Gå til innhold

skjørt til overvektig person


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva burde jeg egentlig tenke over når det gjelder bruk av skjørt, siden jeg er overvektig?

Kan jo raskt nevne hvordan jeg ser ut.

Jeg er nesten 180 cm høy

Har større overkropp enn underkropp

Bruker str 48 i bukser

Har kraftige legger, og dessverre en åreknute på ene leggen.

Fins det håp for sånne for meg å kunne gå i skjørt uten at det ser forferdelig ut? Hva slags skjørt burde det være i såfall?

Å kunne slippe å bruke typiske "kjerringskjørt" hadde og vært fint, siden jeg er ganske så ung..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg ville gått for et relativt langt skjørt, kanskje til midt på leggen, og med en fasong som følger kroppen, så du får en smal silhuett. Selv om du er 180 høy, kan det også være lurt å bruke sko med litt hæler til, det gjør også inntrykket slankere, synes jeg.

Og strømper kan kamuflere mange slags synder.

Jeg synes absolutt ikke du skal la størrelsen hindre deg i hva slags klær du velger! Hvis du finner et skjørt du føler sitter fint, ser det sannsynligvis også fint ut på deg.

Sjekk ut Lindex, de har masse fint, og jeg tror også i relativt store størrelser. Det samme gjelder Kapp-Ahl. Begge butikkene er ikke så "kjerring" som de pleide å være, så der trenger du ikke være redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du burde satse på et skjørt til rett under kneet, der benet er tynnest. Den mest flatterende fasongen på skjørt til kraftige ben er A-linjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er såpass høy ville jeg gått for et skikkelig langt skjørt. Til en formfull dame er det pent med typen skjørt som er rimelig formsydd ned til knærne, og deretter litt vidde, litt "bølgete" nederst altså (skjønte noen hva jeg mente nå?).

Skjørt med volanger er jo veldig in nå, men A-formede skjørt er ikke alltid heldig dersom du ønsker en slankere fasong. Men figursydd til kneet, og deretter vidde blir bra!

Siden du er mindre oventil ville jeg valgt en innsvinget medium kort dressjakke til skjørtet, da understreker du midjen og forsterker det slankende inntrykket.

Hæler er bra. Hver eneste cm bidrar til at du virker høyere, ergo slankere. Du er høy fra før, men bruk hæler allikevel. Selv er jeg 178 og bruker det stort sett alltid :wink:

Husk at tilbehør også er med å forsterke inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ii Eføy
Siden du er såpass høy ville jeg gått for et skikkelig langt skjørt. Til en formfull dame er det pent med typen skjørt som er rimelig formsydd ned til knærne, og deretter litt vidde, litt "bølgete" nederst altså (skjønte noen hva jeg mente nå?).

Skjørt med volanger er jo veldig in nå, men A-formede skjørt er ikke alltid heldig dersom du ønsker en slankere fasong. Men figursydd til kneet, og deretter vidde blir bra!

Siden du er mindre oventil ville jeg valgt en innsvinget medium kort dressjakke til skjørtet, da understreker du midjen og forsterker det slankende inntrykket.

Hæler er bra. Hver eneste cm bidrar til at du virker høyere, ergo slankere. Du er høy fra før, men bruk hæler allikevel. Selv er jeg 178 og bruker det stort sett alltid :wink:  

Husk at tilbehør også er med å forsterke inntrykket.

Takk for svarene. Nå har det seg slik at jeg er større oventil, ikke mindre. Vil det da passe med en innsvingt kort jakke? (som du skjønner, kan jeg ikke så mye om dette)

Men ellers takk for svarene så langt. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få..

Eføy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for et såkalt a-line skjørt, altså et skjørt som skrår ut og slutter et sted under knærene. Det kler egentlig de fleste, og siden det er mye volume i skjørtet ville jeg mene at det vil skape mere balanse mellom over- og underkroppen. Generelt synes jeg ofte skjørt kan være penere på noen som er litt store, enn bukser. Ellers så er jeg enig i at gode strømpebukser kan ordne mye. I tillegg er det smart å skape et helheltlig inntrykk ved å bruke samme farge/fargetoner i hele anntrekket.

Eks. på hvordan et a-line skjørt kan se ut, ser du her:

http://www.asos.com/product.asp?sku=CFCSK1044

http://www.eluxury.com/sales/product_detai...&SectionID=5000

Piglet

PS Disse skjørtene er ganske moderne, og finnes i mange butikker og i forskjellige prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ii Eføy

Ok, det høres bra ut, og takk for linkene.

Jeg skal lete litt rundt og se hva jeg kan finne av de typene dere nevner.

Er det noe spesielt jeg burde tenke på angående overdel til skjørt? Jeg er som sagt større oventil. Puppene mine er ikke voldsomt store (c-cup), og det store problemområdet er magen.

Jeg er ikke glad i trange overdeler pga magen, men jeg er åpen for nye ting. Hva skal til for å kunne fremheve puppene, og gjemme magen? (bortsett fra en slankekur :ler: )

Målet mitt den siste tiden har vært å kvitte meg med "bomse-genserne" som bare gjør meg større, og jeg syns jeg er godt i gang nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var en "vedtatt sannhet" at frodige mennesker bør ha så lange linjer i klærne som mulig hvis de ønsker å se litt slankere ut. Å la skjørt slutte litt under knærne blir å stykke det hele opp....det kan selvfølgelig "reddes" litt inn ved å velge samme fargenyanse i strømper som i skjørtet.

Uansett....frodige mennesker bør ha lange a-skårne skjørt hvis de ønsker å skjule litt av frodigheten (men det trenger jo for så vidt ikke å være noe mål). Hvis de ønsker mønster, så bør dette være langsgående.

Å stable ei frodig dame på 1,80 opp på sko med heler blir helt feil. Høyden hennes i seg selv vil virke slankende.

Når det gjelder overdel...så kan du kanskje bruke en oppstrammende body helt innerst, og en langtskårende topp utenpå.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

På Popin har de noen fine, lange dongeriskjørt for tiden. Veldig stretchy, så kanskje de kan passe deg? Jeg er vanligvis 42/ 44, og måtte faktisk ned i medium.

De lange skjørtene kommer nå i sommer - gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt som går halvt ned på leggen gir inntrykk av kortere føtter enn et skjørt som går rett under knærne eller helt til anklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' bør jeg unngå skjørt som går til midt på leggen da?[/quote']

Det kommer helt an på hva du ønsker.

Vil du ha en slankere linje...så velger du skjørt (ensfarget eller med langsgående mønster) som går litt nedenfor anklene, men som ikke soper bakken...og toppen bør gå nedenfor hoftene...ca. der hvor lårene begynner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes du bør unngå skjørt som slutter midt på leggen / rett under kneet. I mine øyne (og smaken er som kjent forskjellig) er dette den største "kjærringfella" man kan gå i som stor. Du som er så høy kan fint gå med lange skjørt uten å se "firkantet" ut.

Ellers leste jeg nylig denne artikkelen på db.no

Kle deg slank

Her står det om skjørt:

- Er du større i overkroppen, kan et stort skjørt med mye volum fylle ut nedentil. Har du brede hofter, passer et mer ettersittende modell bedre.  

A-formede-skjørt er smale øverst og stadig videre nederst. De passer utmerket for kvinner med en pæreformet figur

Ellers holder jeg fast ved den innsvingede dressjakken som gir deg (iallefall illusjoner om) en midje. Ellers er cardigans (ikke korte) et godt valg. Av topper er omslagsfasongen veldig flatterende. De har masse slikt på h&m nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...