Gå til innhold

Vanskelig å bli gravid før babyen er 6 mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ammer baby natt og dag, men vi vil prøve på nr 2 etterhvert. Derfor har ikke jeg begynt med prevensjon, men er det ulemper? Blir en gravid fort? Hørt det skal godt gjøres å bli gravid når en ammer baby under 6 måneder?

Anonymkode: 08b77...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bli gravid mens du fullammer så lenge du har fått menstruasjon tilbake 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbake mensen ved 8 mnd begge gangene, så eggløsning var vel rundt da babyen var 7,5 mnd. Mange får den tilbake lenge før det også selv om man fullammer. 

Anonymkode: b14a1...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid da babyen var 3,5 mnd. Ammet også dag og natt, men han fikk av og til en flaske med mme. 

Anonymkode: 74dcf...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok veldig individuelt. Noen får eggløsning noen uker etter fødsel, selv om de fullammer. Andre må vente et år.

Jeg har to barn. Med det første fikk jeg mensen etter fire måneder, med det andre etter ni måneder. Forskjellen var at med det første barnet sluttet jeg å amme på natten ganske tidlig. Vet ikke om det har noe å si...

Anonymkode: 31a86...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er nok veldig individuelt. Noen får eggløsning noen uker etter fødsel, selv om de fullammer. Andre må vente et år.

Jeg har to barn. Med det første fikk jeg mensen etter fire måneder, med det andre etter ni måneder. Forskjellen var at med det første barnet sluttet jeg å amme på natten ganske tidlig. Vet ikke om det har noe å si...

Anonymkode: 31a86...42b

Det har alt å si. 

Anonymkode: 169c1...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en regel om 6 for at fullamming skal fu hete som prevensjon. Barnet må være under seks måneder, og det må ikke gå mer enn 6 timer mellom hver amming. 

Anonymkode: be57e...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en regel om 6 for at fullamming skal fu hete som prevensjon. Barnet må være under seks måneder, og det må ikke gå mer enn 6 timer mellom hver amming. 

Anonymkode: be57e...3ec

Eh, 3/4 timer er det! Og barnet må ikke bruke smokk, og det må ammes like ofte på natt som på dagen. 

 

Jeg fikk igjen mensen etter tre måneder, men ble fortsatt ikke gravid før babyen var åtte måneder, tross iherdig prøving. 

Anonymkode: a5ab2...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte slutte helt å amme for å bli gravid igjen. Etter ammeslutt tok det ca 14 dager før eggløsning kom og jeg ble gravid. Men før ammeslutt var det ingen eggløsning. Hel sikker på at amming var grunnen. Fikk bekreftet dette av flere fagfolk 

Anonymkode: 799a4...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammet, fikk mensen tilbake etter 4 måneder og ble gravid etter 6.

Anonymkode: 5e3ba...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammet alle mine 4. Ble gravid 2 mnd etter fødsel på alle. 

Anonymkode: 72a09...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor man vil ha ny baby så fort. 

Men for all del. Min venninne har ti måneder mellom sine to. Så det er i alle fall mulig. 

Anonymkode: 66dfd...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...