Gå til innhold

Får røde prikker at jeg har shavet der nede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg shaver håret mitt i livet så blir det røde humper og klør, klarer ikke få alt håret spesielt nærme kjønnsleppene og kutter meg selv ofte. Noen tips? Ig kan de røde humpene være kviser? Isåfall hvordan får jeg dem vekk? 

Anonymkode: 069fe...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun ved å la håret gro ut som det er ment å gjøre. 

Anonymkode: 59020...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp forsiktig inn en god mengde antibac rett etter barbering.  Aldri hatt kløende nupper og kviser etter jeg begynte med dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir rød fordi huden er irritert og betent. Det er ikke kviser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Voks! 😊

Anonymkode: e4778...f8c

Selv eller må jeg dra til et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, SupaWoman said:

Klapp forsiktig inn en god mengde antibac rett etter barbering.  Aldri hatt kløende nupper og kviser etter jeg begynte med dette.

Tusen takk! Gjør det noe hvilken antibak jeg bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, heiheihaha skrev:

Tusen takk! Gjør det noe hvilken antibak jeg bruker?

Nope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman said:

Nope

Så jeg kan bruke en som skal være for henda med lukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, heiheihaha skrev:

Så jeg kan bruke en som skal være for henda med lukt?

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aloe vera gelé, problemet forsvant etter jeg begynte med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, heiheihaha skrev:

Selv eller må jeg dra til et sted?

Stol på meg, alt dette med at man skal smøre på ting etterpå vil ikke funke. Du kan enkelt lage sukkervoks selv eller kjøpe veldig gode strips på Normal :) vondt de første gangene, men etter det er det null stress. Man får babymyk hud! Kan ha litt «utslett» med engang, men det forsvinner over natten. 

Anonymkode: e4778...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stol på meg, alt dette med at man skal smøre på ting etterpå vil ikke funke. Du kan enkelt lage sukkervoks selv eller kjøpe veldig gode strips på Normal :) vondt de første gangene, men etter det er det null stress. Man får babymyk hud! Kan ha litt «utslett» med engang, men det forsvinner over natten. 

Anonymkode: e4778...f8c

Grunnen til at man får kløende nupper etter barbering er fordi barbering forårsaker små infeksjoner i hårsekkene.  Det fungerer da å desinfiere etterpå før bakterier rekker å komme inn i sekkene og forårsake irritasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Stol på meg, alt dette med at man skal smøre på ting etterpå vil ikke funke. Du kan enkelt lage sukkervoks selv eller kjøpe veldig gode strips på Normal :) vondt de første gangene, men etter det er det null stress. Man får babymyk hud! Kan ha litt «utslett» med engang, men det forsvinner over natten. 

Anonymkode: e4778...f8c

Okei takk! Må jeg først ta å klippe vekk litt hår sånn at det er kort? Og hvordan får jeg vekk hårene ved kjønnsleppene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyld med kaldt vann etter barbering. Slik at porene lukkes. Og vær helt ren og gjerne skrubb området først. Barber medhårs. 

Anonymkode: 8a6ea...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, heiheihaha skrev:

Okei takk! Må jeg først ta å klippe vekk litt hår sånn at det er kort? Og hvordan får jeg vekk hårene ved kjønnsleppene?

Ja, 1-2 cm er grei lengde 😊 Du må huske å strekke huden godt med den ene hånden. Ang. hår ved kjønsleppene så tar du bare litt og litt voks (hvis du lager sukkervoks) eller klipper til stripsene 😊 men igjen: husk å strekke huden 

Anonymkode: e4778...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, SupaWoman skrev:

Grunnen til at man får kløende nupper etter barbering er fordi barbering forårsaker små infeksjoner i hårsekkene.  Det fungerer da å desinfiere etterpå før bakterier rekker å komme inn i sekkene og forårsake irritasjon.

Ikke for alle. 

Anonymkode: e4778...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en som heter Tend Skin. Det tar ikke alt, men hjelper noe.

Noen av oss er bare mer disponert for irritasjon, røde prikker og inngrodde hår. Har forøvrig testet alt, og voksing gjør ikke ting bedre. Hårene skal jo gro ut igjen.

Anonymkode: 48e65...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å dynke høvelen i antibac også mens man barberer. Får ALDRI sånne nuppe da. Klin på antibac etterpå med en gang. Anbefaler denne som selges på vita. 

Screenshot_20190519-230945_Chrome.jpg

Anonymkode: 669a9...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan bli litt pføving og feiling til du finner din metode :)

Anonymkode: f8589...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...