Gå til innhold

Får så dårlig selvtillit av hva andre får til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har bare feilet i det jeg har gjort ,og slik var det siden jeg var barn. 
Ser ikke ut til at jeg kommer meg ut av det. 
Altså, folk blir popstjerner, de vinner slike konkurranser som Eurovision, blir supermodeller, blir skuespillere. Nå er det ikke slik at jeg har tenkt å bli disse tingene, men tenk at folk får til dette. så her går enkelte av oss på nav og aap, fordi vi ikke får til en dritt. Vi må ta jobber som er tilgjengelige, fordi jobbene er så uattraktive at det blir etterspørsel etter arbeidskraft der.
Hvor komemr denne ekstremt lave intelligensen fra? 

Anonymkode: 60279...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gener, miljø og tilfeldigheter.

Anonymkode: 75785...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner deg ikke opp mot normalen om ditt sammenligningsgrunnlag er popstjerner og kjendiser. Hvis det å vinne eurovision eller bli supermodell hadde vært oppskriften på suksess hadde jo så og si omtrent alle vært mislykket.

Nei, når du har et så forvridd syn på hva som er normalen, eller hva det vil si å være vellykket burde du søke psykologisk hjelp. Det høres verken sunt eller normalt ut.

Problemet er ikke hva du ikke får til, men måten du tar det på, og måten du sammenligner deg opp mot helt absurde idealer.

De fleste er verken skuespillere, modeller, superstjerner, og det å vinne eurovision er iværtfall ikke vanlig. Men det betyr jo ikke at man er mislykket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I litt lavere skala, de fleste jeg vokste opp med har ledende stillinger i dag. Direktør, sjef, overlege, the list goes on. 

Jeg jobber i butikk. 

Jeg var flinkere enn de fleste på skolen. 

Livet. Noen får det til. Andre ikke. 

Anonymkode: 2dc32...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I litt lavere skala, de fleste jeg vokste opp med har ledende stillinger i dag. Direktør, sjef, overlege, the list goes on. 

Jeg jobber i butikk. 

Jeg var flinkere enn de fleste på skolen. 

Livet. Noen får det til. Andre ikke. 

Anonymkode: 2dc32...ac2

Ja, nettopp. Jeg har kjent på det siden jeg var liten. jeg er også i den kategorien. 
Hva er det med oss? ja, alle kan ikke være like. 
Føler meg rett og slett uverdeig. jeg er en av de som ikke får overlevelsesdyktige barn. 
 

Anonymkode: 60279...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Gener, miljø og tilfeldigheter.

Anonymkode: 75785...f3f

Ansvarsfraskrivelse er lett, det å få til ting krever innsats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lever et helt vanlig liv! Ingenting å deppe over 😀

Anonymkode: 31b22...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du lever et helt vanlig liv! Ingenting å deppe over 😀

Anonymkode: 31b22...dd4

nei under snittet.

Anonymkode: 60279...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei under snittet.

Anonymkode: 60279...b8c

Snittet er der av en grunn. Det vil alltid være noen nederst og noen øverst. Det handler om flaks, rett tid og rett sted, egeninnsats, forutsetninger, sosial arv, og personlige egenskaper. Myyyye tilfeldigheter, og mye om å være i en posisjon til å takke ja til muligheter.

Anonymkode: f8900...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snittet er der av en grunn. Det vil alltid være noen nederst og noen øverst. Det handler om flaks, rett tid og rett sted, egeninnsats, forutsetninger, sosial arv, og personlige egenskaper. Myyyye tilfeldigheter, og mye om å være i en posisjon til å takke ja til muligheter.

Anonymkode: f8900...afc

Ja og jeg føler meg svak og alt det derr fordi jeg ikke kommer vekk fra meg selv. 
Jeg har fått muligheter, men fikk bekretet av jeg ikke var god nok.
Menn har vært interessert, også som jeg var interessert i tilbake, men pga "ikke god nok" følelsen så turte jeg ikke innlede noe med dem. 

Nå er jeg verdens kjedeligste person som ikke har noe å snakke om. har ikke  noe på gang med noen. Kommer sikket bare en kjedelig mann... 

Anonymkode: 60279...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I litt lavere skala, de fleste jeg vokste opp med har ledende stillinger i dag. Direktør, sjef, overlege, the list goes on. 

Jeg jobber i butikk. 

Jeg var flinkere enn de fleste på skolen. 

Livet. Noen får det til. Andre ikke. 

Anonymkode: 2dc32...ac2

Jeg ble ikke direktør, men jobber som controller. Jeg hadde en venninne som var veldig smart, skrev bedre, tegnet bedre, atletisk og snill. Hun var også pen. Hun scoret høyere på alt. Forskjellen var at moren hennes hadde en lite attraktiv jobb, og ingen utdannelse /fagbrev. I tillegg gjennomgikk de skillsmisse da hun var 9 år. Hun måtte bo litt her og der. Faren tok ikke ansvar og moren jobbet skift.

Jeg fikk meg høyere utdannelse, hun droppet ut etter ungdomskolen.

Hun får til livet. Hun tok til og med påbygning for å få studiekompetanse for et par år siden. Hun har barn og et fint hjem. Butikkjobben har brødfødt henne i åresvis.Jeg har ikke hell i kjærligheten.

Det er veldig ofte omgivelsene som påvirker hvordan livet blir. Tror ikke du bare skal klandr3 deg selv for det. Det du kan gjøre, er å ta tilbake makten over eget liv og snu det til noe positivt heretter. Ta,et steg av gangen og forbedre deg, litt etter litt.

Det kan alle gjøre. Alltid forbedre, sette små mål og føle litt og litt mestring.

 

 

 

Anonymkode: 01c02...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drar du inn NAV og aap inn i dette? Selv om man er syk betyr det ikke at man ikke har hatt et vellykket liv eller klart å ta utdannelse før man ble syk.

Anonymkode: 5c2b1...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som jobber som modell fotballspillere eller whatever har ofte hatt en helt vanlig jobb på si mens de har jobbet med å realisere drømmene sine, når de kan leve av det på fulltid så kjører de på.. Kjenner til flere som har gjort det den veien.. Er ikke alle som får det rett opp i hendene, det ligger mye arbeid bak 😉

Anonymkode: b1cc2...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange av de som jobber som modell fotballspillere eller whatever har ofte hatt en helt vanlig jobb på si mens de har jobbet med å realisere drømmene sine, når de kan leve av det på fulltid så kjører de på.. Kjenner til flere som har gjort det den veien.. Er ikke alle som får det rett opp i hendene, det ligger som oftest mye arbeid bak 😉

Anonymkode: b1cc2...d6b

 

Anonymkode: b1cc2...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

har bare feilet i det jeg har gjort ,og slik var det siden jeg var barn. 
Ser ikke ut til at jeg kommer meg ut av det. 
Altså, folk blir popstjerner, de vinner slike konkurranser som Eurovision, blir supermodeller, blir skuespillere. Nå er det ikke slik at jeg har tenkt å bli disse tingene, men tenk at folk får til dette. så her går enkelte av oss på nav og aap, fordi vi ikke får til en dritt. Vi må ta jobber som er tilgjengelige, fordi jobbene er så uattraktive at det blir etterspørsel etter arbeidskraft der.
Hvor komemr denne ekstremt lave intelligensen fra? 

Anonymkode: 60279...b8c

Du er klar over at majoriteten av befolkningen ikke blir supermodeller og skuespillere, ikke sant? Du vet også at det kreves mye hardt arbeid for å klatre til toppen av rangstigen. Det er ikke alle som orker å legge arbeid i det, og det er ikke alle som ser verdien i det heller. For noen er ikke status viktig, og det er heller ikke viktig med en høy utdannelse. For mange er det viktigste å trives i livet. Det regner jeg med gjelder for deg også, eller har du et ønske om å bli supermodell eller skuespiller selv? 

Der vil alltid være forskjell på folk. Nå hører man politikere snakke om at de skal utjevne forskjeller, og at alle mennesker skal sidestilles. Det er dessverre komplett umulig ettersom mennesker er ulike. Noen får til det andre ikke får til, noen har mer penger enn andre, noen er mer aktive enn andre, noen klarer ting på første forsøk mens andre klarer det ikke. Det hadde jo også vært veldig kjedelig om alle var like. 

I stedet for å se på livet ditt som en eneste stor feil, kan det være lurt å fokusere på det positive. Det er ikke slik at livet ditt er fylt med bare dritt og elendighet. Alle har på et tidspunkt fått til noe eller mestret noe, og det kan være hva som helst. Men siden du måler deg opp imot andre, så virker det du har mestret så lite. Det er helt feil. Sammenlign deg med deg selv. Ta tak i livet ditt, ta ansvar for den du er og gjør det beste ut av kortene du har fått tildelt. Det hjelper ikke se på alle andre og tenke at du er dårligere. Du graver deg bare lenger ned!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...