Gå til innhold

Folk som ikke klarer å akseptere andres matvaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en annen by enn den jeg er oppvokst i, og har litt andre tradisjoner enn de har her i byen.

I går var vi invitert i lunsj hos noen og dro dit etter at vi hadde vært på frokost hos noen andre. Var ganske mett, men den ene verten visste at jeg pleide å spise en spesiell matrett på 17. mai og overrasket meg med at han hadde laget dette til meg. Selv om jeg hadde spist godt på frokosten og var ganske mett, tok jeg meg en god porsjon fordi jeg syns det var så hyggelig at han hadde handlet inn noe spesielt til meg.

Vertinnen syns derimot IKKE at dette var noe å spise på 17. mai, og ikke var det ordentlig mat. «Skal du spise så kjedelig på 17. mai? Du må spise noe ordentlig mat! Hallo, gå og ta deg litt ordentlig mat» satt hun og sa til meg. Hun sa også høylytt «stakkars deg som må spise den maten der» «du må ikke føle at du må spise det der». Hun klarte ikke å forstå at jeg likte noe hun ikke likte. Det var jo dette som var min families tradisjonslunsj på 17. mai, og det visste hun godt, og hun visste at jeg syns det er kjempegodt. De spiste koldtbord med masse forskjellig, så det var jo valgfritt hva på bordet man ønsket å spise.

Jeg syns det var litt frekt å sitte og si om maten jeg spiser at den er kjip og kjedelig, ikke ordentlig mat og mase om at jeg må spise noe annet. Jeg var så mett at jeg ikke klarte å spise noe mer så jeg takket høflig nei, men da ble vertinnen åpenbart irritert og maste enda mer. Det var ikke vertinnen som hadde laget all maten, alle gjestene hadde med litt hver, så det var ikke sånn at jeg nektet å spise hennes mat heller. 

Er det ikke litt frekt å sitte og klage over andres valg av mat i selskap og mase på den måten? Det var kun min mat hun kommenterte, ingen andre gjester.. Jeg syns det var ganske ubehagelig, og skjønner ikke helt hvorfor hun oppførte seg sånn..

Anonymkode: e4a91...941

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva var det du spiste?? Jeg er gravid og fikk INNMARI lyst på det, selv om jeg ikke vet hva det er...

Anonymkode: 545cc...b0f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av disse kvinnemenneskene som liker å styre hva andre skal gjøre å ikke gjøre..   Var utsatt for det samme her for ikke lenge siden.. Jeg sa bare at jeg er gammel nok til å spise hva jeg vil.. Damen ble fornærmet 😂 og ikke hørt noe om det siden 👍

Anonymkode: e977e...dc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva var det du spiste?? Jeg er gravid og fikk INNMARI lyst på det, selv om jeg ikke vet hva det er...

Anonymkode: 545cc...b0f

Så søtt! 😂

Anonymkode: c34fc...749

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er frekt. Enten gjesten sier ja takk eller nei takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en annen by enn den jeg er oppvokst i, og har litt andre tradisjoner enn de har her i byen.

I går var vi invitert i lunsj hos noen og dro dit etter at vi hadde vært på frokost hos noen andre. Var ganske mett, men den ene verten visste at jeg pleide å spise en spesiell matrett på 17. mai og overrasket meg med at han hadde laget dette til meg. Selv om jeg hadde spist godt på frokosten og var ganske mett, tok jeg meg en god porsjon fordi jeg syns det var så hyggelig at han hadde handlet inn noe spesielt til meg.

Vertinnen syns derimot IKKE at dette var noe å spise på 17. mai, og ikke var det ordentlig mat. «Skal du spise så kjedelig på 17. mai? Du må spise noe ordentlig mat! Hallo, gå og ta deg litt ordentlig mat» satt hun og sa til meg. Hun sa også høylytt «stakkars deg som må spise den maten der» «du må ikke føle at du må spise det der». Hun klarte ikke å forstå at jeg likte noe hun ikke likte. Det var jo dette som var min families tradisjonslunsj på 17. mai, og det visste hun godt, og hun visste at jeg syns det er kjempegodt. De spiste koldtbord med masse forskjellig, så det var jo valgfritt hva på bordet man ønsket å spise.

Jeg syns det var litt frekt å sitte og si om maten jeg spiser at den er kjip og kjedelig, ikke ordentlig mat og mase om at jeg må spise noe annet. Jeg var så mett at jeg ikke klarte å spise noe mer så jeg takket høflig nei, men da ble vertinnen åpenbart irritert og maste enda mer. Det var ikke vertinnen som hadde laget all maten, alle gjestene hadde med litt hver, så det var ikke sånn at jeg nektet å spise hennes mat heller. 

Er det ikke litt frekt å sitte og klage over andres valg av mat i selskap og mase på den måten? Det var kun min mat hun kommenterte, ingen andre gjester.. Jeg syns det var ganske ubehagelig, og skjønner ikke helt hvorfor hun oppførte seg sånn..

Anonymkode: e4a91...941

Bagateller. Gi henne kraftig beskjed og spis hva du vil. Bruk energien din på andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en annen by enn den jeg er oppvokst i, og har litt andre tradisjoner enn de har her i byen.

I går var vi invitert i lunsj hos noen og dro dit etter at vi hadde vært på frokost hos noen andre. Var ganske mett, men den ene verten visste at jeg pleide å spise en spesiell matrett på 17. mai og overrasket meg med at han hadde laget dette til meg. Selv om jeg hadde spist godt på frokosten og var ganske mett, tok jeg meg en god porsjon fordi jeg syns det var så hyggelig at han hadde handlet inn noe spesielt til meg.

Vertinnen syns derimot IKKE at dette var noe å spise på 17. mai, og ikke var det ordentlig mat. «Skal du spise så kjedelig på 17. mai? Du må spise noe ordentlig mat! Hallo, gå og ta deg litt ordentlig mat» satt hun og sa til meg. Hun sa også høylytt «stakkars deg som må spise den maten der» «du må ikke føle at du må spise det der». Hun klarte ikke å forstå at jeg likte noe hun ikke likte. Det var jo dette som var min families tradisjonslunsj på 17. mai, og det visste hun godt, og hun visste at jeg syns det er kjempegodt. De spiste koldtbord med masse forskjellig, så det var jo valgfritt hva på bordet man ønsket å spise.

Jeg syns det var litt frekt å sitte og si om maten jeg spiser at den er kjip og kjedelig, ikke ordentlig mat og mase om at jeg må spise noe annet. Jeg var så mett at jeg ikke klarte å spise noe mer så jeg takket høflig nei, men da ble vertinnen åpenbart irritert og maste enda mer. Det var ikke vertinnen som hadde laget all maten, alle gjestene hadde med litt hver, så det var ikke sånn at jeg nektet å spise hennes mat heller. 

Er det ikke litt frekt å sitte og klage over andres valg av mat i selskap og mase på den måten? Det var kun min mat hun kommenterte, ingen andre gjester.. Jeg syns det var ganske ubehagelig, og skjønner ikke helt hvorfor hun oppførte seg sånn..

Anonymkode: e4a91...941

Jeg hadde svart frekt tilbake...

Anonymkode: f69df...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en annen by enn den jeg er oppvokst i, og har litt andre tradisjoner enn de har her i byen.

I går var vi invitert i lunsj hos noen og dro dit etter at vi hadde vært på frokost hos noen andre. Var ganske mett, men den ene verten visste at jeg pleide å spise en spesiell matrett på 17. mai og overrasket meg med at han hadde laget dette til meg. Selv om jeg hadde spist godt på frokosten og var ganske mett, tok jeg meg en god porsjon fordi jeg syns det var så hyggelig at han hadde handlet inn noe spesielt til meg.

Vertinnen syns derimot IKKE at dette var noe å spise på 17. mai, og ikke var det ordentlig mat. «Skal du spise så kjedelig på 17. mai? Du må spise noe ordentlig mat! Hallo, gå og ta deg litt ordentlig mat» satt hun og sa til meg. Hun sa også høylytt «stakkars deg som må spise den maten der» «du må ikke føle at du må spise det der». Hun klarte ikke å forstå at jeg likte noe hun ikke likte. Det var jo dette som var min families tradisjonslunsj på 17. mai, og det visste hun godt, og hun visste at jeg syns det er kjempegodt. De spiste koldtbord med masse forskjellig, så det var jo valgfritt hva på bordet man ønsket å spise.

Jeg syns det var litt frekt å sitte og si om maten jeg spiser at den er kjip og kjedelig, ikke ordentlig mat og mase om at jeg må spise noe annet. Jeg var så mett at jeg ikke klarte å spise noe mer så jeg takket høflig nei, men da ble vertinnen åpenbart irritert og maste enda mer. Det var ikke vertinnen som hadde laget all maten, alle gjestene hadde med litt hver, så det var ikke sånn at jeg nektet å spise hennes mat heller. 

Er det ikke litt frekt å sitte og klage over andres valg av mat i selskap og mase på den måten? Det var kun min mat hun kommenterte, ingen andre gjester.. Jeg syns det var ganske ubehagelig, og skjønner ikke helt hvorfor hun oppførte seg sånn..

Anonymkode: e4a91...941

Jeg lurer veldig på hva denne maten var.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, men nå er det bra, nå må du la meg kose meg med den gode maten min i fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er frekt. Jeg hadde svart tilbake og bedt henne holde munn.

Anonymkode: fb593...829

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det rømmegrøt og spekemat? Det spiser vi hver 17 mai. (Fra Bergen/vestlandet)

Anonymkode: dd99e...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne matretten hemmelig??   Sikkert pølse i brød eller lapskaus.  Standard tradisjonsmat til 17 mai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm tja spørs på hvilken mat du spiste. Viss det var mose med gress rundt kan jeg forstå vertinnen. Da drev du på og direkte gresset som en ku på 17 mai. Men siden vi ikke vet hva du spiste, vet vi ikke hvem av dere som har rett. 🤔

Anonymkode: 9c72d...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vertinnen er en dumming. 

Men til det vesentlige: hva fikk du? Hva er den hemmeilige 17-mai maten?

Anonymkode: fe49a...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange av dere har veldig rare venner og omgangskrets... 🙈

Anonymkode: 9aa59...edb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm tja spørs på hvilken mat du spiste. Viss det var mose med gress rundt kan jeg forstå vertinnen. Da drev du på og direkte gresset som en ku på 17 mai. Men siden vi ikke vet hva du spiste, vet vi ikke hvem av dere som har rett. 🤔

Anonymkode: 9c72d...3b4

Det handler ikke om å ha rett i hvilken mat som er best. Men å respektere andres smak og matvaner. 

Kanskje det at verten hadde tatt seg bryet med å lage "din" 17.mai-rett gjorde at vertinnen rett og slett ble sjalu på oppmerksomheten han ga deg, og derfor kom med noen sure kommentarer...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre også en slik bekjent i min omgangskrets!             

Hun er kostholdsfanatiker på sin hals, pg påstår at hun ALDRI ville ha spist noe som helst som kan være litt usunt. Bare det å spise for eksempel en iskrem / soft-is på en glovarm sommer-dag, det kan føre til en del kritikk fra denne kjerringa. 

"Har du overhodet ikke peiling på hva slags søppel-mat du stapper i deg!?" 

"Forbanna giseri / svineri, og dette kommer du til å angre på hvis du skal sjekke vekten din om en liten stund!" 

Og sikkert 100 000 lignende kommentarer. Det ville ikke overrassket meg om hun selv sjekker hvor mye hun selv veier MINST en gang om dagen. "Se så forbanna flink jeg er!" og alle andre er noen ekle, tykke griser, bare fordi man kanskje har noen få kilo for kye på skrotten...   

Anonymkode: 9908b...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...