Gå til innhold

Er dette voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først av alt, uansett hva som faktisk skjedde, kommer jeg ikke til å anmelde eller noe sånt, fordi det er så lenge siden, og fordi jeg ikke aner hva personen heter. Jeg har heller ikke hatt noen traumer eller noe sånn i etterkant. Jeg er bare ute etter andre sitt synspunkt på hendelsen, for jeg har tenkt litt på det i det siste, og jeg er usikker på hvor "innafor" hele situasjonen var. 

Så her er historien:
For rundt 10 år siden var jeg på fest sammen med en jeg var veldig interessert i. Vi kan kalle ham Jon. Jeg hadde hatt sex med ham før, og var keen på ham, og håpet at vi skulle ende opp i samme seng igjen denne kvelden. Alkoholen fløt relatit fritt, og jeg ble veldig full. Jeg husker ikke så veldig mye fra kvelden, annet enn at vi var på fest hos en kompis av Jon, (kan kalle ham Per) i huset hans. Jeg husker at vi var i et boblebad, og at kona til Per også var hjemme, men hun gikk tidlig å la seg. Så fikk jeg blackout, og aner ikke hva som skjedde videre, før jeg kom litt til meg selv mens jeg var på badet, og det jeg trodde var Jon, hadde hodet mellom beina mine. Jeg husker så vidt at jeg ville vi skulle ha sex, men personen sa hele tiden at han ikke ville gjøre det der, på badet. Så spurte han om nummeret mitt, og jeg gav det til ham, selv om jeg syntes det var rart at han spurte, for Jon hadde allerede nummeret mitt. Etter det fikk jeg blackout igjen, og aner ikke hva som skjedde resten av kvelden. Jeg tror dog ikke vi hadde sex, men jeg er ikke sikker.

Når jeg våknet dagen etter, hadde jeg sovet på sofaen til Per, og jeg våknet uten klær på overkroppen. Kona til Per lurte selvsagt på hvorfor jeg ikke hadde klær på, og jeg sa at jeg og Jon hadde rota. Senere den dagen snakka jeg med Jon, og han sa vi ikke hadde rota. Så da skjønte jeg at det var Per som hadde rota med meg! Og jeg vet at jeg aldri hadde gjort det om jeg hadde visst at det var Per jeg rota med, for det var Jon jeg var interessert i. Jeg hadde ingen idé om at det ikke var Jon, jeg var helt sikker på at det var ham. 

Ble jeg voldtatt (i den grad man kan bli det uten penetrering)? Jeg var jo med på det, men bare fordi jeg trodde det var en annen. Hadde jeg visst hvem det var, hadde jeg ikke vært med på det i det hele tatt... Hva mener KG?

 

- Forvirret kvinne

Anonymkode: 81fa1...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det får være grenser da for hva som kan kalles voldtekt 

Anonymkode: 5be82...ea0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga du ditt samtykke?

Anonymkode: 77605...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, at du trodde det var en annen er jo ene og alene din egen feil. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Når du viste den andre personen at du ville (siden du trodde det var en annen), kunne jo ikke han vite at du ikke ville. 

Anonymkode: 3bac5...770

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ga du ditt samtykke?

Anonymkode: 77605...cdd

Det husker jeg ikke. Jeg var jo ikke i stand til å se forskjell på folk, eller til å ta vare på meg selv i det hele tatt. Kan hende jeg gav samtykke, men da fordi jeg trodde det var Jon jeg holdt på med. Hadde aldri gitt samtykke til Per, om jeg hadde hatt mer kontroll på meg selv.

Ts.

Anonymkode: 81fa1...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsåvidt ikke voldtekt sett fra din side, siden du ville ha sex med Jon, som du trodde det var...

Men sett fra Pers side er det et klart overgrep, da du var en person i hjelpeløs tilstand. Du var åpenbart ikke "til stede" og det har han utnyttet! I tillegg til å være utro mot kona... Sjarmør...

 

Anonymkode: 4fc12...44e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt eksempel på at man kanskje burde klare å styre inntaket av alkohol litt. Nei, dette kan ikke kalles voldtekt. Du sa jo til fyren at du ville ha sex. Hvordan i alle dager skulle han vite at du ikke klarte å se forskjell på han og en annen? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde blackout og våknet med noen mellom beina dine. Uavhengig av om det var Jon eller Per var det voldtekt. Selv om du ikke hadde noe i mot det når du våknet og trodde det var Jon, så startet det mens du var for full til å vite hvem du var sammen med eller huske hva som skjedde.

Anonymkode: 379e9...e61

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du samtykket ved å drikke deg inn i situasjonen, man må være forsiktig med flaska. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde blackout og våknet med noen mellom beina dine. Uavhengig av om det var Jon eller Per var det voldtekt. Selv om du ikke hadde noe i mot det når du våknet og trodde det var Jon, så startet det mens du var for full til å vite hvem du var sammen med eller huske hva som skjedde.

Anonymkode: 379e9...e61

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke voldtekt, så i hvertfall overgrep. Å ha sex med en som så til de grader ikke kan ta vare på seg selv, er ikke ok. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Parkeringsvakt

Om vi ser det fra Per sitt synspunkt. Han ser deg, ser ut du blacker ut og våkner, slurrer i talen og er synlig beruset. Han går ned på deg mens han merker at du faller inn og ut av bevissthet. Senere når du er helt borte, kler han av deg og gjør hvem vet hva

Ja, det er voldtekt å ha sex med noen i den situasjonen, og ingen normale oppegående mennesker ønsker ha sex med noen de ser faller ut og inn av bevissthet. Et normalt oppegående menneske sjekker at du ikke har drukket så mye at du trenger legehjelp, og legger deg et sted du ikke kan bli skadet, setter kanskje et glass vann ved din side. Mulig ringer han også noen som evt kan få deg hjem om det er praktisk mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Først av alt, uansett hva som faktisk skjedde, kommer jeg ikke til å anmelde eller noe sånt, fordi det er så lenge siden, og fordi jeg ikke aner hva personen heter. Jeg har heller ikke hatt noen traumer eller noe sånn i etterkant. Jeg er bare ute etter andre sitt synspunkt på hendelsen, for jeg har tenkt litt på det i det siste, og jeg er usikker på hvor "innafor" hele situasjonen var. 

Så her er historien:
For rundt 10 år siden var jeg på fest sammen med en jeg var veldig interessert i. Vi kan kalle ham Jon. Jeg hadde hatt sex med ham før, og var keen på ham, og håpet at vi skulle ende opp i samme seng igjen denne kvelden. Alkoholen fløt relatit fritt, og jeg ble veldig full. Jeg husker ikke så veldig mye fra kvelden, annet enn at vi var på fest hos en kompis av Jon, (kan kalle ham Per) i huset hans. Jeg husker at vi var i et boblebad, og at kona til Per også var hjemme, men hun gikk tidlig å la seg. Så fikk jeg blackout, og aner ikke hva som skjedde videre, før jeg kom litt til meg selv mens jeg var på badet, og det jeg trodde var Jon, hadde hodet mellom beina mine. Jeg husker så vidt at jeg ville vi skulle ha sex, men personen sa hele tiden at han ikke ville gjøre det der, på badet. Så spurte han om nummeret mitt, og jeg gav det til ham, selv om jeg syntes det var rart at han spurte, for Jon hadde allerede nummeret mitt. Etter det fikk jeg blackout igjen, og aner ikke hva som skjedde resten av kvelden. Jeg tror dog ikke vi hadde sex, men jeg er ikke sikker.

Når jeg våknet dagen etter, hadde jeg sovet på sofaen til Per, og jeg våknet uten klær på overkroppen. Kona til Per lurte selvsagt på hvorfor jeg ikke hadde klær på, og jeg sa at jeg og Jon hadde rota. Senere den dagen snakka jeg med Jon, og han sa vi ikke hadde rota. Så da skjønte jeg at det var Per som hadde rota med meg! Og jeg vet at jeg aldri hadde gjort det om jeg hadde visst at det var Per jeg rota med, for det var Jon jeg var interessert i. Jeg hadde ingen idé om at det ikke var Jon, jeg var helt sikker på at det var ham. 

Ble jeg voldtatt (i den grad man kan bli det uten penetrering)? Jeg var jo med på det, men bare fordi jeg trodde det var en annen. Hadde jeg visst hvem det var, hadde jeg ikke vært med på det i det hele tatt... Hva mener KG?

 

- Forvirret kvinne

Anonymkode: 81fa1...238

Nei, dette er ikke voldtekt. Klåing og tafsing ja, men ikke voldtekt. Det er feil å kalle dette for voldtekt. Kanskje et slags misbruk av situasjonen, men du vet jo ikke om du sa ja engang for dere var jo drita begge to.

Anonymkode: 24bcb...13e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper jo ikke at masse folk her sier at de ikke synes det er voldtekt.. Det vil jo være politi og domstol som avgjør det basert på loven. Det trenger forøvrig ikke være penetrering med penis i vagina for å være voldtekt, det må være en seksuell handling, munnsex som beskrevet her går også under det.

Her er loven - jeg tenker dette går under en av de to jeg har uthevet under her men jeg er ikke politi, advokat eller dommer. Men vil definitivt si at det iallfall tels som § 297 som ikke er voldtekt men som er straffbart. 

Det han gjorde var i alle tilfeller 100% IKKE GREIT. Stor sjanse for at han utnyttet din fullhet, visste at du trodde han var Jon, og i tillegg var han utro mot kona som sov i samme hus? Drittsekk.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#KAPITTEL_2-11 

291. Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c)

ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv.

 

§ 297. Seksuell handling uten samtykke

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket i det.

 

Anonymkode: 68e7b...208

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mye som tyder på at Per ble ledet til å tro at det var gitt samtykke her. TS går heller ikke fri for ansvar fordi hun ikke husker hva hun sa.

Ts trodde det var Jon - Det kan ikke Per vite.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ga du ditt samtykke?

Anonymkode: 77605...cdd

Ja, hun husker såvidt at hun ville de skulle ha sex. At hun er så drita at hun ga blankofullmakt, gjør det ikke til voldtekt. 

Anonymkode: 85b1c...bba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare litt:
Jeg husker ikke at jeg ga samtykke til hverken Per eller Jon. Jeg håpet at jeg skulle havne til sengs med Jon, men det var før vi begynte å drikke, og vet jeg flørtet med ham i løpet av kvelden. Jeg aner ikke hvordan jeg og Per havnet på badet sammen, eller noe av det som ledet opp til at han hadde hodet mellom beina mine. Jeg husker ikke at jeg og Per begynte å rote sammen. Jeg kom først til meg selv mens han allerede var i full gang, og da trodde jeg det var Jon, for jeg det var det som ville vært "naturlig". Jeg tror også at jeg kalte ham for Jon da, og at han ikke rettet på meg, men dette kan være noe jeg bare innbiller meg (er som sagt 10 år siden, og noen av minnene er ikke helt klare).  

Jeg skjønner at å kalle det voldtekt ikke er rett, men om det kanskje er seksuelt misbruk? (Kom ikke på det uttrykket når jeg skrev det første innlegget, så da skrev jeg voldtekt i steden, for det var liksom så "nærme" jeg kom det jeg mente). 

Ts.

Anonymkode: 81fa1...238

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt menn gjør er voldtekt.

Anonymkode: 2e7e8...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...