Gå til innhold

Pakke borte i posten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, herremann skrev:

 

"Jeg valgte det billigste alternativet og sendte pakken.. ". Derfor spurte jeg om kollinr. Men så viser det seg at det ikke er en pakke, men kun et brev. 

Du skulle kanskje sitert hele setningen du siterer da, ikke kuttet den og avsluttet med ... der det står at den ble sendt som brev.

Samme det, vi avslutter avsporingen her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg solgte et kamera på Finn.no for 400,-

En i Oslo kjøpte det og ville betale for frakten. Jeg valgte det billigste alternativet og sendte pakken som brev  (155,-). Han betalte da 555,- 

Pakken ble sendt 9 mai og er enda ikke kommet fram, så jeg anser den som tapt.

Kjøper maser, og jeg vet ikke hva som er rett. Må jeg gi han pengene tilbake?

Angrer selvfølgelig på at jeg ikke betalte mer og fikk sporing, men det er jo for sent nå. Men kjøper ba jo heller ikke om det.

Hva er rett?

Anonymkode: b4887...230

Sa kjøper at han ønsket pakken tilsendt på rimeligste måte og/eller at han ønsket pakken tilsendt uten sporing? 

Anonymkode: b6a48...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa kjøper at han ønsket pakken tilsendt på rimeligste måte og/eller at han ønsket pakken tilsendt uten sporing? 

Anonymkode: b6a48...e4b

Fra samme tråd som jeg siterte fra tidligere: "Det er ikke noe problem ift hvem som skal bære tapet, kjøper valgte VED AKSEPT denne forsendelsesmetoden, og må derfor bære risikoen. Dersom kjøper hadde ønsket mindre risiko, måtte kjøper vært villig til å betale for det."

Anonymkode: b6a48...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten mistet pakken jeg sendte nylig. Mottaker hadde ventet en uke. Jeg kontaktet posten med kollinummer + måtte fortelle hvordan pakket var pakket, størrelse, innhold, verdi, hvem mottaker var etc. De fant den til slutt og beklaget. Mottaker fikk til slutt pakken, 2 uker etterpå. 

Anonymkode: 46a97...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra samme tråd som jeg siterte fra tidligere: "Det er ikke noe problem ift hvem som skal bære tapet, kjøper valgte VED AKSEPT denne forsendelsesmetoden, og må derfor bære risikoen. Dersom kjøper hadde ønsket mindre risiko, måtte kjøper vært villig til å betale for det."

Anonymkode: b6a48...e4b

Ps. Man må vel kunne si at kjøper har akseptert at pakken ble sendt uten sporing, ettersom kjøper betalte for pakken + frakten.

Anonymkode: b6a48...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt posten og fyll ut et etterspørsel-skjema, så kan de lete etter den. Sjekk også med utleveringsstedet om den kan ligge der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar og råd alle sammen!

Pakken er så stor at den ikke kan leveres i postkassen.

Jeg sa til kjøper nå at han må tåle å vente litt til. Så kan jeg kontakte posten hvis den ikke kommer. Han må jo hente den ut, som dere sier 😊

Hilsen TS

Anonymkode: b4887...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende en pakke opp til 10 kg koster 180. Ikke mye penger spart på å sende som brev. Husk at hvis den er for stor til post kassen.  Tar budet sendingen  med tilbake og sender ut en hentelapp. Kan være verd å gå der han normalt henter pakker å spørre etter den . Ligger normalt i 2 uker før den går i retur. Så sant du skrev avsender på sendingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt bare 7 virkedager siden 9 mai.

Anonymkode: 2cd3d...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er fortsatt bare 7 virkedager siden 9 mai.

Anonymkode: 2cd3d...d00

Dette! Det tar også lenger tid når mottaker får hentemelding på lapp, som jeg antar at skjer i dette tilfellet. Det går minst én dag ekstra dag pga dette.

Anonymkode: 72e88...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og råd alle sammen!

Pakken er så stor at den ikke kan leveres i postkassen.

Jeg sa til kjøper nå at han må tåle å vente litt til. Så kan jeg kontakte posten hvis den ikke kommer. Han må jo hente den ut, som dere sier 😊

Hilsen TS

Anonymkode: b4887...230

Takk for tilbakemelding! 😍
Hvis pakken ikke kommer frem til mottaker, er det ikke ditt problem. Det er kjøpers problem, i følge den informasjonen jeg fant i den andre tråden der det ble vist til hva forbruksloven og hva Posten hadde uttalt om slike saker. Pakken kommer mest sannsynlig frem om noen få dager.

Anonymkode: b6a48...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemelding! 😍
Hvis pakken ikke kommer frem til mottaker, er det ikke ditt problem. Det er kjøpers problem, i følge den informasjonen jeg fant i den andre tråden der det ble vist til hva forbruksloven Forbrukerrådet og kjøpsloven og hva Posten hadde uttalt om slike saker. Pakken kommer mest sannsynlig frem om noen få dager.

Anonymkode: b6a48...e4b

Rettet

Anonymkode: b6a48...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...