Gå til innhold

Vil ikke at bestefar skal sitte barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde samme problemet. Bestemor maste og maste om å få ha med treåringen til byen. Hun er dårlig til beins og ungen er en virvelvind. Jeg har nektet hele veien. Upopulær som fy. Hun har fått ha ungen hjemme hos seg så mye hun vil, hun var vært med oss på turer til byen etc, og hun har hatt han med på lekeland, da med eldre søsken til stede. 

I forrige uke fikk hun lov til å ta han med på lekeplassen et stykke fra huset vårt. En halvtime senere kom treåringen tuslende inn i stua, sint og sur. Han sa at bestemor ble sint, så han stakk av.  Heldigvis fant han veien hjem. Jeg ringte henne flere ganger, hun tok ikke telefonen. Ti minutter senere ringte hun. Hun sa ikke noe om at ungen var borte, bare spurte om ikke vi kunne sende storesøster også på lekeplassen. Regner med hun trengte hjelp til å lete, da. 

Hun får ikke passe han mer. 

Anonymkode: ca737...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde samme problemet. Bestemor maste og maste om å få ha med treåringen til byen. Hun er dårlig til beins og ungen er en virvelvind. Jeg har nektet hele veien. Upopulær som fy. Hun har fått ha ungen hjemme hos seg så mye hun vil, hun var vært med oss på turer til byen etc, og hun har hatt han med på lekeland, da med eldre søsken til stede. 

I forrige uke fikk hun lov til å ta han med på lekeplassen et stykke fra huset vårt. En halvtime senere kom treåringen tuslende inn i stua, sint og sur. Han sa at bestemor ble sint, så han stakk av.  Heldigvis fant han veien hjem. Jeg ringte henne flere ganger, hun tok ikke telefonen. Ti minutter senere ringte hun. Hun sa ikke noe om at ungen var borte, bare spurte om ikke vi kunne sende storesøster også på lekeplassen. Regner med hun trengte hjelp til å lete, da. 

Hun får ikke passe han mer. 

Anonymkode: ca737...b47

Oioi! Hva skjedde så? Kjente jeg ble nysgjerrig på hvordan du tok det videre! 😅 Da hadde jeg virkelig klikka på bestemor! Når hun attpåtil holder kjeft om at treåringen er borte OG skal blande inn storesøster! 

Anonymkode: 29087...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette syns jeg var en dårlig grunn for å nekte bestefar å være barnevakt. Alle mine barns besteforeldre er dårlig til bens og har skrantende helse på ulike måter. Jeg vet at barna mine oppfører seg langt bedre med dem enn med meg og jeg vet barna har enorm glede av å være med dem. Jeg var også med mine besteforeldre mye som liten uten at de løp etter meg eller hadde verdens beste helse. Så lenge psyken er i orden og barnet har passert bleiealder seg jeg ingen grunn til at barnet ikke kan passes av besteforeldrene dersom de ønsker det. Mine barns oldemor passet toåringen her en time og hun var 82 år.

Anonymkode: 9c67b...658

Det kommer helt an på besteforeldrenes syn på barn om dette er trygt. Barneoppdragelse og risiko var helt annerledes før.

Min far, som hverken er ekstremt gammel eller dårlig til bens, har mistet sønnen min flere ganger, i til dels ganske håpløse/ farlige situasjoner. Han synes det er guttens feil. Det merkelige er at det bare skjer med ham 🙄

(Han passer ikke barna mine lenger). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oioi! Hva skjedde så? Kjente jeg ble nysgjerrig på hvordan du tok det videre! 😅 Da hadde jeg virkelig klikka på bestemor! Når hun attpåtil holder kjeft om at treåringen er borte OG skal blande inn storesøster! 

Anonymkode: 29087...5c5

Jeg skulle virkelig ønske at jeg bare sendte storesøster bortover, men jeg tenkte ikke på det. Jeg sa at storesøster var opptatt, og slengte en kommentar om at hun ikke trengte å lete etter lillebror, for han var kommet hjem. Da ble hun så sint at hun la på. Har ikke hørt noe fra henne siden. 

Mulig hun ble så lettet over at ungen var funnet at hun ble sinna på meg, og jeg var litt spydig, men altså. Når man passer et barn og barnet forsvinner, da slår man alarm. Jeg vurderte å ikke si noe, men dama kunne jo ringt politiet eller noe. Jeg hadde ikke hjerte til å gjøre det mot henne, hun må jo ha vært bekymret selv om hun nektet å innrømme det. Jeg kunne jo latt som om jeg trodde at hun hadde levert han på døra. 

Anonymkode: ca737...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...