Gå til innhold

Sammen med en lav mann? Erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 26 år og dater en fantastisk mann! Jeg er høyere enn han, og vi veier omtrent like mye. 

Jeg er en av de stereotype jentene som alltid har sagt at jeg bare faller for høyere karer, alle mine ekser har nemlig vært 30 cm høyere enn meg.

Følelsene våre for hverandre har vokst seg sterke og et forhold er nok like rundt hjørnet, men hvordan er det å være kjæreste med noen som er lavere enn en selv?

Erfaringer? :)

Anonymkode: 7a092...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en av de stereotype jentene som alltid har sagt at jeg bare faller for høyere karer, alle mine ekser har nemlig vært 30 cm høyere enn meg

Anonymkode: 7a092...679

I alle dager da, 30 cm høyere!! Antar du er ganske lav selv da 🙂

Anonymkode: d666f...400

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there done that.

Det gikk greit i starten når forelskelsen tåkelegger andre tanker. Men når hverdagen kom merket jeg mer og mer at de rette følelsene ikke var der. Nå er jeg sammen med en mann på 187 og stortrives. Angrer ikke et sekund.

Anonymkode: 6e9d5...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I alle dager da, 30 cm høyere!! Antar du er ganske lav selv da 🙂

Anonymkode: d666f...400

Hehe ja, jeg er ikke høy :)

ts

Anonymkode: 7a092...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160, og var sammen med en som var like høy som meg. Følte meg svær i forhold til han, særlig når jeg gikk i høye hæler. Brydde meg ikke hva andre syntes, men følte litt mer på det selv, at det ble feil. Er sammen med en på 195 nå, og føler det er deilig å føle meg liten og nett i forhold. 

Anonymkode: 32baa...d62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 160 cm, så har hatt 2 kjærester som var like høye som meg. Tenkte aldri over det, og jeg gikk gjerne i 12 cm hæler da vi var på fest. Og tenkte aldri over at de da ble lavere enn meg. 

Anonymkode: 7f67b...642

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er 2 cm høyere enn meg (er selv 168 cm). Det har aldri vært et problem eller noe jeg har tenkt spesielt mye over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan er det å være kjæreste med noen som er lavere"..Hallo i luken, sier jeg bare. 🙄

Høyden på folk er bare antall cm fra ankel til toppen og sier absolutt ingenting om hvordan personen er å være sammen med og hva du personlig synes om han. Null og niks. 

Anonymkode: b3fd7...f40

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hvordan er det å være kjæreste med noen som er lavere"..Hallo i luken, sier jeg bare. 🙄

Høyden på folk er bare antall cm fra ankel til toppen og sier absolutt ingenting om hvordan personen er å være sammen med og hva du personlig synes om han. Null og niks. 

Anonymkode: b3fd7...f40

Sier ingenting om en person. Enig. Men problemet er mange mennesker føler at de blir dømt av andre siden de bryr seg hva andre mener. 

Anonymkode: 8ae1e...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis HØYDEN på mannen er utslagsgivende om du vil gi forholdet en sjans eller ei, så sier jeg bare- la han gå. 

(Jeg er 169 og mannen 172, så det er klart jeg blir høyere enn han med høyhælte sko. Men ingen av oss plages av det, tvert i mot virker det som han synes det er litt kult med ei høy dame)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165 høy og kunne ikke vært sammen med en på samme høyde eller lavere. Jeg er jo veldig lav selv. Og jeg vil gjerne ikke ha veldig små barn🙈

Men samtidig, for ca 10 år siden møtte jeg en lav mann 160-165. Ufattelig kjekk, og morsom fikk jeg inntrykk av, vi ble ikke veldig godt kjent. Det kan absolutt tenkes at hvis han var drømmemannen så hadde jeg ikke brydd meg om høyden. Jeg tenker på han enda faktisk, og lurer på hvor han er i dag. 

Anonymkode: 835e5...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 165 høy og kunne ikke vært sammen med en på samme høyde eller lavere. Jeg er jo veldig lav selv. Og jeg vil gjerne ikke ha veldig små barn🙈

Men samtidig, for ca 10 år siden møtte jeg en lav mann 160-165. Ufattelig kjekk, og morsom fikk jeg inntrykk av, vi ble ikke veldig godt kjent. Det kan absolutt tenkes at hvis han var drømmemannen så hadde jeg ikke brydd meg om høyden. Jeg tenker på han enda faktisk, og lurer på hvor han er i dag. 

Anonymkode: 835e5...13d

Hvor har du fått det fra at du er "veldig lav" med 165 cm.?

Gjennomsnittshøyden på norske kvinner var i 2014 165,6 cm.

Anonymkode: 83948...0df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dersom høyden er viktigere enn kjærligheten, så kan det være det samme...

Anonymkode: 9b873...ed0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 og mannen min er 170 (maks, usikker på om han i det hele tatt er så høy). Jeg trodde også at jeg bare falt for høye menn, men så møtte jeg mannen min og det var bare aldri tvil om at det skulle være oss. Virkelig, tanken slår meg ikke en gang lenger at han er lav. 

Anonymkode: c32d7...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 165 høy og kunne ikke vært sammen med en på samme høyde eller lavere. Jeg er jo veldig lav selv. Og jeg vil gjerne ikke ha veldig små barn🙈

Men samtidig, for ca 10 år siden møtte jeg en lav mann 160-165. Ufattelig kjekk, og morsom fikk jeg inntrykk av, vi ble ikke veldig godt kjent. Det kan absolutt tenkes at hvis han var drømmemannen så hadde jeg ikke brydd meg om høyden. Jeg tenker på han enda faktisk, og lurer på hvor han er i dag. 

Anonymkode: 835e5...13d

Så barna arver ikke høyden til mor? Lykke til 😉

Anonymkode: 3eb9a...fd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 164 og mannen min er 170 (maks, usikker på om han i det hele tatt er så høy). Jeg trodde også at jeg bare falt for høye menn, men så møtte jeg mannen min og det var bare aldri tvil om at det skulle være oss. Virkelig, tanken slår meg ikke en gang lenger at han er lav. 

Anonymkode: c32d7...b0c

Synes det er forskjell på 160 og 170. Jeg synes ikke 170 er veldig lavt, men 160 er jo merkbart lavt til mann å være. 

Anonymkode: 835e5...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dobbelt så gammel som deg, og min erfaring er at menneskers høyde er den minst interessante eller viktige egenskapen  hos folk. Hos en livsledsager er det totalt uviktig. Selv andre overfladiske, ytre ting teller mer, som ansiktpenhet, øyne, kropp, holdning, klesstil, muskler. Men høyde? Hvorfor skulle noen ha noen nyttige erfaringer for deg hvis man selv er kjæreste med en på 160? Hva spiller det for rolle?

Jeg har vært sammen med en mann som var under 170 høy. Jeg er 170 høy. Min erfaring med det er..? Han hadde blå øyne, var veldig morsom og jeg var veldig forelska. Han dumpa meg. I ettertid har jeg tenkt at det nok var til det beste, da vi kanskje ikke passet helt godt sammen. Men høyden hans, den var helt fin. Min også.

Anonymkode: 38d66...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så barna arver ikke høyden til mor? Lykke til 😉

Anonymkode: 3eb9a...fd7

Tenkte mer at dersom vi er to lave er jo sjansen større for å få lave barn, enn dersom jeg er lav og mannen høy :) 

Jeg har selv en høy far (198) og en lav mor (165) og jeg ble 165😏

Anonymkode: 835e5...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en som var 4-5cm lavere enn meg. I starten synes jeg det var rart, men så ble jeg vant til det og det gjorde meg ikke noe særlig. Jeg er ikke glad i hæler så da haddde jeg "god grunn" til å droppe det hehe. Han hadde aldri vært sammen med en som var lavere enn han. 

Anonymkode: d526b...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...