Gå til innhold

Hvilke sider er best for søk etter reise og hotell?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Finnes bedre alternativer enn Hotels.com og momondo?
Er kun de jeg kommer på, mest sannsynlig fordi det er de som blir reklamert for på TV. Regner med det finnnes andre sider, kanskje bedre også? Både for storby og sydenturer.


Takk på forhånd for alle tips! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser alltid på booking.com som startpunkt for hotellsøk, men sjekker tripadvisor for eventuelt bedre tilbud andre steder. Og så hotellets egne nettsider. Synes det er veldig greit å avbestille gjennom booking (såfremt utleiestedet tilbyr denne muligheten) hvis noe skjærer seg i planleggingen. Så har det kommet mange feriehus og slikt der, som tidligere kun var på airbnb og tilsvarende. Kartfunksjonen deres er også veldig grei - men det er sikkert like bra på andre nettsider.

Flyreiser: Går først på norwegian og sas. Pleier etterpå å bruke Google flights for å få opp alternative reiser og priser, men det er få billigselskap der. Her hvor jeg bor går det uansett ikke Ryanair eller easyjet, så jeg må uansett bare forholde meg til de store selskapene....

Anonymkode: 0683d...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For reiser i Norge har jeg medlemskort i hotellkjeden(e) som gir meg rabatt og gode vilkår på hotellkjedens egen hjemmeside. For reise utenlands bruker jeg booking.com. Synes de har bedre informasjon om hotellrommet enn det hotellets hjemmeside har! F.eks om det er mulig med ekstraseng på rommet for et barn. Scroller man helt nederst på booking.com når man har funnet et hotell så står det alltid der. 

Anonymkode: dd155...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Teardrop skrev:

Finnes bedre alternativer enn Hotels.com og momondo?
Er kun de jeg kommer på, mest sannsynlig fordi det er de som blir reklamert for på TV. Regner med det finnnes andre sider, kanskje bedre også? Både for storby og sydenturer.


Takk på forhånd for alle tips! 😊

Bruker ofte booking.com selv. Skal du til Scandinavia har du et godt tilbud hvis du er medlem hos Coop. Copp hotellkupp har ofte gode tilbud innen Scandinavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Jeg booker alltid hotell med booking.com. Har 200 bookinger med dem og aldri hatt et eneste problem. Liker å lese andre brukeres meninger, app-funksjonen er kjempefin når man er ute på reise og trenger overnatting umiddelbart. 

Til fly sjekker jeg på Skyscanner for å se hva som er billigst, så går jeg inn på flyselskapenes sider og bestiller der. Sjekker også Norwegian og Ryanair for fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alltid rett på flyselskapets side og hotellets side. Ingen mellomlevrandører som skal snike seg unna evt. ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyscanner, momondo, expedia, flyselskaper sine egne nettsider(fikk min reise ned 1500kr i pris på å dele opp reisen min selv og få passelig med ventetid mellom i tilfelle noe er forsinka), booking, airbnb, hotels... de jeg kommer på:P

Anonymkode: ad0a0...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...