Gå til innhold

Hvor vanlig er det å fjerne ansiktshår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje ikke noe alle snakker høyt om. Hører jo ofte "morsomme" kommentarer om kvinner med "skjegg" og "bart". Noen tror at dette bare gjelder "utenlandske kvinner". Å ha godt synlig hårvekst i ansiktet som kvinne blir ofte framstilt som noe unormalt. Kjenner flere som må fjerne. Hva er deres erfaringer? Fjerner dere selv? Kjenner dere mange som gjør det? 

Anonymkode: 7be7b...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bekter å fjerne nsiktshår. Et sted går grensen for hva jeg som kvinne gjør for å tilpasse meg skjønnhetspresset.

Anonymkode: 43b62...b45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner på overleppe, hake og hals. Vokser ca 1 gang PR uke, sorte hår.

Anonymkode: eeeb1...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bekter å fjerne nsiktshår. Et sted går grensen for hva jeg som kvinne gjør for å tilpasse meg skjønnhetspresset.

Anonymkode: 43b62...b45

Men da har du kanskje ikke så kraftig hårvekst i ansiktet? 

Vet enkelte fjerner selv om de bare har små lyse dun, "fordi sminken legger seg finere". Det burde ikke være nødvendig. Men de fleste kvinner føler seg vel ikke vel med å ha mørke hår på overleppa eller "skjeggstrå" på haka? 

Anonymkode: 7be7b...bea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fjernet noe hår i ansiktet, bortsett fra å nappe øyenbryn. Har ikke noen hår som synes. Jeg har heller aldri hørt noen av mine venninner snakke om eller nevne noen annen hårfjerning enn øyenbryn i ansiktet.

Kan skjønne det at man fjerner om man har PCOS eller andre tilstander som medfører økt behåring med kanskje grove og mørke hårstrå, men normalt ansiktsdun med lyse hår er totalt unødvendig å fjerne bare for at de mener brunkremen skal ligge "penere".

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2-3cm lange, svarte hår på haka og halsen, tett i tett så det virkelig er flekkvis skjegg. I tillegg til ett og annet på kinnene og en flekk med ganske tydelig bart i hver ende av overleppen. Disse fjerner jeg selvsagt (selv jentungen la merke til dem allerede som seksåring). Jeg har noen lyse dun og lengre lyse dunhår også, disse får stort sett være i fred.

Jeg har, såvidt jeg vet, ikke PCOS eller annet, jeg bare er litt hårete.

Anonymkode: c11a4...e7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laser på overleppe og hake ca hver 4-6 uke. 

Anonymkode: 5d775...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Laser på overleppe og hake ca hver 4-6 uke. 

Anonymkode: 5d775...0cb

Hvilken laser bruker du?

Anonymkode: eeeb1...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Million skrev:

Jeg har aldri fjernet noe hår i ansiktet, bortsett fra å nappe øyenbryn. Har ikke noen hår som synes. Jeg har heller aldri hørt noen av mine venninner snakke om eller nevne noen annen hårfjerning enn øyenbryn i ansiktet.

Kan skjønne det at man fjerner om man har PCOS eller andre tilstander som medfører økt behåring med kanskje grove og mørke hårstrå, men normalt ansiktsdun med lyse hår er totalt unødvendig å fjerne bare for at de mener brunkremen skal ligge "penere".

Man trenger ikke nødvendigvis å ha PCOS eller andre tilstander for å ha uønsket hår i ansiktet. 

 

Anonymkode: 7be7b...bea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt lyse hår. Men jeg fjerner hår i nesen og rundt munnen. Bruker hårfjerningskrem. I tillegg til å nappe øyenbrynene (som er mørke og ganske viltvoksende)

Anonymkode: f594d...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 15% av alle kvinner har pcos sies det. Mange uten å vite om det selv

Jeg må barbere hake, hals og overleppe hver eneste dag. I tillegg får jeg laserbehandling gjennom HELFO (totalt 6 behandlinger får man støtte til), bruker spirix og Vaniqa-krem. Håper på å kunne slippe å måtte barbere meg hver eneste dag i fremtiden. Man føler seg svært lite feminin

Anonymkode: 391ea...d0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ca 15% av alle kvinner har pcos sies det. Mange uten å vite om det selv

Jeg må barbere hake, hals og overleppe hver eneste dag. I tillegg får jeg laserbehandling gjennom HELFO (totalt 6 behandlinger får man støtte til), bruker spirix og Vaniqa-krem. Håper på å kunne slippe å måtte barbere meg hver eneste dag i fremtiden. Man føler seg svært lite feminin

Anonymkode: 391ea...d0a

Du burde bruke voks eller hårfjerningskrem i stedet. Du blir hårfri litt lenger og du slipper å få stubber 

Anonymkode: f594d...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker blackhead ansiktsmaske jevnlig, for det drar med seg dunhår. Og er mildare enn voksing. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke nødvendigvis å ha PCOS eller andre tilstander for å ha uønsket hår i ansiktet. 

 

Anonymkode: 7be7b...bea

Dette var godt for meg å lese. Jeg har flere mørke går i ansiktet, spesielt på to plasser på haka (hvor jeg har litt skade i huden), og jeg er forferdelig redd for at jeg har pcos. Jeg vet ikke om dette er noe de må søke spesielt etter, eller om det kan oppdages på andre måter, men så vidt jeg vet, har jeg det ikke i alle fall. Aldri hørt en lege eller gynekolog snakke om det i alle fall. 

Anonymkode: bd09b...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde bruke voks eller hårfjerningskrem i stedet. Du blir hårfri litt lenger og du slipper å få stubber 

Anonymkode: f594d...4dd

Voks sliter i stykker huden min dessverre, og hårfjerningskrem gjorde at jeg så ut som et brannskadeoffer i en uke 😝 så jeg barberer 👍

Anonymkode: 391ea...d0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voks sliter i stykker huden min dessverre, og hårfjerningskrem gjorde at jeg så ut som et brannskadeoffer i en uke 😝 så jeg barberer 👍

Anonymkode: 391ea...d0a

Ok... fungerer for noen men ikke for alle 😊

Anonymkode: f594d...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok... fungerer for noen men ikke for alle 😊

Anonymkode: f594d...4dd

Ja sånn er det dessverre 😄 men krysser fingrene for at laserbehandling sammen med tabletter og krem gjør susen 🤞

Anonymkode: 391ea...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner selv, har litt på haken og under mot halsen. De blir ganske lange og mørke om jeg ikke gjør noe med dem. Nå har jeg pcos, så har i det minste en forklaring på det. 🙂

Jeg kjenner flere som fjerner litt hår i ansiktet, men felles for de fleste er at det er mørke og tydelige hår, ikke lyst dun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Hmm

Jeg har noen svarte på hver side av haka og 2-3 mørke på overleppa.

Trodde nok jeg var alene om dette her. Jeg napper ut de på haka. De på overleppa napper jeg hvis de plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dun noen mørke men mest lyst. Vokser overleppen, og napper 3-4 hår på haken. 

Anonymkode: f2106...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...