Gå til innhold

Dere som SYR 😊 Er det  lett å sy inn (eller endre på andre måter) en slik kjole et par størrelser ned? Eller er det andre måter jeg kan få


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som SYR 😊 Er det  lett å sy inn (eller endre på andre måter) en slik kjole et par størrelser ned? Eller er det andre måter jeg kan få den til å passe?

Er det  lett å sy inn (eller endre på andre måter) en slik kjole et par størrelser ned? Eller er det andre måter jeg kan få den til å passe på? Det ser ut til at den har knytting i den ene siden. Må jeg flytte det ene knyttebåndet da? Blir det kanskje feil foran i brystet, om jeg flytter knyttebåndet slik at kjolen blir mindre rundt bysten og rundt brystkassen og midjen?

XXXL-107888812MULTI.jpg?context=bWFzdGVyXXXL-107888812MULTI-2.jpg?context=bWFzdGhttps://indiska.com/no/Mote/Kjoler/PIXIE/p/107888812MULTI?size=XL

Anonymkode: 108a7...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå var ikke denne kjole tilgjengelig i noen størrelser lengre, så tenker det er for sent å svare.

Men det kommer an på det er knyttekjole - som er veldig lett å endre størrelse på, innenfor 2 størrelser ihvertfall, eller falsk knyttekjole. Siste må du jo begynne å rekke opp for å endre størrelse, og det blir fort mer jobb. Men da foreslår jeg at du syr den inn på begge sidene under armene. Hvis det er faktisk knyttekjole, da fikser du bare utringning sånn at den passer (syr fast, sånn at den ikke for åpen) og knytter kjolen sånn at den passer. 

Når det er sagt.. Vil også nevne at det lønner aldri til å kjøpe superbillig kjole og begynne å tilpasse og sy på den. Som denne her, er ren polyester, kjempeekkel stoff å jobbe med, og like ekkel å bruke. Du kommer til å bruke timer for å tilpasse den men bare bruke den engang, fordi den ikke kommer til å være fin uansett, og se billig ut. Jeg synes bare ikke det arbeidet er verdt det. 

Anonymkode: 3117f...7f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med den har sømmer i sidene, så hvis du bare knyter ekstra hardt så vil sidesømmene ligge for langt frem. Det blir ikke pent. Den må derfor sys inn i sidene, og da må du vite at utringningen ikke blir endret for mye. Jeg ville ikke gjort det. 

Anonymkode: 179db...0cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var ikke denne kjole tilgjengelig i noen størrelser lengre, så tenker det er for sent å svare.

Men det kommer an på det er knyttekjole - som er veldig lett å endre størrelse på, innenfor 2 størrelser ihvertfall, eller falsk knyttekjole. Siste må du jo begynne å rekke opp for å endre størrelse, og det blir fort mer jobb. Men da foreslår jeg at du syr den inn på begge sidene under armene. Hvis det er faktisk knyttekjole, da fikser du bare utringning sånn at den passer (syr fast, sånn at den ikke for åpen) og knytter kjolen sånn at den passer. 

Når det er sagt.. Vil også nevne at det lønner aldri til å kjøpe superbillig kjole og begynne å tilpasse og sy på den. Som denne her, er ren polyester, kjempeekkel stoff å jobbe med, og like ekkel å bruke. Du kommer til å bruke timer for å tilpasse den men bare bruke den engang, fordi den ikke kommer til å være fin uansett, og se billig ut. Jeg synes bare ikke det arbeidet er verdt det. 

Anonymkode: 3117f...7f5

Takk for mange gode råd! :)  Jeg skal prøve å bruke de metodene som du beskriver :) 

Anonymkode: 108a7...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med den har sømmer i sidene, så hvis du bare knyter ekstra hardt så vil sidesømmene ligge for langt frem. Det blir ikke pent. Den må derfor sys inn i sidene, og da må du vite at utringningen ikke blir endret for mye. Jeg ville ikke gjort det. 

Anonymkode: 179db...0cc

Takk for råd! :) 

Anonymkode: 108a7...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...