Gå til innhold

Erfaring med keto-dietten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen her inne som har prøvd denne dietten? Hvor lenge og hvor mange kg gikk du ned? 

Takk for svar :)

Anonymkode: b926f...f92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde akkurat tenkt å starte en tråd om dette 😊   4 timer siden og ingen har svart ??! 😱

Jeg trenger hjelp til å lage en meny.  Har adhd og klarer ikke konsentrere meg på å lese meg opp om dette .
Så hva spiser du på keto ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ubetinget suksess, ned 30 kg.

Så på igjen med 30 kg etter endt kur.

Anonymkode: c2edf...3f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Ubetinget suksess, ned 30 kg.

Så på igjen med 30 kg etter endt kur.

Anonymkode: c2edf...3f6

Men man skal vel ikke ende kur ?  Det er jo snakk om livsstilendring, så man må følge prinsippene alltid..
 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

atkins diett forandra livet mitt! fra å være konstant sulten, spise alt mulig helt ukritisk, være litt overvektig, til å nå ha et normalt forhold til mat. la om hele livsstilen og det sitter automatisk i meg, så jeg har hatt mer eller mindre samme vekt i snart 15 år. dvs, jeg svinger ca 2-5 kg, men henter meg alltid kjapt inn igjen. anbefaler virkelig å lese atkins-bok, eller om kosthold. 

Anonymkode: 29131...bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Prøver18 skrev:

Gått ned 13,6 kg siden 20. Februar. 

Hva spiser du da ?  Sånn ca til frokost , middag, kvelds ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før dere begynte å gå ned i vekt?

Ts

Anonymkode: b926f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg, jente på 18 prøvde dette. Fungerte bra og var motivert i to uker, jeg befant meg i ketose etter 4-5 dager, og kiloene falt som bare det. (gikk ned 5kg på 2 uker). Samtidig var jeg plaget av bieffektene, nausea, svimmelhet, beinskjørhet, kjente i blant at det svartnet for meg da jeg reiste meg opp.

Gikk til legen da jeg opplevde ketoflu, som er normalt og man kommer seg gjennom etter 1-2 uker, og fikk kjeft og streng beskjed om at dette ikke var greit spesielt for min alder. Etter det ga jeg meg, spiste alt jeg ville i flere måneder, gikk fra 64kg etter endt keto-diett til 73 kg. altså gikk opp alle kiloene jeg hadde mistet+ enda mer.

Skal prøve igjen, starter idag. Men vil prøve å klar meg hvertfall 3-4 uker. og etter det ikke la meg selv spise all dritten som vil få vekten til å øke!

Anonymkode: c9785...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo var topp for meg. Jeg fikk endelig mensensmerter under kontroll. Sluttet med det når jeg nådde målvekt fordi jeg fortsatte å gå ned i vekt. De positive effektene varte lenge og vekten var stabil på trivsel i flere år. Nå har jeg lagt på meg mye siden det, men det skyldes inaktivitet og sykdom. Har begynt igjen nå :)

Anonymkode: 2da99...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mye magefett og spiste hele tiden. Jeg kan spise fett i evigheter, blir aldri mett. Droppet det etter ca 8mnd

Anonymkode: de0b0...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, jente på 18 prøvde dette. Fungerte bra og var motivert i to uker, jeg befant meg i ketose etter 4-5 dager, og kiloene falt som bare det. (gikk ned 5kg på 2 uker). Samtidig var jeg plaget av bieffektene, nausea, svimmelhet, beinskjørhet, kjente i blant at det svartnet for meg da jeg reiste meg opp.

Gikk til legen da jeg opplevde ketoflu, som er normalt og man kommer seg gjennom etter 1-2 uker, og fikk kjeft og streng beskjed om at dette ikke var greit spesielt for min alder. Etter det ga jeg meg, spiste alt jeg ville i flere måneder, gikk fra 64kg etter endt keto-diett til 73 kg. altså gikk opp alle kiloene jeg hadde mistet+ enda mer.

Skal prøve igjen, starter idag. Men vil prøve å klar meg hvertfall 3-4 uker. og etter det ikke la meg selv spise all dritten som vil få vekten til å øke!

Anonymkode: c9785...4d2

Man får ikke benskjørhet av dette, og nausea og svimmelhet henger vel sammen. Men helt riktig, det er ikke for alle. 

Endret av Tessa12
Ordlagt meg litt feil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tessa12 skrev:

Man får ikke benskjørhet av dette, og nausea og svimmelhet er vel det samme. Men helt riktig, det er ikke for alle. 

Stusset litt over benskjørheten, jeg også.😜 Og det med svimmelhet og kvalme kommer jo av at kroppen ikke er vant til å klare seg uten karbohydrater - og det er jo helt normalt de første par ukene. Kroppen må omstille seg til ren fettforbrenning, fremfor å forbrenne glykogen. Mange tror det ikke passer for dem på grunn av at de føler seg litt dårlig den første tiden. Klart, det er sikkert noen det ikke passer for, men de aller fleste føler seg mye bedre etter at kroppen venner seg til det. :) 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk til legen da jeg opplevde ketoflu, som er normalt og man kommer seg gjennom etter 1-2 uker, og fikk kjeft og streng beskjed om at dette ikke var greit spesielt for min alder. Etter det ga jeg meg, spiste alt jeg ville i flere måneder, gikk fra 64kg etter endt keto-diett til 73 kg. altså gikk opp alle kiloene jeg hadde mistet+ enda mer.

Anonymkode: c9785...4d2

De fleste leger vet lite om kosthold, og å droppe de fleste karbohydrater er overhode ikke farlig, selv for en tenåring. Man spiser gjerne sunnere og mer næringstett mat. Det rare er at junk-food nærmest er akseptert, men om man dropper de tomme kaloriene, slik som mel, sukker og andre raske karbohydrater, da reageres det! Da er man jo "hysterisk". Helt bak mål, spør du meg.

Anonymkode: a9616...bf5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 10 kg på ca. 3 måneder på ketolyse for noen år siden. I løpet av månedene etterpå gikk jeg opp alt sammen igjen, og mer til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levd på lchf (low carb, high fat) i over ett år, derfor er jeg ofte i ketose. Så og si hele familien min lever etter dette kostholdet. Har KUN positive erfaringer. Det første som skjedde da jeg byttet kosthold var at kiloene raste av. Har ADD og har slitt med søvnproblemer hele mitt liv, så kraftig at jeg har gått i dagevis uten søvn. Etter en uke med nytt kosthold sov jeg godt gjennom en hel natt på så lenge jeg kan huske. Hadde også en stress-sykdom som kalles elveblest som jeg hadde slitt med i over to år. Gikk på svært kraftige medisiner mot dette (40 mg kortison hver eneste dag i to år). Dette var det eneste som holdt sykdommen i sjakk, helt til det forduftet etter kostholdsbytte. Jeg kommer ikke til å gå tilbake. I jula "skeia" jeg ut og elveblest og søvnproblemer kom tilbake. For mange har det store helsefordeler å bytte kosthold. Dette kostholdet var løsningen for meg. Det er ikke sånn for alle, alle kropper er jo forskjellig og tåler karbohydrater sikkert helt fint.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg raste ned 20 kilo på 2,5 mnd. Gikk like raskt opp igjen + noen kilo til da jeg begynte å spise karbohydrater igjen. For meg er det ikke aktuelt å gå resten av livet uten karbohydrater. Derfor går jeg nå sakte men sikkert ned i vekt gjennom kalorirestriksjon. Gått ned 12 kilo siden september, kun på redusert inntak. Spiser like variert som før.

Anonymkode: 911f5...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk sykt jævlig. Men eg er vegetarianer. Raste ned i vekt men fekk heilt merkelig kropp. Alt gjekk sakte og eg følte meg nesten utsulta, alt verka. Orka INGENTING. Fekk og belegg på tunga og stinka neglelakkfjerner. Skal aldri gjera det igjen, var heilt sjukt.

Gjekk ned 10 kilo på seks veker.

Anonymkode: 42307...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg raste ned 20 kilo på 2,5 mnd. Gikk like raskt opp igjen + noen kilo til da jeg begynte å spise karbohydrater igjen. For meg er det ikke aktuelt å gå resten av livet uten karbohydrater. Derfor går jeg nå sakte men sikkert ned i vekt gjennom kalorirestriksjon. Gått ned 12 kilo siden september, kun på redusert inntak. Spiser like variert som før.

Anonymkode: 911f5...0d3

Det finnes jo en mellomting da. Du er ikke nødt til å aldri spise NOEN karbs, det kan hjelpe mye å bare kutte ut brus o.l.

Anonymkode: befd1...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var faktisk sykt jævlig. Men eg er vegetarianer. Raste ned i vekt men fekk heilt merkelig kropp. Alt gjekk sakte og eg følte meg nesten utsulta, alt verka. Orka INGENTING. Fekk og belegg på tunga og stinka neglelakkfjerner. Skal aldri gjera det igjen, var heilt sjukt.

Gjekk ned 10 kilo på seks veker.

Anonymkode: 42307...f03

Hva spiste du, om jeg kan spørre? Sikkert utrolig vanskelig å kombinere keto- og vegetarkost.

Anonymkode: a9616...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...