Gå til innhold

Å kutte folk fra livet sitt som ikke er genuine mot deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud sååå mye bedre jeg merker at man får det med seg selv når man kvitter seg med de folkene du har «hatt», som egentlig ikke er genuine mot deg eller bra for deg! Tror jeg nettopp slettet rundt 15 personer og det på facebooken min. Ser virkelig ikke grunn til å late som at man har en relasjon som bare er falsk og ikke ekte..

I don’t do snakes 🐍🐍🐍🐍

 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men trengte vell å få luftet ut tankene og dele dette med dere. Hvordan føler du deg når kvitter deg med slike folk? 

- Jente 21 år

Anonymkode: 22865...5b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig. Folk som tilfører mer negativitet enn positivitet tenker jeg det er viktig å kutte ut. 

Jeg hadde en venninne som faset meg ut. Hun sa aldri hvorfor. Intuisjonen min sa meg at det var noe. Begynte å avlyse avtalene våre, jeg spurte om det var noe som hadde skjedd, eller om jeg hadde gjort noe, men nei, hun var bare opptatt. Uavhengig om problemet lå hos meg eller henne, så syntes jeg det ikke var noe kult å bli behandlet slik. Etter et år bestemte jeg meg for å slette henne på facebook. Da ble hun skikkelig forbanna, og sa en del stygge ting til meg. For å være ærlig trakk jeg bare på skuldrene av det.. 🤔

Anonymkode: 6669f...e4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vekk med dem, har selv kvittet meg med 5 stk de siste årene. Beste valget jeg har tatt, har aldri hatt det bedre. 

Anonymkode: dca5b...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig. Folk som tilfører mer negativitet enn positivitet tenker jeg det er viktig å kutte ut. 

Jeg hadde en venninne som faset meg ut. Hun sa aldri hvorfor. Intuisjonen min sa meg at det var noe. Begynte å avlyse avtalene våre, jeg spurte om det var noe som hadde skjedd, eller om jeg hadde gjort noe, men nei, hun var bare opptatt. Uavhengig om problemet lå hos meg eller henne, så syntes jeg det ikke var noe kult å bli behandlet slik. Etter et år bestemte jeg meg for å slette henne på facebook. Da ble hun skikkelig forbanna, og sa en del stygge ting til meg. For å være ærlig trakk jeg bare på skuldrene av det.. 🤔

Anonymkode: 6669f...e4c

Så tåpelig å bli sur for det! Hvorfor skulle hun det når hub dret i deg?

Anonymkode: 22865...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nødvendig å ta en opprydning noen ganger. 

Anonymkode: efc52...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så tåpelig å bli sur for det! Hvorfor skulle hun det når hub dret i deg?

Anonymkode: 22865...5b2

Jeg aner ikke! «Jeg har vært busy» sa hun bla igjen. Du er jo ikke så travel at du ikke kan se noen på et år! Da prioriterer man dem bare ikke. Man høster som man sår I guess 😛 

Anonymkode: 6669f...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å gjøre det når personen er en del av vennegjengen... Da må man kvitte seg med hele vennegjengen. Men vanskelig å få nye venner som voksen da....

Anonymkode: df4ce...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke lett å gjøre det når personen er en del av vennegjengen... Da må man kvitte seg med hele vennegjengen. Men vanskelig å få nye venner som voksen da....

Anonymkode: df4ce...765

Ta kontakt med personen du liker og ha alene tid, de gangene personen spør om du vil være med sammen med resten av gjengen har du andre planer. Jeg kan ikke fordra å være med mer enn en venn av gangen, merker straks jeg havner i en gruppe blir det ett slags hirarki med meg i bunn så da fordufter jeg så kan de kose seg alene og det er de dårlige på og jeg kan havne på tomannshånd med dem igjen. 

Anonymkode: 18218...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Gjort det selv med søsteren min. Møtes naturlig nok i store familieselskap, men har ellers ingen kontakt lengre, og det er befriende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Solkremen skrev:

Gjort det selv med søsteren min. Møtes naturlig nok i store familieselskap, men har ellers ingen kontakt lengre, og det er befriende! 

Samme her. Veldig trist, men befriende også... Søsteren min tapper meg bare for energi ... Så det blir i familieselskap. Men selskapene kunne vært bedre om hun ikke var der.

Er utrolig glad i henne, synd at det er slik... Men jeg har prøvd alt...

Hvordan går det i famileselskap med din søster? Koser du deg selv om hun er der? 

Anonymkode: df4ce...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen flere?

Anonymkode: 22865...5b2

Jeg føler en god følelse når jeg kan si til meg selv:

- Jeg er en uavhengig person

- Jeg kan velge hvem jeg skal bruke tid med

- Jeg trives i mitt egent selskap

- Jeg bruker tid med mennesker som gir meg glede

- Jeg har valgt å fjerne mennesker som tar min energi og hindrer meg i å vokse som person

- Det er deilig å kunne ha den friheten i mitt liv 

* Sørg for å ha EN god person i ditt liv 

- Så har du ihvertfalv en å snakke med, så er det bare til å være åpen for å bli kjent med andre.

Tror det blir mer og mer normalt å få venner igjennom nettet likt som å få kjæreste på nettet.

 

Anonymkode: df4ce...765

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Veldig trist, men befriende også... Søsteren min tapper meg bare for energi ... Så det blir i familieselskap. Men selskapene kunne vært bedre om hun ikke var der.

Er utrolig glad i henne, synd at det er slik... Men jeg har prøvd alt...

Hvordan går det i famileselskap med din søster? Koser du deg selv om hun er der? 

Anonymkode: df4ce...765

Jeg unngår henne, og prater ikke med henne mer enn nødvendig. Blir «hei», og småprat foran barna. Jeg koser meg, men greier ikke å slappe av helt. Drar stort sett for å møte tantebarna mine. De er heldigvis såppas gamle at jeg får holdt god kontakt med de, uten å møte søsteren min. De besøker oss alene eller med mormor/mormor, og er også på sosiale medier. Barnet mitt har ikke sett søsteren min på 6 mnd nå, og han er såppas liten at hun har blitt en fremmed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...