Gå til innhold

Kjæresten feirer ikke 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er dette egentlig ikke noe problem. Jeg synes det er koselig med 17. maifeiring og skal ha champagnebrunsj sammen med min mor som sitter hjemme med influensa, så hun slipper å være alene. Jeg har foreslått for kjæresten at vi kunne gå ut og spise, men han tar dette som en vanlig fridag og orker ikke noe "styr". Noe som i og for seg også er greit. Jeg for min del har ikke lyst til å sitte hjemme og spise hverdagsmiddag på 17. mai, det kan jeg jo gjøre når som helst ellers. Jeg har fått tilbud om å bli med venner ut å spise, men merker at typen synes at det blir litt stusselig at han blir sittende alene mesteparten av dagen når det er fridag. På den andre siden er det jo ingen andre enn ham selv som hindrer ham i å bli med, så jeg heller nok mot å feire 17. mai slik jeg selv ønsker - siden jeg faktisk feirer den. Er det egoistisk av meg?

Anonymkode: 11af1...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har fått tilbudet om å bli med, men takker nei så er det jo hans egen skyld at han blir sittende alene

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått tilbudet om å bli med, da er det mer enn greit at du spiser middag sammen med venner.

Anonymkode: 3cbab...a01

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I alle dager, skal han liksom nekte deg å feire 17 mai? Du har like mye rett på å feire som han har til å sitte hjemme.

Anonymkode: 63e79...1ec

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får han sitte alene da. Synes ikke du skal endre dine planer bare fordi han ikke feirer. 

Anonymkode: 36e08...969

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du feirer selvsagt akkurat slik du selv ønsker 😊

Anonymkode: aa285...6c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvis han ikke vil være med er det jo hans egen feil at han blir sittende hjemme

Anonymkode: 60e8d...b58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for svar, alle sammen :) Jeg tenker vel i grunnen selv også at det er hans valg, men kjenner kanskje på ørlite dårlig samvittighet fordi han er introvert og synes at det kan være slitsomt å omgåes folk. 

Anonymkode: 11af1...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er nå, en annen sak er hvis dere i fremtiden kommer til å få felles barn. Hva tenker han om det? Når barnet kommer i skolealder vil det da bli mer forventet at foreldre kommer seg ut og deltar. Da vil det bli år der dere av og til må bake kake til skolens arrangement, eller der dere må delta med andre ting. Jeg hadde tenkt meg litt om, hadde jeg vært deg.

Anonymkode: b7a44...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting er nå, en annen sak er hvis dere i fremtiden kommer til å få felles barn. Hva tenker han om det? Når barnet kommer i skolealder vil det da bli mer forventet at foreldre kommer seg ut og deltar. Da vil det bli år der dere av og til må bake kake til skolens arrangement, eller der dere må delta med andre ting. Jeg hadde tenkt meg litt om, hadde jeg vært deg.

Anonymkode: b7a44...da0

Min eks var sånn. Jeg har helt siden jeg var liten vært aktiv på 17. Mai, og feiret det som feires kan. Bunad og tog og full pakke. Han likte best å sitte hjemme og spille TV-spill. 

Det hadde definitivt blitt et problem dersom vi en dag hadde endt opp med barn sammen. 

Nå ble det ikke oss, og jeg er gift med en mann som også er vant med fullstappede 17. Mai-er. det er veldig fint!

Anonymkode: 1a8de...b97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...