Gå til innhold

Føde igjen ett år etter fødsel, eller bli gravid igjen etter ett år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Det er anbefalt å vente 1 år før neste barn har jeg hørt, at det tar 1 år før kroppen er helet. Men vi ønsker to tette:

Betyr det at vi kan prøve å bli gravid allerede nå for så å føde på ny ca 1 år etter fødsel, eller at en bør vente til baby er 1 år før en prøver å bli gravid igjen?

Hvis alt klaffer... Er det noe jeg kan gjøre for å øke sannsynlighet for å bli gravid? Fullammer og ikke fått mensen, baby er 4 måneder.

Anonymkode: b190e...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste for kroppen er nok å få lov til og være "ikke gravid" i ett år før det er på'n igjen. Men noen stor krise er det neppe for de fleste om det skulle skje. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre første er født med mindre enn ett års mellomrom. Nummer to ble født ca. en uke for den den første fylte ett år, nummer tre ble født en uke før den første fylte to år og den andre ett år. Det var travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Arabella skrev:

Mine tre første er født med mindre enn ett års mellomrom. Nummer to ble født ca. en uke for den den første fylte ett år, nummer tre ble født en uke før den første fylte to år og den andre ett år. Det var travelt.

Herregud. Hvorfor?

Anonymkode: 6fbaf...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nerine_ skrev:

Det beste for kroppen er nok å få lov til og være "ikke gravid" i ett år før det er på'n igjen. Men noen stor krise er det neppe for de fleste om det skulle skje. 

Det er det sikkert, jeg er redd for at underlivet blir permanent utslitt med tette fødsler men samtidig betyr barn mer. Men så må vi vurdere om hvor mye vi klarer å følge dem opp på det travleste. Det går seg sikkert til?

4 timer siden, Arabella skrev:

Mine tre første er født med mindre enn ett års mellomrom. Nummer to ble født ca. en uke for den den første fylte ett år, nummer tre ble født en uke før den første fylte to år og den andre ett år. Det var travelt.

Merket du at kroppen burde hatt mer pauser? Hvordan var bekkenet? Fikk du trent opp igjen? Eller tok du det igjen etter nr 3? 

Når ble det mindre travelt? Vi tenker bare to tette hvis vi er heldig, og er forberedt på at det blir travelt til yngste er ca 2 år :) Men selvsagt vil det være mye jobb også etter det, regner vi med :) 

Anonymkode: b190e...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...