Gå til innhold

NRK med forbanna ekle bilder.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

5 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Ok, det er ikke snakk om krig. Hvor noen bilder kan være med på å løfte interesse i en eller annen retning.

Det er snakk om unødvendig bilder som blir godt beskrevet i bildeteksten. Jeg tenker jeg må leve med dette i andre medier hvor klikk betyr mer.

Klikk skal ikke være avgjørende for en "statskanal." For de som har en dårlig dag, henviser jeg nå til nrk.no.

1. Tema flått. Vi vet dette kan gjøre både mennesker og dyr syke. Det jeg ikke forstår er hvorfor nrk.no viser et bilde av en hund som har nærmere 20 flått på et konsentrert område av den ene øret. Det er motbydelig. Det vekker følelser. Det er unødvendig. Ja, noen kan si at uten bilde ville ingen reagere. Hvordan skal vi reagere? Bildet er muligens tatt i en bakgate i Kabul eller ett sted i Kina. Hvem vet. Jeg hadde store problemer med å spise de neste dagene og jeg forbannet NRK for å bli en "klikk-hore." Jeg vet ikke om andre kan reagere sterkt om slike bilder. Men jeg gjør det.

Vis meg hunden da jeg er der! Slik at jeg kan gjøre noe. Ikke vis meg det når jeg er tusen mil unna.

Vet du hva? Jeg dropper de andre eksemplene. De finnes. Jeg lar denne stå. Jeg håper inderlig at noen tok hånd om den hunden og ikke bare tok bilde og gikk.

Og så vil vi jo selvfølgelig ha de som poengterer at hvis det var fra f.eks Kabul, hadde de viktigere ting å gjøre. NEI? Det går an å gjøre to ting på en dag. Trust me.

Er NRK er slibrig klikk-hore blitt?

(Om klikk-hore er innafor som begrep, får nesten bli en annen tråd.)

 

 

 

Jeg reagerte på bildet også, det har ingenting med krig å gjøre.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bildet, og grøsset litt jeg også. Men å reagere så sterkt i flere dager etterpå tyder på at du har Trypophobia. Hvis du føler deg på høyden kan du google det litt, og se om du reagerer på de vanlige tingene, og der kan man også lese litt om årsaken. Men det er altså normalt å føle noe ubehag ved slike bilder som trigger denne fobien, antagelig er det primalhjernen vår som har lært at slike mømstre/hull er imdikasjoner på farlige ting som sykdom og parasitter. 

Anonymkode: 4de41...599

Jeg har denne fobien og er glad jeg slapp å google det fordi jeg kom på hva det var. Hadde hatt problemer i flere dager dersom jeg googlet.

Anonymkode: f431c...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilder som det du reagerte på er faktisk smertelig nødvendig for å få folk til å forstå hvilke farer det bringer med seg å importere gatehunder eller feriere med kjæledyrene sine ute i Europa.

Advarselen er høyst nødvendig!

 

Anonymkode: 87fac...419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å vise bilder av folk eller dyr som lider. Hvor mange ganger mener de vi trenger å få det gnidd inn.

Anonymkode: 527a5...610

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilder som det du reagerte på er faktisk smertelig nødvendig for å få folk til å forstå hvilke farer det bringer med seg å importere gatehunder eller feriere med kjæledyrene sine ute i Europa.

Advarselen er høyst nødvendig!

Nei. Det bildet har ingenting med mulige norske forhold i nær fremtid. Det er klikkebasert. Om du er dust nok til å ta med deg gatehund fra et annet land, betyr ikke det at den får 20(!) flott på ett øret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MortenMinstelønn skrev:

Vet ikke om jeg skal ta deg seriøst eller ikke.

Up tu you, satte pris på ærlige og direkte svar sa du.  Men det kan jo hende hele FN-soldat-greia var bløff, et dårlig sjekketricks hva vet jeg ?

Anonymkode: 0cfea...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Up tu you, satte pris på ærlige og direkte svar sa du.  Men det kan jo hende hele FN-soldat-greia var bløff, et dårlig sjekketricks hva vet jeg ?

Jeg har mine tanker rundt å slenge dette ut. Og andre har sine tanker da jeg slenger det ut. Det ligger i fundamentet til en person. Til tross for langt større aksept i dag for å prate om krig så skal det ikke kastes ut. Jeg har endret tre innlegg fordi jeg har kastet det enten pga alkohol eller sinne. Gode innlegg med mye viktig innhold. De er nå borte. Heldigvis.

Om det er Jugoslavia, Libanon, Irak eller Afghanistan. Eller visse land i Afrika. Eller andre steder i Midt-Østen. Det er det samme og skal aldri slenges ut i en lettvint diskusjon. Slik jeg nå gjorde. Litt fordi alle konflikter er så forskjellige der og da. Og så like når du flyr ut. Og kjenner jeg meg rett har jeg endret dette før fuglene starter maset sitt kl 06 i morgen.

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg har mine tanker rundt å slenge dette ut. Og andre har sine tanker da jeg slenger det ut. Det ligger i fundamentet til en person. Til tross for langt større aksept i dag for å prate om krig så skal det ikke kastes ut. Jeg har endret tre innlegg fordi jeg har kastet det enten pga alkohol eller sinne. Gode innlegg med mye innlevelse. De er nå borte. Heldigvis.

Om det er Jugoslavia, Libanon, Irak eller Afghanistan. Eller visse land i Afrika. Eller andre steder i Midt-Østen. Det er det samme og skal aldri slenges ut i en lettvint diskusjon. Slik jeg nå gjorde. Og kjenner jeg meg rett har jeg endret det før fuglene starter maset sitt kl 06.

Ja, om dett er sant, så må psykologen som har vurdert deg mentalt sterk nok til å delta i FN-styrkene finne seg en annen jobb asap. Sorry, men nå mistet du all troverdighet hos meg.

Anonymkode: 0cfea...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, om dett er sant, så må psykologen som har vurdert deg mentalt sterk nok til å delta i FN-styrkene finne seg en annen jobb asap. Sorry, men nå mistet du all troverdighet hos meg.

Ja, deg om det. Gamle kriger;) Og takk for at du siterte hele innlegget.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skjønner ikke hvorfor så jælva bilder skal være hverdagskost når folk klikker og spiser. Jeg kan forstå. Jeg velger å ikke forstå.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg bare skjønner ikke hvorfor så jælva bilder skal være hverdagskost år folk spiser. Jeg kan forstå. Jeg velger å ikke forstå.

Flott valg. 

La livet gå videre

Anonymkode: 2d4c2...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flott valg. 

La livet gå videre

hehe. Greit. Det er lov å ta opp temaer, fortsatt?

Edit. Jeg skal la det ligge. Jeg liker å skrive meg ut av noe. Da er jeg ferdig. Folk får velge sine metoder. Jeg har valgt min. :)

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, om dett er sant, så må psykologen som har vurdert deg mentalt sterk nok til å delta i FN-styrkene finne seg en annen jobb asap. Sorry, men nå mistet du all troverdighet hos meg.

Jeg skal legge meg nå. Men jeg blir så forbanna på folk som skal eie sin strid. Den utvikler seg. Hvis du er så gammel som jeg tror du er, så er du forbanna på den som kjempet i den siste store krigen.

Og hvis du er en artig kvikkass, så smetter du inn at du var i Jemen i 2018. Nei, det var du ikke. Fordi du er en av de jeg skal hedre. din krig var på 80- eller 90-tallet. Kanskje Jugoslavia/ Bosnia/Serbia. Krotia og Makedonia. UNPROFOR. Var du der? Eller kaster du bort min tid?

Uansett har du kastet bort min tid. Og det er min egen feil. Nå vil jeg sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg bare skjønner ikke hvorfor så jælva bilder skal være hverdagskost når folk klikker og spiser. Jeg kan forstå. Jeg velger å ikke forstå.

Jeg skjønner hva du mener. Hvorfor må de velge det jævligste av alle jævlige bilder til å legge på forsiden? Kan de ikke legge de verste inne i artikkelen med et obs-varsel eller noe? Ja, det finnes jævligere ting der ute enn jeg evner å forestille meg - og jeg vil ikke ha detaljene fordi jeg ikke evner å prosessere dem. 

Kanskje er jeg i overkant sensitiv. Det lever jeg isåfall godt med.

Anonymkode: 0d6b5...4a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje er jeg i overkant sensitiv. Det lever jeg isåfall godt med.

Nei, du trenger ikke å være veldig sensitiv på bakgrunn av det. Kanskje du har en sterk empati. Eller du har opplevd noe du ønsker å glemme. Uansett er jeg dønn helt ut enig med deg:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Nei, du trenger ikke å være veldig sensitiv på bakgrunn av det. Kanskje du har en sterk empati. Eller du har opplevd noe du ønsker å glemme. Uansett er jeg dønn helt ut enig med deg:) 

Ikke vet jeg hva som er årsaken, jeg vet bare at jeg, selv om jeg er kvinne og ikke kan oppleve smerten selv, får vondt nedentil og klemmer beina sammen om jeg ser en mann bli truffet i ballene. Mentale bilder forlater meg ikke. De kommer tilbake og gir meg like sterke reaksjoner mange år etter, som da jeg først så/leste/hørte dem. 

Å legge de verste bildene på forsiden, virker for meg som sensasjonspreget klikkhoreri. Og jeg synes seriøse mediekanaler bør holde seg for gode til sånt.

Anonymkode: 0d6b5...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å legge de verste bildene på forsiden, virker for meg som sensasjonspreget klikkhoreri. Og jeg synes seriøse mediekanaler bør holde seg for gode til sånt.

Ja, det er min mening også. Personlig kan jeg takle det hvis jeg er der og kan gjøre noe med det. Det kan sikkert du også. Kanskje med unntak av eksemplet ditt:)

Men å måtte bare betrakte et bilde, gjør meg faktisk litt forbanna. Hva skjedde med hunden? Fikk den noen form for hjelp? Ble den avlivet? Hadde de i det minste skrevet noe i bildeteksten som svarte på noen av de spørsmålene, ville det ha en viss form for mening å vise bildet, men nei. Ingenting. 

Antall klikk skal ikke styre en web-side som er finansiert av lisenspenger.

Jeg synes eksemplet ditt var litt morsomt. Til tross for at det gjør ekstremt vondt:)

Ha en fin dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å legge de verste bildene på forsiden, virker for meg som sensasjonspreget klikkhoreri. Og jeg synes seriøse mediekanaler bør holde seg for gode til sånt.

Jeg er forholdsvis ny her. Hvorfor bruker du ikke din egen profil? Jeg ser veldig mange velger AB-funksjonen. Ikke bli sint. Jeg er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg er forholdsvis ny her. Hvorfor bruker du ikke din egen profil? Jeg ser veldig mange velger AB-funksjonen. Ikke bli sint. Jeg er bare nysgjerrig.

Godt spørsmål. 

Jeg er som regel mest aktiv innen familie og seksualitet, og ønsker ikke at informasjonen jeg legger igjen om barnet mitt og mine seksuelle preferanser skal knyttes til brukernavnet mitt. Dermed har 'huk av for anonym' blitt såpass automatisert, at jeg gjør det ubevisst - også i enkelte tråder jeg deltar i med brukernavn. Muligheten finnes, og jeg velger å benytte meg av den.

Anonymkode: 0d6b5...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...