AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #41 Skrevet 30. april 2020 Jeg har ikke prøvd keto men spiser mest mulig lavkarbo på hverdager og hva jeg vil på lørdager😋. Går en lang svett tur hver dag og gått ned 21 kg. Og skal ned 20 kg til. Siden jeg har en kose dag i uken synes jeg det er veldig lett å være super sunn de andre dagene. Sånn kan jeg godt leve resten av mitt liv. Keto hadde jeg bare klart en stund tror jeg😟. Anonymkode: 2fcaf...07a 1
Tutten Skrevet 11. juni 2020 #42 Skrevet 11. juni 2020 Har kuttet ut sukker i snart et år og merket store forbedringer fysisk og psykisk. Nå har jeg tatt skrittet fullt ut og begynt på «Frisk uten sukker» som er ganske ekstrem- men ikke en diett. Det er en livsstilsendring. Jeg gjør det for å få kropp og sinn i balanse, og få en innføring om kosthold og andre livsstilsendringer inn med teskje. Lurer veldig på hvor mye jeg går ned🤩 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #43 Skrevet 11. juni 2020 På 28.4.2020 den 11.09, AnonymBruker skrev: Gikk ned 25 kg på 9 måneder for 11 år siden og har spist LCHF siden og holdt vekta. Så mange positive sider med dette kostholdet. Jeg kan spise meg mett på god mat, trenger ikke å telle kalorier, magen fungerer mye bedre, har mer energi, bedre effekt av treningen, sover bedre, finere hud, stabilt humør, mindre menssmerter, mindre mensblødninger, For de som sier at de har gått opp igjen, så vil jeg bare sitere Einstein som sa at galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente forskjellig resultat. Hvis dere gikk opp i vekt med å spise på en måte, hvorfor forventer dere at det ikke skal skje igjen? LCHF er en livsstil, ikke en midlertidig kur. Selvfølgelig går dere opp igjen når dere går tilbake til det kostholdet dere gikk opp i vekt på. Og til de som påstår at det ikke betyr noe hvilken diett man bruker bare man holder seg til det, så er det bullshit. Lavkarbo er bevist å fungere mye bedre og gi sunnere resultater. Dere tenker på den studien motstanderne liker å dra opp hver gang det er snakk om noe sånt, og det er tydelig at motstanderne ikke har lest studien en gang. I den studien slanket lavkarbogruppa seg i 3 måneder (og fikk spise så mye de ville), og så ble de bedt om å øke karbohydratene til vekta stagnerte. Lavfettgruppa ble bedt om å redusere kcal og slanket seg i 2 år. Etter to år var de ca like. Altså: Lavfettgruppa sultet seg i 2 år for å ta igjen lavkarbogruppa som kun slanket seg i 3 måneder med å spise seg mette! Jommen sa jeg "spiller ingen rolle hvilken diett man velger". Anonymkode: 75d3c...ab8 Fantastisk formulert! 😅👏 Anonymkode: a9616...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #44 Skrevet 15. juni 2020 Har vekslet mellom keto og karnivore, trekker meg mer og mer mot karnivore for merker at kroppen blir så mye bedre av det. Har ikke vekt så vet ikke hvor mange kilo det er blitt. Anonymkode: 3a774...242 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #45 Skrevet 15. juni 2020 På 19.5.2019 den 20.09, AnonymBruker skrev: Jepp. Ubetinget suksess, ned 30 kg. Så på igjen med 30 kg etter endt kur. Anonymkode: c2edf...3f6 Signerer drnne, samme resultat her. Anonymkode: 93e62...fe2 1
Havbris Skrevet 15. juni 2020 #46 Skrevet 15. juni 2020 Tok av 14 kilo for over 2 år siden på lavkarbokosthold, og holder vekta. Har opprettholdt kostholdet med noen "sprekker" og har blitt en god kokk på sunn mat. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #47 Skrevet 15. juni 2020 Keto er ikke en slankekur. Det er en livsstil. Så om dere hopper på kun for å gå ned i vekt og spiser samme søpla etter at målet er nådd da går dere opp igjen i vekt. Anonymkode: 3a774...242 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #48 Skrevet 17. juni 2020 På 27.4.2020 den 9.44, AnonymBruker skrev: Jeg har god erfaring med lavkarbodiett. Jeg er såpass aktiv at jeg fint er ketogen på 75-100 gram karbohydrat om dagen. Men jeg har også dårlige erfaringer med lavkarbo, der jeg kun endte opp med først å ha en diett der jeg følte meg forferdelig (men ble tynn) og deretter smalt opp i vekt igjen. Generell lavkarbo, med lavt innslag av mettet fett og mye grønnsaker derimot, det gir meg god og jevn energi, og etter den første uka koster det meg overhodet ingenting. Det betyr (beklager keto-fundamentalister der ute) at for langsiktig suksess på lavkarbo bør man droppe ting som ost bearbeidet kjøtt (pølser, bacon ++) For mye fete meieriprodukter. Og det betyr at man må spise MYE grønnsaker. Fet fisk. Holde seg mest til sunne fettkilder som olivenolje, avocadoolje og liknende (pass på omega 3/6/9 fordelingen, mye planteolje er forferdelig) og i utgangspunktet legge fundamentalt om måten man spiser på. Ikke bare grille ost i mikrobølgeovnen, spise pølser uten tilbehør og egg og bacon til frokost hver dag. Problemet er at en del ketodietter baserer seg på matvarer som folk tradisjonelt gjerne overspiser på i utgangspunktet. Masse bacon, ost, salt mat, fløtedesserter med sukrin, atkinsbarer +++ Så går man ned noen kilo først når glykogenlagrene tømmes, så går man ned noen kilo til fordi man ble motivert av den initielle vektnedgangen, men så blir man matlei, diettlei, føler seg ekkel på grunn av all den usunne maten man spiser og så er det bom stopp. Når man da slipper opp på karbohydratene igjen, ender man opp med å fort komme , og man har gjerne aldri gått bort fra modellen mat = trøst og overspising og da har man det gående. Anonymkode: 3bba8...533 Ville bare skrive under på dette! Jeg har tilsammen gått ned 60 kg, og holdt meg over lang tid. Spiser MYE grønnsaker og sunt fett Anonymkode: d9ebb...bfa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå