi han pengene tilbake?

Angrer selvfølgelig på at jeg ikke betalte mer og fikk sporing, men det er jo for sent nå. Men kjøper ba jo heller ikke om det.

Hva er rett?

Anonymkode: b4887...230

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kontakt Posten, og spør om de har levert en pakke fra deg til hans navn og adresse.

Anonymkode: b6a48...e4b

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt Posten, og spør om de har levert en pakke fra deg til hans navn og adresse.

I tilfelle kjøperen prøver å lure deg

Muskath

Enig i at du må kontakte posten. De tar sånt alvorlig og gjør det de kan for å oppspore pakken.  Håper du ikke er ute for en kjøper som vil svindle deg! 

AnonymBruker

Er ikke pakker uten sporing forsikret? Jeg ville kontaktet Posten uansett. Du har vel kvittering på at du betalte for frakten når du sendte pakken?

AnonymBruker

Posten har jo oversikt over hentemeldinger de har sendt ut til kjøperen, og da kan vel Posten se om kjøperen har hentet ut den pakken (selv om den var uten sporing) om de kontakter utleveringsstedet?

Annonse

AnonymBruker

Posten har jo oversikt over hentemeldinger de har sendt ut til kjøperen, og da kan vel Posten se om kjøperen har hentet ut den pakken (selv om den var uten sporing) om de kontakter utleveringsstedet?

Hvordan mener du at posten skal kunne se utlevering på et brev? 🙄

Anonymkode: cd5b8...cf2

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg solgte et kamera på Finn.no for 400,-

En i Oslo kjøpte det og ville betale for frakten. Jeg valgte det billigste alternativet og sendte pakken som brev  (155,-). Han betalte da 555,- 

Pakken ble sendt 9 mai og er enda ikke kommet fram, så jeg anser den som tapt.

Kjøper maser, og jeg vet ikke hva som er rett. Må jeg gi han pengene tilbake?

Angrer selvfølgelig på at jeg ikke betalte mer og fikk sporing, men det er jo for sent nå. Men kjøper ba jo heller ikke om det.

Hva er rett?

Anonymkode: b4887...230

Du skal ikke betale noe. Be kjøperen om å smøre seg med tålmodighet, da det kan være forsinkelser i postgangen. Og så snakker du med Posten om dette.

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var pakken så liten at du tenker at postbudet kan ha lagt pakken i postkassen til kjøperen? Hva var ca målene på pakken?

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis pakken var så liten at postbudet kan ha lagt pakken i postkassen til kjøperen, og kjøperen forsøker å lure deg, er vel et postbud med god hukommelse det eneste som kan hjelpe deg. MEN det er ikke uvanlig at pakker bruker flere uker på å komme frem.

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var pakken så liten at du tenker at postbudet kan ha lagt pakken i postkassen til kjøperen? Hva var ca målene på pakken?

Jeg er ikke Ts 

AnonymBruker

Jeg er ikke Ts 

Beklager! Jeg så ikke på ab-kodene.

AnonymBruker

"visste du at Posten kan lete frem pakker selv uten sendingsnummer"

"Men Posten kan faktisk spore opp pakker også på mottakernavn dersom forsendelsen befinner seg innenfor landegrensene." https://www.dinside.no/okonomi/hvor-er-pakken-min/61864987

Annonse

AnonymBruker

AnonymBruker

I den tråden er det en som skriver:

"Du tar feil, og dette vet jeg bestemt. Det er KJØPER som bestemmer hvordan hun vil at pakken skal sendes, og det er KJØPER som tar denne risikoen, og dermed konsekvensen av å ikke ville betale så mye i porto. Selger skal ikke returnere pengene. For alt du vet, ts, så har pakken kommet fram, og kjøperen prøver å få i både pose og sekk. Man må alltid være enige om hvordan varen skal sendes, og det er en selvfølge at det er kjøperen som avgjør dette og betaler deretter."

herremann

Har du ikke sporingsnummeret? 

Million
Akkurat nå, herremann skrev:

Hun skriver jo at den ble sendt som brev. Det er ikke pakkesporingsnummer på brevsendinger. 

AnonymBruker
Just now, herremann said:

TS skriver da relativt tydelig i HI at pakken er sendt uten sporing, hvordan mener du hun skal ha sporingsnummer da? 

Anonymkode: 7ec97...6e3

AnonymBruker

https://forum.kvinneguiden.no/topic/471591-har-solgt-noe-på-finn-pakken-er-blitt-borte-i-posten/page/3/#comments

LilleBella88 skrev:

"Jeg opplevde samme hendelsen som TS gjorde.  Det var en som kjøpte noe for et par hundre kroner og mente det aldri kom fram. Etter mange mailer til og fra Posten og Forbrukerrådet fikk jeg svar på at KJØPER ER ANSVARLIG, og da jeg sa dette til kjøper dukket jaggu meg pakken opp likevel..  pussig greier.  Når selger leverer pakken på posten anses varen som "Levert", ifølge kjøpsloven.  "

herremann
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS skriver da relativt tydelig i HI at pakken er sendt uten sporing, hvordan mener du hun skal ha sporingsnummer da? 

Anonymkode: 7ec97...6e3

3 minutter siden, Million said:

Hun skriver jo at den ble sendt som brev. Det er ikke pakkesporingsnummer på brevsendinger. 

"Jeg valgte det billigste alternativet og sendte pakken.. ". Derfor spurte jeg om kollinr. Men så viser det seg at det ikke er en pakke, men kun et brev.