Gå til innhold

Fortsatte dere å ha sex etter positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften spørr om, og hvis nei hvorfor ikke? Er det ulemper ved å ha samleie så tidlig etter positiv test? 😋 

Hvordan var sexlivet fra dere ble gravide til fødsel? Hva var vanskelig evt? 

Anonymkode: b823c...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi gjør ikke det for øyeblikket hvertfall. Rett og slett fordi jeg får krampesmerter i livmoren og har tidligere blødd etter sex. Det endte i sa begge gangene, så vil ikke at det skal skje igjen. Skal på ultralyd om noen dager, får se hvordan det ligger an og om vi begynner å ha sex igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex dagen etter positiv test og blødde en del. Så ventet vi en uke, så blødde jeg den gangen også. Så ventet vi en uke til, sjekket på UL at det var hjerteslag uke 6+0, og da blødde jeg ikke lengre. Etter det har vi hatt roligere sex enn vanlig, omtrent 1-2 ganger i uken. Ikke så mye fordi jeg var veldig kvalm frem til uke 14.

Anonymkode: 6b18f...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Hatt sex som vanlig i begge svangerskapene, fram til høygravidtida. 

I første trimester har jeg opplevd blødninger begge gangene fra uke 6-14, ofte etter samleie/dagen etter. Vært inn å sjekket ved de største blødningene, men alt har tydet på at det har kommet fra slimhinnene. Begge svangerskapene har gått bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, forrige svangerskap blødde jeg gjerne 1 uke etter samleie og fikk derfor sexforbud frem til uke 14. Hadde ikke sex etter dette mer enn 2-3 ganger fordi jeg fikk kynnere/det gjorde bare vondt og jeg ble redd.

Denne gangen har vi prøvd i 3 år inkludert mange inngrep/IVF og ærlig talt en periode jeg gjør det meste for å slippe å gjenoppta, så blir ikke sex på ei stund (tidligst etter uke  14). Foreløpig går orgasme greit, så det gjør jeg innimellom. Men ikke sex med partner enda.

Anonymkode: 3accc...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...