Gå til innhold

Sykelig sjalu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min vennine har  en kjæreste som er overly sjalu i mine øyne. Bare en mann kommer bort til henne på byen for eks så blir han veldig provosert og kan finne på å snakke til den mannen før hun rekker avvise han. Han kan også finne på å slenge med leppen til den mannen som kanskje ikke alltid vet at min vennine er opptatt. Selv sier han at han stoler på sin kjæreste, men at det er mennene han irriterer seg over. Ikke hjelper det at min vennine er ganske pen og får en del oppmerksomhet. Selv tror jeg at han innerst inne er redd hun skal finne noe bedre enn han og at det bunner i usikkerhet fra han sin side. Men hardnakket mener han at det har bare å gjøre at han irriterer seg over disse mennene. Noen tanker om dette?

Anonymkode: 99b93...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke din business for å være ærlig. Det gjør bare ting mer komplisert. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne fyren er søppel. Jeg hadde aldri giddet å samle på en fyr som nektet meg kontakt med 50% av jordens befolkning. Han må være ekstremt usikker på seg selv og har fortjener å lære på den harde måten at hans fremgangsmåte virker mot sin hensikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tapas skrev:

Ikke din business for å være ærlig. Det gjør bare ting mer komplisert. 

Nei og jeg blander meg fint lite også. Men jeg er bekymret for henne. Ikke verre enn det! Prøver være en god vennine!

Anonymkode: 99b93...634

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei og jeg blander meg fint lite også. Men jeg er bekymret for henne. Ikke verre enn det! Prøver være en god vennine!

Anonymkode: 99b93...634

Det skjønner jeg og forstår godt. Men erfaringsmessig så er det ikke lurt å ta opp noe som Ikke venninnen din har innsett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tapas skrev:

Ikke din business for å være ærlig. Det gjør bare ting mer komplisert. 

Hvorfor sier folk slike ting? Det er da utrolig merkelig at venner og familie ikke skal stille spørsmål ved ting som ikke virker fair. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Macro skrev:

Hvorfor sier folk slike ting? Det er da utrolig merkelig at venner og familie ikke skal stille spørsmål ved ting som ikke virker fair. 

Enig...

Anonymkode: 99b93...634

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han overdriver nok litt ja,men sykelig sjalu? Nei. Vet om noen som faktisk er sykelig sjalu og dette er langt unna... 

Anonymkode: 43d23...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykelig sjalu🤷🏻‍♀️ Har innsett nå at forholdet snart går til hel****. Så skal starte hos psykolog. Håper det gir en positiv innvirkning. Men hos meg bunner det i stor usikkerhet og altfor lav selvtillit. Hvis han har samme problem, burde han begynne å jobbe med det , evt gå til psykolog. For jeg har innsett at det er et alt for stort problem for meg å håndtere alene.. 

Anonymkode: dda3f...66e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Macro skrev:

Jeg tenker at denne fyren er søppel. Jeg hadde aldri giddet å samle på en fyr som nektet meg kontakt med 50% av jordens befolkning. Han må være ekstremt usikker på seg selv og har fortjener å lære på den harde måten at hans fremgangsmåte virker mot sin hensikt.

Man er da ikke søppel selv om man er sjalu. 

Anonymkode: 53375...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykelig sjalu🤷🏻‍♀️ Har innsett nå at forholdet snart går til hel****. Så skal starte hos psykolog. Håper det gir en positiv innvirkning. Men hos meg bunner det i stor usikkerhet og altfor lav selvtillit. Hvis han har samme problem, burde han begynne å jobbe med det , evt gå til psykolog. For jeg har innsett at det er et alt for stort problem for meg å håndtere alene.. 

Anonymkode: dda3f...66e

Samme her. 

Anonymkode: 53375...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man er da ikke søppel selv om man er sjalu. 

Anonymkode: 53375...13f

I mine øyne er man det i dette tilfellet. 

Anonymkode: 1ec84...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min vennine har  en kjæreste som er overly sjalu i mine øyne. Bare en mann kommer bort til henne på byen for eks så blir han veldig provosert og kan finne på å snakke til den mannen før hun rekker avvise han. Han kan også finne på å slenge med leppen til den mannen som kanskje ikke alltid vet at min vennine er opptatt. Selv sier han at han stoler på sin kjæreste, men at det er mennene han irriterer seg over. Ikke hjelper det at min vennine er ganske pen og får en del oppmerksomhet. Selv tror jeg at han innerst inne er redd hun skal finne noe bedre enn han og at det bunner i usikkerhet fra han sin side. Men hardnakket mener han at det har bare å gjøre at han irriterer seg over disse mennene. Noen tanker om dette?

Anonymkode: 99b93...634

Å være sjalu er kjempevondt (sliter med det selv, men jobber med meg selv hver dag) og det går mest utover partneren. MEN! Er venninnen din flink til å gjøre det tydelig at hun har kjæreste? Svarer hun på flørtinga med flørt tilbake eller er hun normalt høflig?

Typen min sa en gang at ei dame som var 20 år eldre enn ham hadde sjekket ham opp på byen og at han ganske kjapt hadde sagt at han var opptatt. Da sa jeg: "Jeg regner med at du hadde sagt at du var opptatt om ei babe på 25 også hadde sjekket deg opp?" Da ble han stille gitt, og jeg ble ganske snurt.

Alle såkalte forholdseksperter sier at det er sunt for alle å gå ut og få bekreftelse på at de fortsatt har noe å by på, men i bakhodet skal alltid kjæresten være. Når jeg og kjæresten er på byen eller på fest i dag, mottar vi begge oppmerksomhet fra hver vår kant, men tar en liten "check-in" med hverandre i løpet av kvelden. Vi danser sammen, danser med noen andre, danser sammen igjen. Finner alltid tilbake til den andre og minner om at det er den vi skal hjem med. 

Er din venninnes attitude grunnlag for sjalusi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Macro skrev:

Hvorfor sier folk slike ting? Det er da utrolig merkelig at venner og familie ikke skal stille spørsmål ved ting som ikke virker fair. 

Fordi en som er sjalu kan mislike at partneren forteller om dette til andre. Han kan bli sjalu der og. Og det vil igjen kunne gå utover henne som partner. 

 

Anonymkode: c0442...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til : det er ikke greitt å være så sjalu at partner ikke kan se eller snakke med menn. Det er ALDRI partner sin feil, for alle må kunne ha et normalt liv uten å tenke på hvor man snur hodet. 

Jeg hadde sagt til venninna ; tenk deg om, dette kan fort utvikle seg. DET har mange erfart. Du kan hilse fra meg og si at med min eks begynte det i " det små" . Han var litt sjalu og så tok det helt av. Endte med at han bl voldelig og jeg måtte flykte. Men du som venninne kan ikke gjøre mer, hun må ta steget ut selv. 

Jeg vil også si at sjalusi er forholdets verste fiende. 

Og selv om det bunner i usikkerhet så er det alltid den som er sjalu selv sitt ansvar å gjøre noe med det. Man begrenser ikke sin partner slik. 

Anonymkode: c0442...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og en ting til : det er ikke greitt å være så sjalu at partner ikke kan se eller snakke med menn. Det er ALDRI partner sin feil, for alle må kunne ha et normalt liv uten å tenke på hvor man snur hodet. 

Jeg hadde sagt til venninna ; tenk deg om, dette kan fort utvikle seg. DET har mange erfart. Du kan hilse fra meg og si at med min eks begynte det i " det små" . Han var litt sjalu og så tok det helt av. Endte med at han bl voldelig og jeg måtte flykte. Men du som venninne kan ikke gjøre mer, hun må ta steget ut selv. 

Jeg vil også si at sjalusi er forholdets verste fiende. 

Og selv om det bunner i usikkerhet så er det alltid den som er sjalu selv sitt ansvar å gjøre noe med det. Man begrenser ikke sin partner slik. 

Anonymkode: c0442...766

Helt enig med deg! De er ganske ferske for hverandre også! Så jeg er ganske bekymret åssen det vil bli i lengden. At det vil utarte seg til noe mer skummelt!

Anonymkode: 99b93...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.5.2019 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykelig sjalu🤷🏻‍♀️ Har innsett nå at forholdet snart går til hel****. Så skal starte hos psykolog. Håper det gir en positiv innvirkning. Men hos meg bunner det i stor usikkerhet og altfor lav selvtillit. Hvis han har samme problem, burde han begynne å jobbe med det , evt gå til psykolog. For jeg har innsett at det er et alt for stort problem for meg å håndtere alene.. 

Anonymkode: dda3f...66e

Du fortjener stjerne i boka. For en bra innsikt du har som har innsett ditt problemog faktisk søker hjelp.👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽❤️❤️❤️

Anonymkode: 3edf2...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2019 at 12:22 AM, AnonymBruker said:

Min vennine har  en kjæreste som er overly sjalu i mine øyne. Bare en mann kommer bort til henne på byen for eks så blir han veldig provosert og kan finne på å snakke til den mannen før hun rekker avvise han. Han kan også finne på å slenge med leppen til den mannen som kanskje ikke alltid vet at min vennine er opptatt. Selv sier han at han stoler på sin kjæreste, men at det er mennene han irriterer seg over. Ikke hjelper det at min vennine er ganske pen og får en del oppmerksomhet. Selv tror jeg at han innerst inne er redd hun skal finne noe bedre enn han og at det bunner i usikkerhet fra han sin side. Men hardnakket mener han at det har bare å gjøre at han irriterer seg over disse mennene. Noen tanker om dette?

Anonymkode: 99b93...634

Det går an å lure på hvorfor han irriterer seg over de mennene. Hvis de er ekle og innpåslitne, oppfører seg plagsomt mot henne så er det bra at han reagerer. Men hvis en grei og intetanende mann bare snakker til henne og det får typen hennes til å f.eks. slenge med leppa før hun rekker å si "nei takk, jeg har kjæreste", så tenker jeg at han ikke stoler på henne, at han er redd for at en av de mennene skal få hennes interesse.

Da har han ikke så høye tanker om henne, selv om hun har valgt å være sammen med ham. Han mangler tillit til henne, men dette er hans greie å gjøre noe med. Slik han holder på nå, høres det ut som starten på et turbulent forhold som blir verre og verre.

Anonymkode: 3d9b7...e88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 16.5.2019 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykelig sjalu🤷🏻‍♀️ Har innsett nå at forholdet snart går til hel****. Så skal starte hos psykolog. Håper det gir en positiv innvirkning. Men hos meg bunner det i stor usikkerhet og altfor lav selvtillit. Hvis han har samme problem, burde han begynne å jobbe med det , evt gå til psykolog. For jeg har innsett at det er et alt for stort problem for meg å håndtere alene.. 

Anonymkode: dda3f...66e

Det var en voksen erkjennelse. Jeg ønsker deg virkelig lykke til. Nå har du lagt grunnlaget for personlig vekst. Jeg håper dette blir et vendepunkt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi en som er sjalu kan mislike at partneren forteller om dette til andre. Han kan bli sjalu der og. Og det vil igjen kunne gå utover henne som partner. 

 

Anonymkode: c0442...766

I slike tilfeller er det bare å gjøre det slutt å løpe langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...