Gå til innhold

Du som tror på alternative ting (sjamanisme,meditasjon,klarsynthet osv). Hvorfor tror du på det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Lutetium 71 said:

Mer interressant er det at slike evner faktisk kan brukes til noe nyttig. Ta f eks det bankranet du forutså, du hadde jo signalementet på mannen fra begynnelsen av.. ? Tror du ikke folk i tollvesenet hadde gikk halve armen sin for å ha disse evnene, eller i det minste tilgang til dem? Politi som driver med forebyggede arbeid.. ? Sikkerhetsvakter? Mulighetene er mange.

Hvordan vet du at de ikke har det?

Anonymkode: c25dd...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det finnes mer mellom himmel og jord enn hva den vanlige mannen i gata tror. 

Har selv klarsyn og tror på klarsynte. Også ånder.  Har sett og opplevd litt av hvert fra åndeverdenen. 

Sjamanisme, ja, men de ekte sådane. Ikke Burek, men stammefolk som bruker gamle tradisjoner. Svart magi finnes også. 

Likevel, ikke noe jeg forteller til folk eller diskuterer med. Ikke annet enn noen svært få som er likedan. 

Anonymkode: 6be56...d14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en klarsynt og hun visste ting som overbeviste om at det var ekte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det fordi jeg opplever verden slik i dagliglivet. For å være helt ærlig blir jeg forbauset over at ikke alle er klar over seg selv som fysisk manifestert energi og sjel. Det er ikke noe man trenger å tro på. Om man vil, kan alle erfare dette. Når du er klar for det så begynner du å undersøke, og vipps så erfarer du det du også. Det er ikke noe hokus pokus, det er vår naturlige ekte tilstand.

Anonymkode: f7fbc...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet det fordi jeg opplever verden slik i dagliglivet. For å være helt ærlig blir jeg forbauset over at ikke alle er klar over seg selv som fysisk manifestert energi og sjel. Det er ikke noe man trenger å tro på. Om man vil, kan alle erfare dette. Når du er klar for det så begynner du å undersøke, og vipps så erfarer du det du også. Det er ikke noe hokus pokus, det er vår naturlige ekte tilstand.

Anonymkode: f7fbc...e2b

Samme her.

Anonymkode: c25dd...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet og tro er 2 helt forskjellige ting. 

 

Det funker fordi jeg selv har opplevd det er et argument som er verdt null, nadan nix, Var et stykke i VG om en eldre mann som hadde ei kreftsyk kone som ikke ble bedre av behandling. Etter desperasjon ble han lurt av en "sjaman" til å bruke sparepengene sine på å "heale" henne. (virket selvfølgelig ikke) Hun døde, og han satt igjen uten sparepenger... Dette er skadelig for samfunnet. 

Anonymkode: 2e014...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjamanisme og klarsynte er vel ikke mer far-fetched enn annen religion, og folk som tror på sånt må behandles med samme mengde respekt.

Anonymkode: 50590...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjamanisme og klarsynte er vel ikke mer far-fetched enn annen religion, og folk som tror på sånt må behandles med samme mengde respekt.

Anonymkode: 50590...04b

Nemlig, man burde ikke respektere religion. Hvorfor er disse eventyrene opphevd over alle de andre? 

Anonymkode: 2e014...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2019 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Så fantastisk! Du er i ferd med å bli rik!

Du vil nemlig bli tildelt 8,8 millioner kroner om du kan bevise det!

 

Mer info her:

https://web.randi.org/

Anonymkode: 5e29c...a1b

Og med de kronene kommer også publisitet, mediaoppslag, tv-intervjuer og for ikke å nevne alle venner og familie som vil snakke om det og teste det ut og finne ut hvordan det fungerer og alle de som vil bli som igler fordi de ønsker en bit av pengekaka (som alle store lottomilliardærer også vet kommer om man ikke holder seg anonym) og så har du dem rundt meg som fremdeles ikke vil tro på det uansett hvor mye som blir bevist. 

Jeg tjener godt i jobben min og jeg har ikke noe behov for mer penger når det kommer på bekostning av livskvalitet! Jeg er omtrent så introvert som man får det og jeg sliter allerede med å være anonym nok i hverdagen. Ikke alle er ute etter «fame and fortune».

Anonymkode: d5435...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet og tro er 2 helt forskjellige ting. 

Det funker fordi jeg selv har opplevd det er et argument som er verdt null, nadan nix, Var et stykke i VG om en eldre mann som hadde ei kreftsyk kone som ikke ble bedre av behandling. Etter desperasjon ble han lurt av en "sjaman" til å bruke sparepengene sine på å "heale" henne. (virket selvfølgelig ikke) Hun døde, og han satt igjen uten sparepenger... Dette er skadelig for samfunnet. 

Anonymkode: 2e014...2cb

Og hvor mange dør både på tross av legebehandling, og på grunn av legebehandling?

Jeg kan iallefall si at jeg tror ikke at hunden min haltet inn til alternativ dyrlege og gikk vanlig ut igjen.

Anonymkode: c25dd...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på meditasjon, det er noe jeg utfører

Anonymkode: c5b5e...ca8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor det? Fordi klarsynthet og synskhet ikke passer inn i de kriteriene som skal til for at noe skal bevises med den vitenskapelige metoden.

La oss si vi stadig hadde besøk av utenomjordiske her på planeten. Da ville de selvsagt hatt en ekstremt mye mer utviklet teknologi enn vår, de ville rett og slett vært på et annet plan hva gjelder det. Så hvordan skal man bevise at de eksisterer med mindre de krasjer? (Noe jeg forsåvidt mener har skjedd). Om fartøyene deres ikke beveger seg og oppfører seg slik som vi tror de må; de er plutselig her, plutselig der, og plutselig forsvinner de; så vil det bli fryktelig vanskelig å bevise at de finnes ikke sant?

Men det går jo ikke an å bli usynlig? Nei, det gikk ikke an å fly heller for 100(!) år siden!

Anonymkode: c25dd...576

Klart det gikk an å fly for 100 år siden. Siden tidenes morgen har mennesket sett på fuglene og prøvd å få til det samme.

Det er forskjell på å oppnå noe man vet er sant til rent oppspinn. Bare det at du tror det har krasjet ufoer her sier litt. De har "ekstremt mye mer utviklet teknologi enn vår" og krasjer da ufoen sin på jorden😂? Av alle milliarder planeter de kunne velge, smalt de da inn i vår jord:-). Veldig sannsynlig, syns du ikke? De fløy millionvis av kilometer, men her overholdt de ikke vikeplikten og krasjet:-).

Mulig de hadde romsprit innabords:-)

Anonymkode: 758a4...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det finnes mer mellom himmel og jord enn hva den vanlige mannen i gata tror. 

Har selv klarsyn og tror på klarsynte. Også ånder.  Har sett og opplevd litt av hvert fra åndeverdenen. 

Sjamanisme, ja, men de ekte sådane. Ikke Burek, men stammefolk som bruker gamle tradisjoner. Svart magi finnes også. 

Likevel, ikke noe jeg forteller til folk eller diskuterer med. Ikke annet enn noen svært få som er likedan. 

Anonymkode: 6be56...d14

Hvem er Burek?

Anonymkode: 758a4...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Klart det gikk an å fly for 100 år siden. Siden tidenes morgen har mennesket sett på fuglene og prøvd å få til det samme.

Det er forskjell på å oppnå noe man vet er sant til rent oppspinn. Bare det at du tror det har krasjet ufoer her sier litt. De har "ekstremt mye mer utviklet teknologi enn vår" og krasjer da ufoen sin på jorden😂? Av alle milliarder planeter de kunne velge, smalt de da inn i vår jord:-). Veldig sannsynlig, syns du ikke? De fløy millionvis av kilometer, men her overholdt de ikke vikeplikten og krasjet:-).

Mulig de hadde romsprit innabords:-)

Anonymkode: 758a4...a48

Her viser du i alle tilfeller tydelig at du har hodet eller logikken til en vitenskapsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, utakulanini skrev:

Her viser du i alle tilfeller tydelig at du har hodet eller logikken til en vitenskapsmann.

Det kan du få utdype. Mens jeg blir gammel før svaret kommer:-)

Anonymkode: 758a4...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og med de kronene kommer også publisitet, mediaoppslag, tv-intervjuer og for ikke å nevne alle venner og familie som vil snakke om det og teste det ut og finne ut hvordan det fungerer og alle de som vil bli som igler fordi de ønsker en bit av pengekaka (som alle store lottomilliardærer også vet kommer om man ikke holder seg anonym) og så har du dem rundt meg som fremdeles ikke vil tro på det uansett hvor mye som blir bevist. 

Jeg tjener godt i jobben min og jeg har ikke noe behov for mer penger når det kommer på bekostning av livskvalitet! Jeg er omtrent så introvert som man får det og jeg sliter allerede med å være anonym nok i hverdagen. Ikke alle er ute etter «fame and fortune».

Anonymkode: d5435...8e0

Nei. Best å holde evnene sine hemmelige. Av en eller annen grunn er det også den løsningen det er lettest å velge:-)

Anonymkode: 758a4...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å tro på at det finnes mer mellom himmel og jord men all vitenskap peker i motsatt retning.

Det er veldig lett å sitte anonymt på internett å påstå at man er både det ene og det andre. Jeg er dronning Elizabeth men vil ikke bevise det. Alle må bare ta mitt ord for at det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krabbekrølle skrev:

Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å tro på at det finnes mer mellom himmel og jord men all vitenskap peker i motsatt retning.

Det er veldig lett å sitte anonymt på internett å påstå at man er både det ene og det andre. Jeg er dronning Elizabeth men vil ikke bevise det. Alle må bare ta mitt ord for at det er sant. 

Det er jo det som er så artig med disse folkene:-). De har voldsomme evner, "men vil ikke vise dem"😂.

Det er så hysterisk bra hver eneste gang:-). Og det er hver eneste gang også. Ingen har hittil vist til en døyt noensinne gjennom verdenshistorien at de har evner. Ingen. Av 118 milliarder mennesker levd gjennom tidene, har ingen kunnet bevise en halv prosent noensinne at de har noe som ligner på noen evner engang:-)

 Det er nok pga at de er for opptatt på KG:-). For her er de, etter eget sigende

Anonymkode: 758a4...a48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange dør både på tross av legebehandling, og på grunn av legebehandling?

Jeg kan iallefall si at jeg tror ikke at hunden min haltet inn til alternativ dyrlege og gikk vanlig ut igjen.

Anonymkode: c25dd...576

Takk for at du understreker mitt poeng.

Anonymkode: 2e014...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...