Gå til innhold

Kjæresten er ikke handy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes selv det er turnoff, så jeg forstår deg TS, derfor tenker jeg at kanskje dere ikke passer sammen? Viktig å være med en kjæreste man fungerer sammen med. 

Anonymkode: 569a7...51f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DUMP HAN!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 57e0f...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Han der er jo rett ut dum.

Jeg var sammen med en sånn en gang. Orket ikke. Hvis man ikke skjønner helt opplagte ting er man mest sannsynlig veldig lite intelligent, og dét er turn off!!

Man kan jo ikke ha en vanlig samtale om helt ordinære temaer uten at personen faller ut og må forklares som et lite barn. Husker tilbake til hvordan det var med han dusten jeg datet, grøsser bare av tanken! Jeg ble så oppgitt og måtte slå opp før jeg ble slem. Han fikk virkelig ut det verste i meg...

Du sier du irriterer deg, da må du prøve å forestille deg om du orker å holde ut med et barn resten av livet. Han vil ikke bli smartere med åra dessverre... Hver nye ting må han læres, hver ting han har lært må repeteres fordi han bare glemmer det til neste gang.

Løp! Han finner seg nok en dame som er like dum som han selv og så kan de gjøre hverandre lykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke hva han kan som er problemet, men viljen til å tilegne seg kunnskap? Samboer og jeg pusser opp kjøkkenet nå. Ingen av oss er "handy", så det er mye googling, søking og diskutering. Men du verden så mye vi lærer. Går helt fint dette, men viljen til å sette seg inn i ting må jo være til stede..

Anonymkode: 0da53...93a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det at han ikke engang vet hvor han får kjøpt lysrør... Høres ut som at det er helt kortslutning i toppetasjen. 

Anonymkode: 3650a...ba7

Det er ikke så enkelt som man skulle tro. Jeg måtte i 3-4 butikker før jeg fant riktig lysrør til baderomslampa i ny leilighet. Forskjellen er vel bare at jeg gikk i de butikkene og spurte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for tanker og refleksjoner. 

Jeg er ganske handy selv, så jeg trenger ingen handyman i mitt liv, det er bare veldig frustrerende i de tilfeller det dukker opp situasjoner der han må gjøre noe, og det ender opp med at jeg må gjøre det selv. Og dette gjelder hver minste ting. Jeg skifter fint dekk på bilen selv, men det hadde vært greit om han fikk det til på egen bil. Så snart det er en skrutrekker i bildet for å fikse noe, så klarer han det ikke. 

Han er svært glup på områder som handler om å tilegne seg kunnskap, teoretisk og anvendt på papir, men praktiske ting får han bare ikke til. 

Anonymkode: 338ee...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for tanker og refleksjoner. 

Jeg er ganske handy selv, så jeg trenger ingen handyman i mitt liv, det er bare veldig frustrerende i de tilfeller det dukker opp situasjoner der han må gjøre noe, og det ender opp med at jeg må gjøre det selv. Og dette gjelder hver minste ting. Jeg skifter fint dekk på bilen selv, men det hadde vært greit om han fikk det til på egen bil. Så snart det er en skrutrekker i bildet for å fikse noe, så klarer han det ikke. 

Han er svært glup på områder som handler om å tilegne seg kunnskap, teoretisk og anvendt på papir, men praktiske ting får han bare ikke til. 

Anonymkode: 338ee...ae3

Så lenge han har vett til å sette bort jobbene han ikke klarer, går det vel fint? Mange tar dekkskifte på verksted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg har flere døtre, og de har alle fått lekeverktøy som barn. Jeg har lært dem å vedlikeholde sykler og lappe dekk, sette opp lettvegger og tapetsere og male. De har hatt rydde- og vaskeplikter siden de begynte på skolen. Når den eldste flyttet hjemmefra fikk hun et verktøyskrin med det mest nødvendige verktøyet.

Målet er at de skal slippe å fortvile over hjelpeløse menn, men heller være selvhjulpne.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg har flere døtre, og de har alle fått lekeverktøy som barn. Jeg har lært dem å vedlikeholde sykler og lappe dekk, sette opp lettvegger og tapetsere og male. De har hatt rydde- og vaskeplikter siden de begynte på skolen. Når den eldste flyttet hjemmefra fikk hun et verktøyskrin med det mest nødvendige verktøyet.

Målet er at de skal slippe å fortvile over hjelpeløse menn, men heller være selvhjulpne.

Og godt er det. Men igjen, selv om man er handy selv, ønsker man gjerne å være med en som vet hvordan man åpner klemmeflaskene til Nora uten å måtte ha forklart at man må ta av korken og deretter skru på toppen..

Anonymkode: 338ee...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes selv det er turnoff, så jeg forstår deg TS, derfor tenker jeg at kanskje dere ikke passer sammen? Viktig å være med en kjæreste man fungerer sammen med. 

Anonymkode: 569a7...51f

Kanskje vi rett og slett ikke gjør det. Han er ellers en fin mann, men jeg ser for meg en som kan klare noe selv også.

 

Anonymkode: 338ee...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Menn må være

Kjekk

Handy

Maskulin

Barsk 

Morsom

God selvtillit

Snill

Ikke tøffel

God og erfaren i senga

Etc. Etc. Etc. 

Kvinner må stort sett bare ha en puls 😂

Anonymkode: 15841...8c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er slitsomt, men han har kanskje andre gode kvaliteter som teller mer i det lange løp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe... Menn må være

Kjekk

Handy

Maskulin

Barsk 

Morsom

God selvtillit

Snill

Ikke tøffel

God og erfaren i senga

Etc. Etc. Etc. 

Kvinner må stort sett bare ha en puls 😂

Anonymkode: 15841...8c2

Er ikke det jeg har inntrykk av. Er puls nok for deg?

Anonymkode: d329b...866

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Skjønner at det er slitsomt, men han har kanskje andre gode kvaliteter som teller mer i det lange løp? 

Usikker på om det vil det i lengden. Han er en veldig god person og jeg vet jeg ellers vil få det gpdt med han. Jeg bare virkelig plages med dette.

Anonymkode: 338ee...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke det jeg har inntrykk av. Er puls nok for deg?

Anonymkode: d329b...866

Du kan reagere med å bli krenka, eller du kan lese gjennom tråden og kommentarene en gang til. Ts har det fint med typen, men er ikke sikker på om det funker fordi han ikke oppfyller ett av kravene på den lange lista. Det er etter min mening ganske bak mål, å finne den perfekte mann er en utopi 

Anonymkode: 15841...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du kan reagere med å bli krenka, eller du kan lese gjennom tråden og kommentarene en gang til. Ts har det fint med typen, men er ikke sikker på om det funker fordi han ikke oppfyller ett av kravene på den lange lista. Det er etter min mening ganske bak mål, å finne den perfekte mann er en utopi 

Anonymkode: 15841...8c2

Jeg er ikke krenka og lever godt med en mann som ikke er handy. Men bytte batteri i fjernkontrollen kan han. 

Anonymkode: d329b...866

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og godt er det. Men igjen, selv om man er handy selv, ønsker man gjerne å være med en som vet hvordan man åpner klemmeflaskene til Nora uten å måtte ha forklart at man må ta av korken og deretter skru på toppen..

Anonymkode: 338ee...ae3

Vær glad for at du selv klarer å forklare det. Du er på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ikke-handy menn er turnoff!

Anonymkode: 95fb0...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg synes både menn og kvinner som ikke er selvhjulpne er ganske tafatte. Alle bør kunne et minimum av praktiske ting som å bytte dekk og olje på bilen, sette opp en lettvegg og justere inn en dør. Koble opp et lydsystem, vedlikeholde og reparere en sykkel. Det du ikke har gjort før, kan YouTube hjelpe deg med. Det er viljen det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver min mann😂😂 Han vet heller ikke hvor man kjøper lysrør, eller hvordan man kjøper riktig.  Heldigvis har han andre kvaliteter, men kjenner på dette når jeg tenker på samboerskap. Mye vil falle på meg, og vil da bli et irritasjonsmoment. Kan jo aldri kjøpe hus, er jo alltid noe vedlikehold. 

Det eneste jeg savner med min ex er at han var handy. Han kunne skru bil, og fikset det meste på de. Han kjøpye lysrør og snekret og pusset opp. Og han kunne fikse de fleste ødelagte ting. Men ellers var han jo en idiot😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...