Gå til innhold

Hjelp - sykepleie klinisk ferdighetstrening eksamen


Beautifullgirl2016

Anbefalte innlegg

Heia folkens .... jeg håper at noen andre året sykepleie studenter eller utdannent sykepleie kan svare på spørsmålet mitt. 

Jeg går første året sykepleie og snart vi skal ha sykepleie praktisk test i 6 tema , respirasjon,sirkulasjon,pleie og stell med eliminasjon, ernæring og munnhelse + forflyttning og førstehjelp. vi skal være tre studenter i grupper og trekker tema da for hva vi skal gjennomføre. Og jeg trenger hjelp hvordan gikk det med dere ??? hva er det man må huske på jeg er sååå redd for å stryke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min klasse var det ekstremt få som strøk, og de strøk på hygiene og blotting av pasient :) 

Anonymkode: 0df37...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod alle praktiske testene på første forsøk, men stryker du kan du bare gjøre det en gang til. På den første praktiske testen holdt jeg på å stryke fordi dyna var nedi gulvet i et halvt sekund, men bestod fordi jeg ikke visste om at det skjedde. På en av de andre holdt jeg på å stryke på SIKing av kvinne fordi jeg var så nervøs at jeg glemte meg helt og la hånden med hansken jeg hadde brukt til å SIKe med på låret til "pasienten" da jeg var ferdig og skulle legge ned beina, men jeg bestod fordi jeg sa at det var en glipp fordi jeg var nervøs. Der jeg studerte var det veldig mange som strøk på alle mulige ting på første forsøk. 

Anonymkode: ef9fa...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange som strøk hos oss, kanskje ca 10/15 av 70. De jeg vet om strøk på sterilitet ifm kateter.

Anonymkode: 3f018...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss strøk flest på førstehjelp, de kunne det praktiske men strøk på teorien da de ble spurt om latinske navn på alle årene man kan telle pulsen i. Utover det så er det stort sett feil som at du gjør en steril prosedyre usteril som gjør at du stryker. 

Anonymkode: beab4...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...