Jump to content
AnonymBruker

Onkel er ute etter bunaden min.

Recommended Posts

AnonymBruker

17.mai startet helt supert, men fikk en litt ekkel vri etter hvert. Her er saken, jeg fikk bunad av mine besteforeldre, mine besteforeldre døde før min kusine ble konfirmert, hun fikk derfor ikke bunad. Jeg har kjøpt meg en brukt bunad i tillegg til den jeg fikk. I og med at jeg bruker bunad litt oftere enn andre pga jobb så ville jeg ha to. Tenkte dette var min sak siden jeg har fått den ene på ærlig vis, og den andre har jeg kjøpt helt selv. Bruker samme sko og sølv på begge. Men... Min onkel mener at min bunad som jeg fikk i gave burde jeg gi til min kusine, han mener det er et svik at jeg kjøpte en til. Dette var ikke tull eller. Han tilbød seg en symbolsk sum på 4000kr. Jeg ble paff og sa at jeg var glad i begge mine bunader og ville ikke gi dem fra meg. Han ble veldig sur. Ingen andre sa noe, og aner ikke om de mente han eller jeg har rett. Det er jo mine bunader, og har ikke kontakt med denne kusinen siden det er 15 år mellom oss. Hva tenker dere om dette? Jeg ble ikke sint, ikke lei meg, men det surrer i hodet mitt...

Anonymkode: 064b7...69f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde beholdt begge. Hva du eier er da ikke hans sak, og som nevnt over så får han kjøpe bunad til henne selv dersom han ønsker at hun skal ha bunad. 4000 for noe som garantert har mer symbolsk verdi også, er da ganske forkastelig. 

Anonymkode: 36800...259

Annonse

AnonymBruker

Drit i onkelen din. Den ene bunaden har du fått i gave, den andre har du kjøpt. Hvilken av disse mener egentlig onkelen at hans datter har rett på ? :klo: 

Det er ikke din feil at datteren hans ikke fikk bunad til konfirmasjonen sin. Vil han at hun skal ha bunad så kan du jo foreslå at han kjøper en til henne selv. 

Anonymkode: 99adb...414

AnonymBruker

Onkel får ta av arven etter sin mormor kjøpe bunad til datteren. Min venninne mistanke svigermor før konfirmasjonen til sitt barn, hadde i flere år blitt lovt bunad til barnet. Da tok faren av arven og kjøpte bunad til datter.

Anonymkode: 806e4...95b

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Onkel får ta av arven etter sin mormor kjøpe bunad til datteren. Min venninne mistanke svigermor før konfirmasjonen til sitt barn, hadde i flere år blitt lovt bunad til barnet. Da tok faren av arven og kjøpte bunad til datter.

Ikke mormor, men mor.

Fjollefyr

Haha....onkelen din er sprø! Huff så kjipt for deg at han kan prestere å si noe sånt. Håper du klarer å gi blaffen.

Kattugla

Han vil ta over bunaden du fikk fra dine besteforeldre og kommer med et skambud på 4000? Det er jo bare hinsides frekt! 😳 Hvorfor har han ikke brukt av arven etter sine foreldre til å kjøpe bunad og hvor gammel er din kusine nå? Hvis han tar dette opp igjen ville jeg bare sagt at begge bunadene dine er i bruk og at de vil gå i arv videre til dine barn/barnebarn når den tiden kommer og at han får skaffe datteren egen bunad. 

Fjaselina

Det er heilt utrulig frekt av han!!

AnonymBruker

Helt utrolig hvor frekk folk er. Min søster sa for noen år siden at jeg burde gi bort min bunad til vårt felles tantebarn til hun skulle konfirmeres ( konfirmant i år) siden jeg bruker den så lite. Jeg himmlet meg øynene å ba henne gi bort sin egen. Skal sies jeg ikke har snakket med henne på noen år også da hun er intrigemaker nr 1 og bare har tilført livet mitt stress og ufred. 

Anonymkode: ddd64...95b

Annonse

AnonymBruker

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvorfor skal du gi bort bunaden du fikk i konfirmasjonsgave fra besteforeldre til kusinen din? Det høres rett og slett ut som om denne onkelen ikke selv har råd til å skaffe bunad til sin datter, og derfor prøver å få deg til å gi bort din. Selvfølgelig skal du beholde begge bunadene. At du har kjøpt deg en bunad til for dine egne penger er ikke noe han har noe med. 

Anonymkode: 03d08...f2f

AnonymBruker

Onkelen din er helt på jorde.. 

Anonymkode: 63ff3...b99

AnonymBruker

Som jentebarnebarn nr. 4 kjenner jeg litt på det. Alt var bortlovet før min fødsel. Mine søstre og kusiner har fått bunad, gullklokke, arvesmykker etc. Og jeg har ingenting. Ville aldri falt meg inn å be noen om noe, men tenker jeg vil gjøre det anderledes selv. Ingenting av mitt blir lovt bort før jeg er død. 

Anonymkode: 9ec89...56a

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jentebarnebarn nr. 4 kjenner jeg litt på det. Alt var bortlovet før min fødsel. Mine søstre og kusiner har fått bunad, gullklokke, arvesmykker etc. Og jeg har ingenting. Ville aldri falt meg inn å be noen om noe, men tenker jeg vil gjøre det anderledes selv. Ingenting av mitt blir lovt bort før jeg er død. 

Anonymkode: 9ec89...56a

En bunad som er kjøpt som gave blir jo litt annerledes enn arvegods, da denne onkelen lett kunne ha brukt av pengene han arvet etter sine foreldre på bunad til datteren. 

Og dersom dine besteforeldre har lovet bort alt mulig rart til dine søstre og kusiner så burde de kjøpe noe til deg av tilsvarende verdi. 

Anonymkode: 99adb...414

minister-mio

Onkel er ikke klok, det er dine bunader 

#Rasshøl

Fy faen at det går an å være så jævla frekk. Det er dine bunader. Du skal ikke ha noe dårlig samvittighet ovenfor kunsina de. 

C8H10N4O2

Onkel kan ta seg en bolle.