Gå til innhold

Jeg vet ikke om jeg orker mer behandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei jeg sier ikke at noen skal ta selvmord? Hverken TS eller eldre. Jeg sier derimot at å lyve og avbryte behandling betyr å gi opp å bli frisk. (Og kan føre til selvmord kan det jo..) 

Anonymkode: ca0bc...daf

Dette er enda verre, det betyr at du er ignorant når det gjelder hva konsekvensene av hva du sier kan bli. Om du oppmuntrer noen til å gi opp behandling fordi de ikke føler på motivasjon, så kan det lett være en dødsdom for noen av de som da avslutter behandlingen. 

Anonymkode: b32f3...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er enda verre, det betyr at du er ignorant når det gjelder hva konsekvensene av hva du sier kan bli. Om du oppmuntrer noen til å gi opp behandling fordi de ikke føler på motivasjon, så kan det lett være en dødsdom for noen av de som da avslutter behandlingen. 

Anonymkode: b32f3...66e

Det har jeg heller ikke gjort. 

Anonymkode: ca0bc...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du får ikke kjeft. Behandler vil heller være glad for at du innrømmer dette. Å være ærlig er det viktigste du kan være i terapi. Det er den eneste veien til endring. Hvis du fortsette som nå, så kaster du bort din egen, behandlerens tid og de som kunne hatt nytte av timene dine i stedet. Hvis du er ærlig neste time, kan to ting skje: Du avslutter behandling nå fordi du ikke er motivert. Eller du får igang en endring fra nå av, nettopp fordi du er ærlig. Det er klart at terapien ikke virker når du ikke gjør oppgavene dine. Da er det ingen vits å prøve andre terapiformer eller terapeuter. Ta deg heller en pause enn å gå rett på ny terapeut. 

Anonymkode: 40c53...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har hatt 10 ulike terapeuter. Hun jeg har nå har jeg hatt siden januar. Det tilbys bare en behandlingsform for spiseforstyrrelser her i byen jeg bor så vidt jeg vet. Finnes hvert fall bare en enhet her som er spesialist på det, og der jobber alle etter samme modell. 
 

 

Det er nok rikitg, og akkurat nå tror jeg ikke hodet er med 😕 

 

Jeg vet jeg burde være ærlig, men synes det er vanskelig :( Nå har jeg jo i et par måneder sagt at det går fint, løyet på skjemaene, bare bullshit alt sammen. Hva skal jeg si? Jeg har ikke lyst til å bli kjeftet på. Jeg er normalvektig, det jeg sliter med er bulimi, så det er ikke noen akutt fysisk fare akkurat med meg. 

Jeg har det som sagt greit. Og noen ganger tenker jeg at jeg har det mye bedre med spiseforstyrrelsen enn uten, selv om den er ganske altoppslukende. 

Anonymkode: 4699c...89a

Men det et jo ikke rart det ikke virker om du lyver i timene.

Det er mulig å bli frisk. Spiseforstyrrelsen er et symptom, ikke det ordentlige problemet. Du må finne problemet og jobbe med det. Da kan du bli frisk❤

Anonymkode: 551e6...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det et jo ikke rart det ikke virker om du lyver i timene.

Det er mulig å bli frisk. Spiseforstyrrelsen er et symptom, ikke det ordentlige problemet. Du må finne problemet og jobbe med det. Da kan du bli frisk❤

Anonymkode: 551e6...818

Spiseforstyrrelser er en måte å regulere følelser på, du må finne mer hensiktsmessige måter å regulere følelser på. Kanskje behandleren kan hjelpe deg med det?

Anonymkode: 551e6...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulimi er også skadelig for kroppen, det forårsaker hjerterytmeforstyrrelser og feil i elektrolyttbalansen, og det er alvorlig.  Det virker bare ikke alvorlig ettersom skadene ikke er synlige slik som eks. anoreksi. 

Hvilken behandlingsmetode er det de tilbyr?

Anonymkode: 551e6...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal si det som det er; at du ikke er motivert. Så kan du se hva behandleren sier og mener om det.

Anonymkode: 551e6...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsehjelp er (stort sett) frivillig. Men spiseforstyrrelse kan fort bli farlig om du ikke har noen oppfølging av helsevesenet som kan plukke deg opp om du mister kontrollen på egenhånd. Én ting er at du ikke føler du blir frisk, man har du tenkt på at du kan bli verre uten behandling? Og at du er utsatt for dette når motivasjonen din er nada? Hva med å heller jobbe opp motivasjon til å legge dette bak deg? Det trenger å ville bli frisk samme om du vil gjøre jobben helt selv, eller sammen med et støtteappparat. 

 

 

Anonymkode: cfbfd...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...