Gå til innhold

Hvor lett er det å få sykemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjelder muntlig eksamen. Det er mye som pågår i privatfronten som har stått i veien for eksamen i ett av fagene i bachelor-en. Sitter med en klump i halsen og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, tenker å ta konte og bruke sommerferien til å lese alt jeg kan slik at jeg kan ende opp med en nærme toppkarakter. 

 

Hvor lett er det for fastlegen å skrive sykemelding? Må jeg være skikkelig fysisk syk for å få sykemelding? Eller holder det med å si at man har mye i tankene og det er mye stress? Setter pris på om dere kan dele deres erfaringer og råd. Skal jeg bare møte opp og gjør mitt beste og ta konsekvensene av det? Greia er at jeg ikke kan ta konte med en E, man må stryke for å kunne ta det igjen før neste semesterstart. 

Anonymkode: d9f95...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det e rbare å si at du må ha en sykemelding fordi du er for syk for eksamen. 

Anonymkode: 041b7...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en reell grunn til sykemelding, så er det lett. Hvis du har psykiske plager på grunn av ting som har hendt, vil jeg tro du får det lett. 

Min erfaring er at leger er snillere på sykemeldinger på eksamen enn for folk i jobb 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hoppet i det og tatt eksamen. Sannsynligheten er stor for at du kan mer enn du tror. Så slipper du å ha det stresset gjennom hele sommeren. 

Nå vet ikke jeg hva du tar bachelor i, men jeg har aldri hørt om noen som ikke fikk en jobb på grunn av en dårlig karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette stresset med å få toppkarakter? 

Anonymkode: 2361d...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja, meget godt spørsmål om hvorfor alt stresset med å få toppkarakter. Det er jo mange grunner til det egentlig, men ønsker ikke å si så mye annet enn at det kan, i fremtiden bli vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet for noen, av veldig ulike årsaker som ikke trengs å nevnes her. Jeg skal kanskje se det an. Kanskje jeg møter opp likevel og muligens bare sier at jeg er helt blank, eller at jeg møter opp og gjør mitt beste(tviler på at jeg kan mye av pensum, men takk til deg for oppmuntrende ord!) og eventuelt tar eksamen igjen neste gang det tilbys. 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: d9f95...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering:

Var hos legen min og h*n spurte om hvorfor jeg ikke kunne ta eksamen. Fortalte at ting er vanskelig hjemme og at jeg ikke har klart å forberede meg til eksamen og at jeg psykisk og fysisk sliten, men fikk til svar at dette ikke er sykdom 😕🤷🏻‍♀️ Føltes litt som et avhør der h*n spurte om hvorfor er ting vanskelig og når begynte dette? Spurte om undervisningen ellers er fulgt opp, noe det er. Jeg har bare vært syk en gang før. Man må være fysisk syk som brukne armer(?)😕 

 

Spørsmålet mitt nå er om jeg får en sjanse til å ta konten til august med en sykemelding der står at jeg ikke har klart å forberede meg til eksamen i en periode grunnet vanskelig familiesituasjon? Jeg føler meg så nede om jeg ikke får tatt den på nytt før neste vår 😔 

 

Jeg trodde fastlegen min var en av de beste, men fikk plutselig følelsen av at jeg ikke ble tatt på alvor. 

Anonymkode: d9f95...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Var hos legen min og h*n spurte om hvorfor jeg ikke kunne ta eksamen. Fortalte at ting er vanskelig hjemme og at jeg ikke har klart å forberede meg til eksamen og at jeg psykisk og fysisk sliten, men fikk til svar at dette ikke er sykdom 😕🤷🏻‍♀️ Føltes litt som et avhør der h*n spurte om hvorfor er ting vanskelig og når begynte dette? Spurte om undervisningen ellers er fulgt opp, noe det er. Jeg har bare vært syk en gang før. Man må være fysisk syk som brukne armer(?)😕 

 

Spørsmålet mitt nå er om jeg får en sjanse til å ta konten til august med en sykemelding der står at jeg ikke har klart å forberede meg til eksamen i en periode grunnet vanskelig familiesituasjon? Jeg føler meg så nede om jeg ikke får tatt den på nytt før neste vår 😔 

 

Jeg trodde fastlegen min var en av de beste, men fikk plutselig følelsen av at jeg ikke ble tatt på alvor. 

Anonymkode: d9f95...ad3

Dra til legevakten. Si at du spiste noe og har hatt diare. Da er det ingen som spør :P 

Anonymkode: 2bb51...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...