Gå til innhold

NRK med forbanna ekle bilder.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Ok, det er ikke snakk om krig. Hvor noen bilder kan være med på å løfte interesse i en eller annen retning.

Det er snakk om unødvendig bilder som blir godt beskrevet i bildeteksten. Jeg tenker jeg må leve med dette i andre medier hvor klikk betyr mer.

Klikk skal ikke være avgjørende for en "statskanal." For de som har en dårlig dag, henviser jeg nå til nrk.no.

1. Tema flått. Vi vet dette kan gjøre både mennesker og dyr syke. Det jeg ikke forstår er hvorfor nrk.no viser et bilde av en hund som har nærmere 20 flått på et konsentrert område av den ene øret. Det er motbydelig. Det vekker følelser. Det er unødvendig. Ja, noen kan si at uten bilde ville ingen reagere. Hvordan skal vi reagere? Bildet er muligens tatt i en bakgate i Kabul eller ett sted i Kina. Hvem vet. Jeg hadde store problemer med å spise de neste dagene og jeg forbannet NRK for å bli en "klikk-hore." Jeg vet ikke om andre kan reagere sterkt om slike bilder. Men jeg gjør det.

Vis meg hunden da jeg er der! Slik at jeg kan gjøre noe. Ikke vis meg det når jeg er tusen mil unna.

Vet du hva? Jeg dropper de andre eksemplene. De finnes. Jeg lar denne stå. Jeg håper inderlig at noen tok hånd om den hunden og ikke bare tok bilde og gikk.

Og så vil vi jo selvfølgelig ha de som poengterer at hvis det var fra f.eks Kabul, hadde de viktigere ting å gjøre. NEI? Det går an å gjøre to ting på en dag. Trust me.

Er NRK er slibrig klikk-hore blitt?

(Om klikk-hore er innafor som begrep, får nesten bli en annen tråd.)

 

 

 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du overreagerer. Du blir irritert på et illustrasjonsbilde som hører til en sak om flått. Bildet er mest sannsynlig kjøpt av et byrå, og ikke tatt av en NRK-fotograf på oppdrag. 

Reagerer du likt på alle reportasjebilder? Skal journalister og fotografer som jobber i krigsherjede områder hjelpe alle de ser der? Har de ansvar for alle liv de møter på sin vei? Eller bare hunder?

Anonymkode: b9d36...8a2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også veldig negativt på det nevnte bildet, og jeg er ikke særlig fintfølende av meg. Det var et svært unødvendig og elendig valg av bilde. Altså elendig journalistikk.

Anonymkode: 5d1dd...a37

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på det hundebildet, det var jo et unødvendig grusomt eksempel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du overreagerer. Du blir irritert på et illustrasjonsbilde som hører til en sak om flått.

Anonymkode: b9d36...8a2

Det bildet har ingenting som vedlegg til en historie om flått her til lands å gjøre, det var kun sensasjonslystent dritt.

Anonymkode: 5d1dd...a37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer du likt på alle reportasjebilder?

Nei, jeg reagerer ikke slik på alle bilder. Jeg reagerer hvis jeg opplever at bildet er der for klikk. Faktisk har jeg vært i Kabul og noen områder rundt. Jeg har faktisk også funnet tid og anledning til å hjelpe hunder. Og nei, jeg går ikke rundt og tror jeg kan hjelpe alt og alle. 

Jeg bare synes dette var feil av NRK og fortjente en tråd om temaet. Kanskje jeg reagerer ekstra på bakgrunn av hva jeg skrev her nå. Altså å gå der å se de fattigste av de fattige stirre på deg og lure på hvorfor du er der. Men trolig ikke, da andre har opplevd samme følelse.

Jeg tror ikke at jeg hadde opplevd vemmelse. Eller jeg vet jeg ikke hadde gjort det om jeg var der å kunne hjelpe.

DET er forskjellen.

(vi mennesker tåler så mye mer om vi er midt oppi det, enn om vi skal i avmakt betrakte og prosessere et inntrykk fra avstand.)

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MortenMinstelønn skrev:

Ok, det er ikke snakk om krig. Hvor noen bilder kan være med på å løfte interesse i en eller annen retning.

Det er snakk om unødvendig bilder som blir godt beskrevet i bildeteksten. Jeg tenker jeg må leve med dette i andre medier hvor klikk betyr mer.

Klikk skal ikke være avgjørende for en "statskanal." For de som har en dårlig dag, henviser jeg nå til nrk.no.

1. Tema flått. Vi vet dette kan gjøre både mennesker og dyr syke. Det jeg ikke forstår er hvorfor nrk.no viser et bilde av en hund som har nærmere 20 flått på et konsentrert område av den ene øret. Det er motbydelig. Det vekker følelser. Det er unødvendig. Ja, noen kan si at uten bilde ville ingen reagere. Hvordan skal vi reagere? Bildet er muligens tatt i en bakgate i Kabul eller ett sted i Kina. Hvem vet. Jeg hadde store problemer med å spise de neste dagene og jeg forbannet NRK for å bli en "klikk-hore." Jeg vet ikke om andre kan reagere sterkt om slike bilder. Men jeg gjør det.

Vis meg hunden da jeg er der! Slik at jeg kan gjøre noe. Ikke vis meg det når jeg er tusen mil unna.

Vet du hva? Jeg dropper de andre eksemplene. De finnes. Jeg lar denne stå. Jeg håper inderlig at noen tok hånd om den hunden og ikke bare tok bilde og gikk.

Og så vil vi jo selvfølgelig ha de som poengterer at hvis det var fra f.eks Kabul, hadde de viktigere ting å gjøre. NEI? Det går an å gjøre to ting på en dag. Trust me.

Er NRK er slibrig klikk-hore blitt?

(Om klikk-hore er innafor som begrep, får nesten bli en annen tråd.)

 

 

 

Hvis du ikke tåler bildene så ikke gå inn på dem. 

Anonymkode: 2d4c2...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke tåler bildene så ikke gå inn på dem. 

Nei, men det ligger på forsiden klart og tydelig. Du trenger ikke å klikke. Et godt syn ser det. Det er unødvendig.

Edit. En person som synes det er helt ok å se 20 flått på øret til en hund som åpenbart led av det, er etter min mening ganske flat emosjonelt.

Må ikke stemme SV for å mene det.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Nei, men det ligger på forsiden klart og tydelig. Du trenger ikke å klikke. Et godt syn ser det. Det er unødvendig.

Edit. En person som synes det er helt ok å se 20 flått på øret til en hund som åpenbart led av det, er etter min mening ganske flat emosjonelt.

Må ikke stemme SV for å mene det.

Stakars hund, og ferdig med det for min del. Og jeg er ikke kjent for å være flat emosjonelt. 

Anonymkode: 2d4c2...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok du som er problemet, og ikke NRK som bør rette seg inn etter det :P

Hvis du ikke får til å spise i flere dager etter at du så det bildet, så er du veldig følsom. Det er selvfølgelig helt i orden, men ikke klag fordi du ikke blir skjermet. Dette må du bare leve med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du overreagerer. Du blir irritert på et illustrasjonsbilde som hører til en sak om flått. Bildet er mest sannsynlig kjøpt av et byrå, og ikke tatt av en NRK-fotograf på oppdrag. 

Reagerer du likt på alle reportasjebilder? Skal journalister og fotografer som jobber i krigsherjede områder hjelpe alle de ser der? Har de ansvar for alle liv de møter på sin vei? Eller bare hunder?

Anonymkode: b9d36...8a2

Jeg synes også du overreagerer. Har ikke du vært soldat i FN-styrken ?  Og så er du sånn "kjerring" ?

Anonymkode: 0cfea...b4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bildet, og grøsset litt jeg også. Men å reagere så sterkt i flere dager etterpå tyder på at du har Trypophobia. Hvis du føler deg på høyden kan du google det litt, og se om du reagerer på de vanlige tingene, og der kan man også lese litt om årsaken. Men det er altså normalt å føle noe ubehag ved slike bilder som trigger denne fobien, antagelig er det primalhjernen vår som har lært at slike mømstre/hull er imdikasjoner på farlige ting som sykdom og parasitter. 

Anonymkode: 4de41...599

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble flått ekkelt? Enkelte folk tåler jo ingenting lengre.

Har jobbet på dyreklinkk med å fjerne bendelormer obduksjoner av diverse, uten at jeg har synes det var ekkelt.

Anonymkode: 71cd3...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tibbie skrev:

Hvis du ikke får til å spise i flere dager etter at du så det bildet, så er du veldig følsom. Det er selvfølgelig helt i orden, men ikke klag fordi du ikke blir skjermet. Dette må du bare leve med.

Da har jeg et problem. Takk for klar tale. Det var alt jeg ønsket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også du overreagerer. Har ikke du vært soldat i FN-styrken ?  Og så er du sånn "kjerring" ?

Vet ikke om jeg skal ta deg seriøst eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når ble flått ekkelt? Enkelte folk tåler jo ingenting lengre.

Har jobbet på dyreklinkk med å fjerne bendelormer obduksjoner av diverse, uten at jeg har synes det var ekkelt.

Du hoppet åpenbart over noen linjer jeg skrev. Jeg forklarte at det å hjelpe til der og da. Jeg var til og med så tydelig at jeg nevnte land. Og at det ikke ga meg problemer slik at bilde gjør tusen mil unna. 

Beklager, mente ikke å virke sinna. Men leste fire, fem innlegg på en gang. Sorry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakars hund, og ferdig med det for min del. Og jeg er ikke kjent for å være flat emosjonelt. 

Da er vi uenig. Elsker klare svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst så sliter jeg med bildene enda. Det er en grunn til at jeg lagde tråden. Har tatt det opp, pluss noen bilder til. Og får selvfølgelig høre at det henger sammen med militære utenlandsreiser. Det er bare så forutsigbart. Så det er slik at jeg kan skylde alt på det. Verden vil bedras. Vi kan alle skylde på en krig eller to, om vi vil. Og la oss begraves. Noen få av oss spirer i en krig. Og det er disse som huskes og blir skrevet om i flere århundrer. Jeg har ingen anelse om hvordan man blir en slik kapasitet. Jeg hadde nok med meg.

Jeg takler ikke brå bevegelser. Eller rop når jeg sover. Hvem gjør vel det? Og jeg takler ikke jævla utspekulerte drittbilder når jeg minst aner at de kommer. Nok om det. Og nok om meg, tenker jeg.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Da er vi uenig. Elsker klare svar:)

Du har ingen forutsetning for å være uenig i det da du ikke kjenner meg. Og nok om krig og så synd på meg holdningen. Få fingeren ut av ræva. 

 

Anonymkode: 2d4c2...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har ingen forutsetning for å være uenig i det da du ikke kjenner meg. Og nok om krig og så synd på meg holdningen. Få fingeren ut av ræva. 

Wow. Ga jeg det inntrykket? Det var ikke meningen. Beklager, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...