Gå til innhold

Var ikke ærlig med hun


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og eksen min slo opp for ca 7 måneder siden. Vi har hatt lange perioder uten noe kontakt, og det var hun som endte forholdet. Hun var tydelig på at jeg bare skulle komme meg videre da det ikke skulle bli oss igjen. For en uke siden endte vi opp med å ha sex, og hun har vært veldig på. Før vi hadde sex forteller hun meg at hun ikke har vært med noen andre siden det ble slutt. Jeg blir først veldig sjokkert, og vet ikke hva jeg skal svare så jeg svarer "ikke jeg heller". Det dumme her er at dette er en løgn fra min side, da jeg har hatt sex med ei annen en gang. Bør jeg fortelle henne at jeg løy? Har egentlig veldig dårlig samvittighet, men ble så sjokkert og ville ikke ødelegge at hun ville ha meg igjen. Har ikke sjekket meg etter jeg var med denne jenta, og gruer meg om det viser seg at jeg har klamydia for da må jeg jo fortelle det. Bør jeg være ærlig her å si det som det er, eller vente å se hva testen sier for deretter å være ærlig? Vil legge til at grunnen til det ble slutt var at hun løy MYE i forholdet, og dette er første gang jeg fortelle en løgn tilbake. (Tok test idag)

Anonymkode: 66d0f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skulle bare mangle at du løy.

Anonymkode: 0d59f...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skulle bare mangle at du løy.

Anonymkode: 0d59f...242

Men jeg får voldsomt dårlig samvittighet, pleier aldri å lyve men tenkte det ikke kom noe godt ut av det da ligget betydde ingenting for meg. I tillegg hadde vi ikke kontakt og hun gav heller ingen signal om at hun ville ha meg. 

Anonymkode: 66d0f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er mest redd for at jeg skulle fått en kjønnssykdom av hun jeg var med når det var slutt. Da ser det jo dumt ut å si "du har klamydia, jeg løy når jeg sa jeg ikke har vært med andre etter det ble slutt"? Og kanskje det er bedre å si det med engang? Eller bør jeg vente på testen?

Anonymkode: 66d0f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent på testresultat. Er den negativ (noe som strengt tatt er det mest vanlige), så hold det for deg selv dersom det ikke er trolig at hun får vite om det. Du kan jo ikke være sikker på at hun forteller sannheten, heller... Jeg har dratt en sånn plate før noen ganger, for å si det sånn. 

Anonymkode: 70837...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vent på testresultat. Er den negativ (noe som strengt tatt er det mest vanlige), så hold det for deg selv dersom det ikke er trolig at hun får vite om det. Du kan jo ikke være sikker på at hun forteller sannheten, heller... Jeg har dratt en sånn plate før noen ganger, for å si det sånn. 

Anonymkode: 70837...2f1

Ja er det samme jeg egentlig tenker, men skjønner ikke hvorfor hun selv tok initiativ til å si hun ikke har vært med andre om det ikke er sant? Og føler det blir så dobbeltmoralsk av meg alle de gangene jeg tok henne i løgner, så juger jeg selv.. Hun jeg var med etter bruddet den ene gangen sa at hun ikke har sjekket seg på lenge i tillegg, så derfor jeg er litt redd. Hun sa også at hun ikke har vært med mange, og ble singel for 9 måneder siden. 

Anonymkode: 66d0f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er det samme jeg egentlig tenker, men skjønner ikke hvorfor hun selv tok initiativ til å si hun ikke har vært med andre om det ikke er sant? Og føler det blir så dobbeltmoralsk av meg alle de gangene jeg tok henne i løgner, så juger jeg selv.. Hun jeg var med etter bruddet den ene gangen sa at hun ikke har sjekket seg på lenge i tillegg, så derfor jeg er litt redd. Hun sa også at hun ikke har vært med mange, og ble singel for 9 måneder siden. 

Anonymkode: 66d0f...69b

Det må du nesten føle på selv. Du kan jo si at du ble litt revet med når hun snakket, og at det bare plumpet ut av deg. Reagerer hun så voldsomt på det, er det uansett et dårlig tegn. Hun har jo egentlig ingenting med det! 

Personlig hadde jeg ventet. Hadde heller ikke hatt dårlig samvittighet. Det var slutt mellom dere. 

Anonymkode: 70837...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det må du nesten føle på selv. Du kan jo si at du ble litt revet med når hun snakket, og at det bare plumpet ut av deg. Reagerer hun så voldsomt på det, er det uansett et dårlig tegn. Hun har jo egentlig ingenting med det! 

Personlig hadde jeg ventet. Hadde heller ikke hatt dårlig samvittighet. Det var slutt mellom dere. 

Anonymkode: 70837...2f1

Ja føler mest for å vente. Jeg har egentlig ikke spesielt dårlig samvittighet over at jeg hadde sex med hun grunnet hun sa "kom deg videre, det blir aldri oss" og lignende. Og vi hadde ingen kontakt. Men jeg hater løgner over alt og blir lei meg om hun fortsatt elsker meg, og så må jeg fortelle at jeg har vært med en annen jente.. Jeg hadde jo aldri vært med hun hadde hun ikke slått opp og sagt tingene som hun sa, i tillegg hatt null interesse for å snakke om bruddet eller meg generelt. 

Anonymkode: 66d0f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hun løy MYE i forholdet

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hun ikke har vært med noen andre siden det ble slutt.

Tror du får ta det med en klype salt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg forstår det , så ønsker du i utgangspunktet et forhold fritt for løgn. De fleste av oss forstår at en slik hvit løgn plutselig kan bli sagt, da man blir tatt litt på senga og ikke vil ødelegge øyeblikket. Dersom dere skal bevare et sunt forhold på sikt, synes jeg at det er best med åpne kort. Fortell henne sannheten,men viktigst HVORFOR du løy. Om forholdet og kjærligheten er ekte , så er det en gylden mulighet til å starte med blanke ark. La henne forstå at du ønsker å leve sannferdig,,,,for din egen samvittighets skyld,den du faktisk er som menneske,,og ikke minst at dere har en forhistorie med mye løgn fra hennes side. Uten å virke anklagende.  Mange lyver, fordi de er redde for å bli " straffet ", ved å si sannheten....Løgn har det med å bli avdekket senere ,,,Kom ut av den sirkelen.  Lær hverandre tillit, så får dere det bedre med dere selv og hverandre. 

Anonymkode: 3d9c4...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ærlig med henne*

Anonymkode: 186b0...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 6.08, AnonymBruker skrev:

Som jeg forstår det , så ønsker du i utgangspunktet et forhold fritt for løgn. De fleste av oss forstår at en slik hvit løgn plutselig kan bli sagt, da man blir tatt litt på senga og ikke vil ødelegge øyeblikket. Dersom dere skal bevare et sunt forhold på sikt, synes jeg at det er best med åpne kort. Fortell henne sannheten,men viktigst HVORFOR du løy. Om forholdet og kjærligheten er ekte , så er det en gylden mulighet til å starte med blanke ark. La henne forstå at du ønsker å leve sannferdig,,,,for din egen samvittighets skyld,den du faktisk er som menneske,,og ikke minst at dere har en forhistorie med mye løgn fra hennes side. Uten å virke anklagende.  Mange lyver, fordi de er redde for å bli " straffet ", ved å si sannheten....Løgn har det med å bli avdekket senere ,,,Kom ut av den sirkelen.  Lær hverandre tillit, så får dere det bedre med dere selv og hverandre. 

Anonymkode: 3d9c4...275

Ja det var ett forhold fritt fra løgn jeg ønsker meg i 2 år, men vi fikk det aldri. Har aldri løyet til henne før, og hver gang hun løy spurte jeg «hva hadde du følt om jeg løy om slike ting?». Da fikk jeg til svar at «da hadde det sikkert vært en god grunn til at du løy da». Hun forstod aldri hvor mye det såret meg. Men jeg har bestemt meg for å vente på resultatene. Hun gir ikke noe signal om at hun vil ha meg tilbake heller. Kan si ting som at vi har verdens beste sex og at jeg er verdens fineste, men ikke noe mer. Hun påpekte også at «synd det ikke funker mellom oss, jeg håpte det skulle det men det gjorde det ikke». Så jeg vet ikke. Tenker om det skulle vist seg at jeg hadde klamydia og jeg måtte fortalt henne at jeg løy hadde det ikke endret så mye, hun ville jo ikke ha meg uansett siden hun slo opp.. Men kjenner veldig på dårlig samvittighet 

Anonymkode: 66d0f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...