Gå til innhold

Spist sukrin med noen brune prikker i, farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle lage noen pannekaker og tok sukrin som har stått lenge i skapet og gått ut på dato. Det så helt fint ut, men unntak av noen små brune prikker. Studerte nøye, og kunne ikke se at det var bevegelse i disse. Nå etterpå angrer jeg, og er redd for at jeg har fått i meg noen farlige skadedyr eller noe. Jeg brukte ca 1 ts i en pannekakerøre, som da naturligvis ble stekt. Er dette farlig? Tok en titt på resten av det jeg har i skapet, og finner ikke noe lignende i verken melet eller andre produkter. 

Anonymkode: 72644...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette tar du nok ikke skade av. Jeg tviler på at dette var skadedyr el.l., da jeg ikke kan tenke meg at de går på kunstig sukker. 
Uansett stekte du jo pannekakene. De brune flekkene  kan ha vært fukt eller kakao/krydder som har kommet oppi sukrinen under baking el.l. kanskje?

Anonymkode: 411c9...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du flere slike brune prikker i resten av sukrinen?

Anonymkode: 411c9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post gjerne bilde av de brune prikkene i sukrinen, dersom det er slikt  i resten av sukrinen.

Anonymkode: 411c9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe så uskylig som kanel fra da du brukte samme skje for to år tilbake. Ikke stress med dette!

 

Du blir IKKE syk.

Anonymkode: 1c355...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert opp og ned, det er ingen bevegelse i disse. Prøvde å lirke noen ut, og med mitt blåtte øye ser det ikke ut som larver. Kan være som dere sier, at det enten er fukt eller kanel som har kommet oppi. Er Sukrin + hvis det har noe å si.

4723BD07-AE0F-4943-AEEB-934CDB135AE6.jpeg

Anonymkode: 72644...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har studert opp og ned, det er ingen bevegelse i disse. Prøvde å lirke noen ut, og med mitt blåtte øye ser det ikke ut som larver. Kan være som dere sier, at det enten er fukt eller kanel som har kommet oppi. Er Sukrin + hvis det har noe å si.

4723BD07-AE0F-4943-AEEB-934CDB135AE6.jpeg

Anonymkode: 72644...e5f

Takk for bilde! Er det slike brune "ting" kun på overflaten av sukrinen? Jeg er ganske sikker på at det har kommet noe krydder oppi pakken tidligere når du har brukt sukrinen til baking el.l.

Anonymkode: 411c9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å lirke noen ut, og med mitt blåtte øye ser det ikke ut som larver. Kan være som dere sier, at det enten er fukt eller kanel som har kommet oppi.

Sjekk om de brune tingene løser seg opp i vann. Kanskje sukrinen har krystallisert seg, på samme måte som enkelte andre matvarer kan gjøre?

Anonymkode: 411c9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser seg ikke opp i vann. Men er ganske sikker på nå at det ikke er noe levende. Har tatt noen på en teskje, ingen bevegelse og er på størrelse med et sukkerkorn. Så satser på at det bare er noe som har kommet oppi fra før av når jeg har bakt :) 

Anonymkode: 72644...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det løser seg ikke opp i vann. Men er ganske sikker på nå at det ikke er noe levende. Har tatt noen på en teskje, ingen bevegelse og er på størrelse med et sukkerkorn. Så satser på at det bare er noe som har kommet oppi fra før av når jeg har bakt :) 

Anonymkode: 72644...e5f

Takk for tilbakemelding :) Ja, jeg er enig i at det sikkert er et eller annet krydder :) 

Anonymkode: 411c9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...