Gå til innhold

Er dette voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner tankene rundt det, og at det kan være forvirrende og om du har dårlige følelser rundt dette  Så min sympati der.

Men hadde jeg sitter i en jury hadde jeg aldri kunne stemt for "skyldig" her, ut fra opplysningene du gir. Ikke vet jeg hvor full Per var, og ikke vet jeg hva som skjedde i forkant. Om en får blackout, så kan en virke helt "normalt full" utad! Så vanskelig å vite her.

Var han edru og skjønte hvor full du var, så vil jeg kalle det overgrep, men vi vet altså ikke hvor klar i hodet han selv var. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig situasjon! 

På den ene siden vil jeg si at det er et klart overgrep å «ta for seg» når en person er så beruset at hun/han ikke klarer å se forskjell på personer, eller ikke vet/husker om hun/han har gitt sitt samtykke til handlingen. 

På den andre siden kan det være svært vanskelig for personen som har sex med deg å tolke situasjonen, fordi, hun/han kan være like beruset. Man kan snu situasjonen og si at du utnyttet han fordi du ønsket sex og oppfordret han til å gi deg sex - selv om han var altfor full til å egentlig samtykke, eller se konsekvensen av handlingen sin. Som sagt, vanskelig! Jeg tror dog denne situasjonen er så shady at du aldri ville fått medhold i en eventuell rett. 

Det beste er å være rundt mennesker som tar vare på deg de gangene du blir så beruset at du er usikker på hva som egentlig har skjedd - for slike situasjoner skjer selv den beste. Da er det godt å ha venner som passer på deg, og sørger for at ingen kan utnytte/misforstå situasjonen. Desverre finnes det mennesker som speider etter mennesker som er ute av stand til å ta gode beslutninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det husker jeg ikke. Jeg var jo ikke i stand til å se forskjell på folk, eller til å ta vare på meg selv i det hele tatt. Kan hende jeg gav samtykke, men da fordi jeg trodde det var Jon jeg holdt på med. Hadde aldri gitt samtykke til Per, om jeg hadde hatt mer kontroll på meg selv.

Ts.

Anonymkode: 81fa1...238

Dette blir vanskelig, for om man er så dritings at man får blackout og tar feil av personer som utfører seksuelle handlinger så kan man jo ikke vite om man endret atferd ellers. 

Du våknet ikke opp av at han brukte fysisk press/tvang, eller noe annet som tydet på tvang.

Utfra det ville ikke jeg antatt voldtekt. 

Du kan ha sagt nei, men du kan også ha vært tilsynelatende med på leken.

Og om det kun var oralsex så styrker kanskje det mistanken om at ikke han heller var helt helt i «nå skal jeg lure og utnytte»-modus:

Anonymkode: 23fba...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette høres absolutt ikke ut som annet enn fyll, sex og utroskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, C8H10N4O2 skrev:

 

Jeg har vert på privatfest med folk jeg da anså som mine venner. En gang ble det tømt sprit oppi vinflaska mi mens jeg var på do, en annen gang ble jeg løyet til om hva jeg ble servert. Den ene gangen ble jeg da overtalt til å bli med på noe jeg aldri hadde blitt med på hvis jeg hadde hatt full kontroll på alkoholprosenten selv. Jeg "drakk meg" ikke "inn i noen situasjon." Jeg ble lurt av folk jeg stolte på.

Ta kan ha blitt utsatt for noe tilsvarende.

 

Hvis du ikke merker at vinen din plutselig smaker sprit så har du allerede drukket for mye. 

Endret av Oktoberknøttet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landet var dette? Synes historien var so kjent.. 

Anonymkode: 5ed7a...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 18.17, AnonymBruker skrev:

Du hadde blackout og våknet med noen mellom beina dine. Uavhengig av om det var Jon eller Per var det voldtekt. Selv om du ikke hadde noe i mot det når du våknet og trodde det var Jon, så startet det mens du var for full til å vite hvem du var sammen med eller huske hva som skjedde.

Anonymkode: 379e9...e61

Dette! 

Du ble utsatt for et seksuelt overgrep. Du var ikke bevisst da han tok seg til rette. Oralsex er også sex. 

Håper det har gått greit med deg i etterkant.. Har du noen gang snakket med Jon eller Per om det? 

Anonymkode: b6183...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! 

Du ble utsatt for et seksuelt overgrep. Du var ikke bevisst da han tok seg til rette. Oralsex er også sex. 

Håper det har gått greit med deg i etterkant.. Har du noen gang snakket med Jon eller Per om det? 

Anonymkode: b6183...570

Det vet man virkelig ikke.

Jeg synes folk skal være mer varsomme med å konkludere.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kaller ikke dette voldtekt.  Man har da litt ansvar selv også da for hvordan man er på en fest.  Hvilke signaler ga du ut for eksempel.  Ikke godt å si siden det var en heavy fest der du mistet kontrollen.

Hadde det vært meg så hadde jeg tatt dette som en erfaring å ta med videre der man neste gang har litt mer kontroll på festen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 18.18, Hentacruel skrev:

Du samtykket ved å drikke deg inn i situasjonen, man må være forsiktig med flaska. 

Ja for hun er sikkert den første som har drukket seg dritings.  

Hadde jeg våknet opp av en som sleiket meg mellom bena så hadde jeg følt det som ett overgrep ihvertfall.

Jeg hadde nok ikke anmeldt det men hadde følt meg skikkelig brukt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er kvinne ble du voldtatt. Hadde du vært mann hadde du vært en drittsekk. 

Anonymkode: 9a01c...0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! 

Du ble utsatt for et seksuelt overgrep. Du var ikke bevisst da han tok seg til rette. Oralsex er også sex. 

Håper det har gått greit med deg i etterkant.. Har du noen gang snakket med Jon eller Per om det? 

Anonymkode: b6183...570

Hvis han var like drita da?

Anonymkode: 85b1c...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan det være voldtekt når du ikke en gang vet om det var sex/penetrering av kroppshull inne i bildet? Misbruk/overgrep? Ja kanskje, men ikke voldtekt. Da må det faktisk en ufrivillig seksuell akt til.

Anonymkode: cd47b...63b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxkos

Dette revelyder det en kaller frivillig voldtekt, som ikke er noen voldtekt, saken er henlagt på manglene bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, Lenegullet said:

Ja for hun er sikkert den første som har drukket seg dritings.  

Hadde jeg våknet opp av en som sleiket meg mellom bena så hadde jeg følt det som ett overgrep ihvertfall.

Jeg hadde nok ikke anmeldt det men hadde følt meg skikkelig brukt.

Da kunne du angret da. Det har aldri lønnet seg å drikke for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hva? Fy faen altså. 

Det er ikke fritt frem for menn. Jeg er så glad for at #metoo kampanjen har hatt effekt, for nå er det faktisk mulig å gå på byen uten å bli tafset på puppene, kløpet i rumpa og gravd i musa når man sitter ved baren og tar seg en drink. Kampanjen har virkelig hatt effekt, det merker iallefall jeg som ofte har opplevd menn som tror jeg er deres eiendom. Nå er det ganske lenge siden sist det skjedde og det er jeg sjeleglad for. Jeg er også så jævla dritt lei av mennene som griner pga #metoo og mener at de ikke lenger kan puste på ei dame uten å bli anklagd for seksuell trakassering. De har misoppfattet poenget med #metoo, og mange av de evner virkelig ikke å forstå hvorfor noen av oss kvinner kan synes det er fælt å bli befølt av fremmede. Det er trist at det finnes så mange trangsynte menn, men heldigvis gjelder det ikke alle - dog flertallet. "jammen før i tida så fekk vi slå daman på rumpa og ta dom på puppan høhøhø fan #krenka20182019foralltid pysette kvennfølk".... Altså æsj hold kjeft og skaff deg en utdanning, for det har du tydeligvis ikke. Noen mennesker er mindre intelligente og slik er det bare! Ja, det finnes MANGE menn med holdningen jeg nettopp beskrev. 

Men slike innlegg som det her bidrar enda mer til den der "kan ikke puste på ei dame uten å bli trakassert" holdningen! For det der er virkelig ikke voldtekt! En venninne av meg ble holdt ned i senga med tvang, mens mannen holdt hånden over munnen hennes og penetrerte henne. Sa til henne at hun skulle holde kjeft, det her gjorde ikke vondt, hun måtte slutte å være så pysete! Hun gråt og gråt, prøvde å skrike, fikk det ikke til. En annen venninne av meg ble slått ned bakfra og voldtatt i en park midt på natta når hun var ute å spaserte. En tidligere trygg park. Hun ble slått og banka mens hun ble voldtatt på de måtene man kan voldtas. En tredje venninne av meg flørta litt med en type, de møttes for å se film noen ganger. Men så ble hun usikker på om hun egentlig ville ta noe videre. Hun tok det opp med han siste gangen de så film, og jammen voldtok han henne ikke. Tvang seg på henne, dessverre var han mye større enn henne og hun klarte ikke gjøre motstand eller komme seg løs. Hun slo og gråt og hylte. Til slutt klarte hun ikke mer og bare ble liggende som en død fisk. Hvorfor vet jeg disse detaljene? Det er gode venninner som har betrodd seg til meg. Og det har vært helt jævlig å høre på, og å forestille seg at de har gått gjennom noe så forferdelig grusomt. 

Er det virkelig så vanskelig å se forskjell på disse tre handlingene som uten noen som helst tvil er voldtekt, og handlingen du beskriver der du regelrett ikke husker en jævla dritt, men antyder at det kan ha vært voldtekt? Og nei, ikke prøv deg på å vri om på ordene mine - jeg mener ikke at fyllevoldtekt, sovevoldtekt osv ikke er "ekte voldtekter". Jeg drar frem eksempler fra virkeligheten for å vise deg hvor dødfødt innlegget ditt faktisk høres ut, og hvor store kontrastene er. 

Høres ut som han har utført oral sex på deg, men det vet du jo ikke. Du har ingen bekreftelse eller bevis på det. Så hvorfor dvele slik med det? Har du lyst til å si til andre "huff jeg ble voldtatt på fest for 10 år siden, husker ikke hva som skjedde men uansett ble voldtatt fordi mange damer på KG sa det uten at de visste noe som helst om situasjonen"? Det er så mye rart man finner på i fylla, og det er så mye som skjer som man angrer på. Det er så vanvittig mange som knuller når de er drita, selv om de ikke ville lagt finger på hverandre når de er edru. Hemninger forsvinner når altfor mye alkohol inntas, og da må man nesten regne med at man våkner og angrer på sex man har hatt med andre menn. 

Så har man de som faktisk blir voldtatt, som blir utnyttet fordi de er overstadig berusa. Så ja, det er jo voldtekt. Men igjen, ingenting av det jeg skriver her er sidestilt med ditt innlegg. Du har sannsynligvis vært så full at du ikke har sett forskjell på mennene, så da var det jo samme faen for deg akkurat der og da hvem du hadde sex med. Å våkne 10 år etter på og begynne å angre og anklage noen for voldtekt blir for dumt. 

SLUTT Å MISBRUK BEGREPET VOLDTEKT!!!! Slutt å ødelegg for kvinner som får livet sitt ødelagt som følge av voldtekt!! Det er så mange kvinner som ikke blir trodd i dagens samfunn fordi noen forbaska drittkjerringer har gått rundt og slengt med leppa, spredd beina for enhver mann på fylla og angret etterpå, for så å ANMELDE fordi de ikke vil innrømme at de hadde frivillig sex med personen! Disse kvinnene er det vi hører om, og det er en skam, ettersom det ikke er mange av disse, men likevel blir fokuset mest rettet mot de!

De kvinnene jeg skriver om i innlegget mitt ble ikke hørt, DE BLE IKKE TRODD! De var jo faen ikke berusa engang! De var klinkende edru! Jeg ser selv hvilke holdninger mine foreldre har mot voldtekt, og hvordan andre generelt snakker om voldtekt, for en må alltid spytte inn at det finnes mange falske voldtekter, at menn blir svartmala i dagens samfunn og diverse. Det er synd det skal være slik! Jeg håper jeg aldri blir voldtatt, for jeg hadde ikke turt å fortelle det til en kjeft. Hadde jo ikke blitt trodd! Og hadde sannsynligvis fått høre "neimen stakar angra du på at du hadde sex med han? kanskje du skal tenke deg om to ganger neste gang". 

Voldtekt ødelegger liv. 10 år etter hendelsen, TS, så er ikke livet ditt ødelagt, så slutt å grav og finn noe annet å klag over!! Er sjeldent jeg blir krenka altså men nå ble jeg det. Jeg eeer sååå leeei!!! 

Anonymkode: 16146...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, SLUTT Å TREKK LINJER mellom fyllesex og voldtekt!!! Vær så snill og slutt med det! Aner dere hvor mange som har sex i fylla og angrer dagen etterpå? Aner dere hvor mange ganger menn husker minst like lite som kvinnen, om ikke mer, fra nattens hendelser? Tror dere virkelig ikke at menn også blir drita? Nei, menn er tydeligvis edru svin som bare voldtar damer når de er fulle. Hvor mange damer tror dere det ikke er som tvinger seg på en drita mann og har sex med han mens han er på vei til black out og hun bare har fått et par vin innabords? Vell, de finnes! 

Jeg blir så provosert. Herregud. 

Anonymkode: 16146...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...