Gå til innhold

Når bilkyndige menn i din omkrets sier "å nei det er en dårlig bil det" og får deg til å tvile...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny bruktbil og prøvde å ta innover meg råd rundt lunsjbordet på jobb, fra røslige bilkarer i familien og vennekretsen. Husket da noen merker og tenkte det får holde. Nå har jeg forelsket meg i en 10+ år gammel Civic med panoramatak og når jeg sier at jeg er i prisforhandlinger så får jeg til svar at akkurat denne Civic-modellen er trøblete og så ramser de opp en hel del uforståelig babbel. Slik var det først med en Fiat, så med to Toyota og en Saab også.

Jeg får aldri kjøpt bil. Hvordan fikser dere dette? Slutter dere etter hvert å ta disse rådene på alvor? Alle biler har vel svakheter...?

Anonymkode: a6596...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke biler anbefaler de da? 

Kan kanskje være lurt å sette disse ekspertene opp mot hverandre. Spør en av de hvilke biler/bilmerker som er bra, gå deretter til noen andre av ekspertene om de biler/bilmerker du nettopp har fått anbefalt, er ok. Jo mer sprik i anbefalingene jo bedre. De merkene de allikevel klarer å bli enige om, er sannsynligvis greie.

Anonymkode: d4aea...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt imot det meste av råd, men forholdt meg til de som kan grunngi rådene sine og forklare meg på en måte som jeg forstår hvorfor jeg ikke skulle kjøpt den bilen osv. Spør hva de foretrekker, hva du burde se etter og ikke se etter osv. Alle typer biler har sine svakheter, men noen mer enn andre. Hva sier de til at du har tenkt å kjøpe en bil som er 10+ år gammel? Det er kanskje ikke det lureste du gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...