Gå til innhold

Vil at mannen skal være "utro"


Fairy34

Anbefalte innlegg

Eller dere er sammen alle tre?

Anonymkode: 94dba...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

2 like tråder? 

Anonymkode: f71c3...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kvinneguiden har en artikkel som peker i retning av at «utroskap» kan være sunt for forhold:

https://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/stotter-utroskap-2662029

«I motsetning til hva man kunne forvente, viser en ny studie at folk som er polyamorøse (lever i et åpent forhold), viser tegn til å føle større intimitet med partneren sin enn de som er monogame.»

«Han synes det er rart at samfunnet i dag er mer fordømmende overfor mennesker som har vært utro enn mot folk som tar ut skilsmisse grunnet utroskap, og dermed kaster mange års historie og kjærlighet over bord og flytter rundt i barns liv, bare på grunn av en digresjon. - I motsetning til hva mange tror, er ikke menn utro fordi de ikke elsker sin partner. De gjør det fordi de ønsker å ha sex med andre. Men det står i"samfunnet" at de ikke får lov til dette. Anderson mener det er på tide vi utvider vår måte å se på relasjoner og blant annet omfavner åpne forhold og polyamorøse.»

Anonymkode: 94dba...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fairy34 skrev:

Men jeg håper at det kan "redde" oss, og holde familien samlet. Noen som har noen tanker om hvordan han/vi kan gå frem. Ikke akkurat en datingsidehistorie.

Det er neppe måten å gå frem på om du ønsker å bevare forholdet, vite at han deler det mest intime med en annen kvinne og det kan fort utvikle seg til et kjærlighetsforhold før du aner det, og da er løpet kjørt for forholdet uansett. Så ville heller tatt de problemene opp med han direkte og fortalt hvordan du har det og føler det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Det er neppe måten å gå frem på om du ønsker å bevare forholdet, vite at han deler det mest intime med en annen kvinne og det kan fort utvikle seg til et kjærlighetsforhold før du aner det, og da er løpet kjørt for forholdet uansett. Så ville heller tatt de problemene opp med han direkte og fortalt hvordan du har det og føler det.

Enig, og om du vil ts så tenker jeg at om du utflrer munnsex, k u n om det er ok for deg!!! Så er nok mannen fornøyd. Jeg lever med impotwnt mann som utfører sexuelle ting med meg og det holder foe mwg. 

Anonymkode: 6bcad...b7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, og om du vil ts så tenker jeg at om du utflrer munnsex, k u n om det er ok for deg!!! Så er nok mannen fornøyd. Jeg lever med impotwnt mann som utfører sexuelle ting med meg og det holder foe mwg. 

Eller på en annen måte der hun bare tilfredsstiller sin mann uten å selv søke dette fordi hun ikke har noe behov. Man kan faktisk nyte å se at partneren har det godt, uten selv å ha de følelsene. Men det må vedkommende finne ut av, og bør iallefall fortelle sin mann om dette her, og komme til en felles forståelse. Sparke han over i en annen kvinne sin favn, og tro at det går bra over tid er bare en illusjon. En elsker, kan utrolig fort ende i kjærlighet og da er forholdet kjørt så det holder. Ikke noen løsning om man ikke ønsker å ta konsekvensen av dette, da kan man bare skille seg heller og leve alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner et par som gifter seg ungt. Etter hvert bestemte de seg for å flytte fra hverandre. De fungerte ikke som ektepar. 

Men de ble ulykkelige hver for seg. De var tross alt gift med bestevennen. 

De valgte å flytte sammen igjen. Som venner. Hun fikk seg fast elsker, han hadde pereferie ekskerinner/ons når han var på forretningsreiser. 

Kan ikke mannen til TS ta seg en tur på byen i ny og ne? Skal det holde litt mer hemmelig for omverdenen, kan han jo ta en tur utenbys av og til. 

Ellers kjenner jeg på meg selv at jeg er så glad i mannen min, at om han aldri mer kunne hatt sex, så skulle jeg/vi nok klart oss på mange måter likevel. Sex er da tross alt mye mer enn penetrering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontorotta skrev:

an ikke mannen til TS ta seg en tur på byen i ny og ne? Skal det holde litt mer hemmelig for omverdenen, kan han jo ta en tur utenbys av og til. 

Ellers kjenner jeg på meg selv at jeg er så glad i mannen min, at om han aldri mer kunne hatt sex, så skulle jeg/vi nok klart oss på mange måter likevel. Sex er da tross alt mye mer enn penetrering. 

Men her er det snakk om å bevare forholdet! Når TS da spiller mannen sin inn i armene på en fremmed kvinne kan det fort ende i helt andre ting en bare sex! Det kan fort ende i et forhold med den du spiller vedkommende over i hendene til. Da er løpet kjørt for forholdet uansett. Det må man faktisk ta høyde for vil skje, det er faktisk stor sannsynlighet for at det vil skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Men her er det snakk om å bevare forholdet! Når TS da spiller mannen sin inn i armene på en fremmed kvinne kan det fort ende i helt andre ting en bare sex! Det kan fort ende i et forhold med den du spiller vedkommende over i hendene til. Da er løpet kjørt for forholdet uansett. Det må man faktisk ta høyde for vil skje, det er faktisk stor sannsynlighet for at det vil skje.

Nei! Det er det ikke! 

Det er motsatt. Det er de som IKKE bryr seg om partneren som med stor sannsynlighet vil miste han eller henne. 

Anonymkode: 94dba...938

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Men her er det snakk om å bevare forholdet! Når TS da spiller mannen sin inn i armene på en fremmed kvinne kan det fort ende i helt andre ting en bare sex! Det kan fort ende i et forhold med den du spiller vedkommende over i hendene til. Da er løpet kjørt for forholdet uansett. Det må man faktisk ta høyde for vil skje, det er faktisk stor sannsynlighet for at det vil skje.

Så klart. Og det er derfor jeg skrev at jeg ville gjort mye for å bli hos mannen min selv om han aldri ville kunne ha sex igjen. Snakker man sammen og er villige til å prøve, finnes det mange måter å bli tilfredsstilt på, selv uten samleie eller nær kontakt.

Hun skriver nok inn her i fortvilelse siden hun nevner noe om frustrasjon. Det aller beste hadde nok vært parterapi. Det å snakke om det. 

Men om han er en mann som trenger samleie og det å ligge i armene til en kvinne, tenker jeg det er bedre  med pereferie elskerinner, enn en fast. Det er større fare for at et fast elsker/elskerinneforhold kan bringe frem følelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Det er det ikke! 

Det er motsatt. Det er de som IKKE bryr seg om partneren som med stor sannsynlighet vil miste han eller henne

Dette er feil, du bryr deg ikke om en person om du sparker han over i en annen kvinne sine hender,og tror at dette vil gå bra over tid. Det er så naivt at det ikke finnes ord for det. Det ender aldri bra og tro at en mann kan få "blanko fullmakt" til å ha sex med andre kvinner for å bevare et forhold. Det vil nesten alltid ende med at det utvikler seg et kjærlighetsforhold i slike tilfeller, og da er forholdet du vil bevare kjørt uansett. Om du ikke forstår disse mekanismene er du naiv.

I TS sitt tilfelle er det å snakke med mannen om disse problemene eneste løsningen faktisk, så må de finne ut om forholdet kan fortsette. TS kan gjøre enormt mye for sin mann, uten  å spenne han over i en annen kvinne sin favn om de finner ut av dette sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt!

Det er gjerne sånn når man er skrudd sammen i riktig rekkefølge..

Anonymkode: 94dba...938

Men hvorfor vil du ikke være sammen med den du ligger med da? Er det en fordel å være sammen med en og ligge med en annen

Kan ikke du fortelle litt om fordelene her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, waco skrev:

Men hvorfor vil du ikke være sammen med den du ligger med da? Er det en fordel å være sammen med en og ligge med en annen

Kan ikke du fortelle litt om fordelene her da?

Jeg har gjort det på forrige side. 

Anonymkode: 94dba...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det på forrige side. 

Anonymkode: 94dba...938

La meg forklare deg hvorfor det er en dårlig ide å ligge med andre enn den du er sammen med.

- Årsaken er at hvis en mann er sammen med syk kvinne og ligger med elskerinnen fordi den syke kvinnen ikke kan ligge med han, - nei da øker han bare sannsynligheten for at mannen også vil bli sammen med elskerinnen. Han minker ikke sannsynligheten slik du tror.

Skjønte du nå eller vil du at jeg skal forklare en gang til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, waco skrev:

La meg forklare deg hvorfor det er en dårlig ide å ligge med andre enn den du er sammen med.

- Årsaken er at hvis en mann er sammen med syk kvinne og ligger med elskerinnen fordi den syke kvinnen ikke kan ligge med han, - nei da øker han bare sannsynligheten for at mannen også vil bli sammen med elskerinnen. Han minker ikke sannsynligheten slik du tror.

Skjønte du nå eller vil du at jeg skal forklare en gang til?

De som ikke forstår dette når du forklarer det til de, får bare teste dette ut. Så forstår de det når det går rett vest, sjansen for at det vil skje er enorm! Om det da ikke er snakk om personer uten følelser overhodet, noe jeg ikke har forstått er TS sitt utgangspunkt her. Hun er bare lei seg og vil bevare forholdet sitt. Prisverdig det, men metoden hun foreslår er ekstrem risikofull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fairy34 skrev:

Hei, jeg er i den ulykkelige situasjon at jeg har fått en diagnose som har ruinert muligheten til å ha sex. Har alltid hatt et åpent og flott sexliv med min mann. Han er forøvrig veldig kjekk, men det har slitt veldig på forholdet at jeg ikke kan/ ikke har lyst (har ikke lyst på noen). Så jeg har sagt til han at han kan finne seg en elskerinne. Men har ikke akkurat noen råd å gi han i den forbindelse. Men jeg håper at det kan "redde" oss, og holde familien samlet. Noen som har noen tanker om hvordan han/vi kan gå frem. Ikke akkurat en datingsidehistorie.

Samlivsterapeut og sexolog. 

Anonymkode: 0d8c3...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, waco skrev:

La meg forklare deg hvorfor det er en dårlig ide å ligge med andre enn den du er sammen med.

- Årsaken er at hvis en mann er sammen med syk kvinne og ligger med elskerinnen fordi den syke kvinnen ikke kan ligge med han, - nei da øker han bare sannsynligheten for at mannen også vil bli sammen med elskerinnen. Han minker ikke sannsynligheten slik du tror.

Skjønte du nå eller vil du at jeg skal forklare en gang til?

Det kommer helt an på om «sykdommen» kan kureres ved at han ligger med en annen kvinne, eller ei. 

Anonymkode: 94dba...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv kvinneguiden har en artikkel som peker i retning av at «utroskap» kan være sunt for forhold:

https://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/stotter-utroskap-2662029

«I motsetning til hva man kunne forvente, viser en ny studie at folk som er polyamorøse (lever i et åpent forhold), viser tegn til å føle større intimitet med partneren sin enn de som er monogame.»

«Han synes det er rart at samfunnet i dag er mer fordømmende overfor mennesker som har vært utro enn mot folk som tar ut skilsmisse grunnet utroskap, og dermed kaster mange års historie og kjærlighet over bord og flytter rundt i barns liv, bare på grunn av en digresjon. - I motsetning til hva mange tror, er ikke menn utro fordi de ikke elsker sin partner. De gjør det fordi de ønsker å ha sex med andre. Men det står i"samfunnet" at de ikke får lov til dette. Anderson mener det er på tide vi utvider vår måte å se på relasjoner og blant annet omfavner åpne forhold og polyamorøse.»

Anonymkode: 94dba...938

Ingenting i veien med poly. Men her er det snakk om å avvikles parets sexliv og at man bare har all sex utenfor forholdet. Det er jeg skeptisk til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, mennesker kan vekke sexlysten ved å åpne forholdet, og dermed redde ekteskapet. 

Dere som har levd sammen i 30-40 år og enda har helt perfekt sex kan kaste den første sten. 

Dere som ikke har det, kan i grunn bare...fortsette å krangle med hverandre. 

Anonymkode: 94dba...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, mennesker kan vekke sexlysten ved å åpne forholdet, og dermed redde ekteskapet. 

Dere som har levd sammen i 30-40 år og enda har helt perfekt sex kan kaste den første sten. 

Dere som ikke har det, kan i grunn bare...fortsette å krangle med hverandre. 

Anonymkode: 94dba...938

Tror du skal begrense deg til å snakke for deg selv. Tipper at du har fanget fullt med dine egne forhold.

Anonymkode: 7b93e...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...