Gå til innhold

Doppler, er dette hjertelyd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt store blødninger, så hadde en venninne en doppler så jeg testet siden jeg var litt bekymret for at det var over. Er 11+2 

 

Er det jeg hører her hjertelyd, noen som vet? 

Takk for de som svarer, hilsen bekymret førstegangsgravid! 

Anonymkode: 06a52...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det hørtes mer ut som din puls - hjertelyden skal være raskere. 

Men ikke få panikk av den grunn, er sjelden man finner hjertelyd så tidlig med doppler. Ikke jordmødre/leger en gang er garantert å finne den så tidlig.

Anonymkode: a1778...ded

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retting: jordmødre/leger vil ofte ikke lete etter den med doppler så tidlig en gang fordi det er så liten sjans for å finne den - særlig hos førstegangsgravide.

Anonymkode: a1778...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som din puls ja. Hvis du er veldig bekymret kan det være en liten pris å betale for en privat ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det var min, leita litt til og da hørte jeg babyens hjerte slå mye fortere å det kom opp over 160 slag i min på skjermen. 

Anonymkode: 06a52...d07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt store blødninger, har du tatt kontakt med legevakt? 

Hjemmedoppler bør ikke være en erstatter for legesjekk 😊

Anonymkode: 6897d...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vel tatt kontakt med lege ved blødning?

Anonymkode: c7a0c...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, har vært og sjekket, men de kunne ikke si noe om hvor blødningene kommer fra, sa det kunne vær truende abort, har noen av dere erfaringer med det? 

Anonymkode: 06a52...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babys hjerteslag høres ut som en gallopperende hest. Anbefaler å ta en innvendig ultralyd for å sjekke litt nærmere. Lykke til!!

Anonymkode: 5e9a3...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig ul privat. Fikk se at alt var orden og høre hjertelyd. Doppler kan være tidlig.. 

ville tatt en ul så slipper du å bekymre deg❤️

Anonymkode: a5065...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jaa, har vært og sjekket, men de kunne ikke si noe om hvor blødningene kommer fra, sa det kunne vær truende abort, har noen av dere erfaringer med det? 

Anonymkode: 06a52...d07

Jeg hadde en ufarlig svulst/cyste på livmoren som førte til blødninger i mitt forrige svangerskap. Det var helt ufarlig for barnet, men på grunn av mengden blod så var jeg sikker på at jeg aborterte. Svangerskapet forløp ellers fint😊

Anonymkode: afac7...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en ufarlig svulst/cyste på livmoren som førte til blødninger i mitt forrige svangerskap. Det var helt ufarlig for barnet, men på grunn av mengden blod så var jeg sikker på at jeg aborterte. Svangerskapet forløp ellers fint😊

Anonymkode: afac7...376

Var blødningene dine av og på? Har ikke blødd på 3 dager nå, men når jeg sku tisse idag tidlig så rant det ut igjen.. skal bestille meg en ultralyd til uke 14, så jeg får sett om alt er bra før jeg drar på ferie, blir så urolig hver gang jeg blør, men blir dyrt i lengden om jeg skal dra privat hver gang blødningene starter opp igjen 🙄 så krysser fingrene for at det er noe ufarlig 🤞🏼

Anonymkode: 06a52...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var blødningene dine av og på? Har ikke blødd på 3 dager nå, men når jeg sku tisse idag tidlig så rant det ut igjen.. skal bestille meg en ultralyd til uke 14, så jeg får sett om alt er bra før jeg drar på ferie, blir så urolig hver gang jeg blør, men blir dyrt i lengden om jeg skal dra privat hver gang blødningene starter opp igjen 🙄 så krysser fingrene for at det er noe ufarlig 🤞🏼

Anonymkode: 06a52...d07

Hvis du blør så kan du få henvisning fra legen. Da slipper du at det blir så dyrt. Jeg hadde ikke klart å gå å vente så lenge om jeg blødde.

Anonymkode: a5065...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blør så kan du få henvisning fra legen. Da slipper du at det blir så dyrt. Jeg hadde ikke klart å gå å vente så lenge om jeg blødde.

Anonymkode: a5065...8c1

Har blødd endel fra uke 8-12 å har dratt på legen 2-3 ganger å fått sjekket, alt har sett bra ut da, men de sa at jeg ikke trengte komme inn mer med mindre jeg blødde mye å lenge over tid eller fikk veldig vondt samtidig. Så føler de er så lei meg der nå når jeg kommer gang på gang pga disse blødningene. Men jeg synst det er litt vanskelig og tenke alt er fint når jeg ikke engang vet hva blødningene kommer fra, det er jo så mye som kommer i gangen.. 

Anonymkode: 06a52...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...