Gå til innhold

Forhold som ble slutt - hva kunne du gjort annerledes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du et forhold bak deg, som ble slutt «mot» din vilje? 

Har du reflektert over om du kunne gjort noe annerledes? Hva?

 

Jeg og X-en hadde vært sammen i 10 år og hadde to barn sammen. Det var begge sin «skyld» at det ble slutt, det ser vi i ettertid.

Skulle ønske jeg kunne reise tilbake i tid og ordne opp i dårlig kommunikasjon. Problemene ballet på seg, fordi vi var så dårlige på å kommunisere. Jeg sa aldri hva jeg ønsket, fordi jeg ville at han skulle gjøre ting fordi han ønsket det selv (og ikke fordi jeg hadde sagt han skulle gjøre sånn eller slik annerledes). Ser i ettertid at ingen er tankelesere og at jeg burde ha snakket i klar tale. 

Da vi kom så langt at vi gikk til parterapi hadde det skjedd så mye dritt mellom oss at vi ikke klarte å redde kjæresteforholdet. Vi klarte heldigvis å redde vennskapet, og samarbeider godt om alt. 

Kommer aldri til å gjøre denne feilen igjen, i (forhåpentligvis) fremtidig forhold.

Anonymkode: 4b32e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du et forhold bak deg, som ble slutt «mot» din vilje? 

Har du reflektert over om du kunne gjort noe annerledes? Hva?

Anonymkode: 4b32e...d13

1.forhold: vi var begge konfliktsky på vår måte. Eksen gikk fordi jeg er for lite eventyrlysten (og jeg var utro fordi jeg følte meg lite elska). Vi er venner i dag, og sier at vi var unge og dumme.

2. forhold: jeg var ikke konfliktsky. Flink til å si hva jeg tenker og føler. Eksen mener jeg er for lite tradisjonell (selv om jeg er lærer som går i bunad. Men han mener at jeg burde bry meg mer om at folk skal like meg). Før bruddet brøt liksom de felles interessene våre sammen, han ville bare sine egne ting, men jeg lot ham fordi jeg trodde han stressa over å bytte jobb. Foreløpig klarer jeg ikke å være ordentlig venn med ham, fordi bruddet var så stygt og midt oppi godt planlagt barneprøving. Kanskje jeg tilgir ham den dagen jeg har fått barn. 

3.forhold er jeg i nå. Vi har snakka om å gifte oss, men jeg synes det er vanskelig å snakke om hvorvidt vi skal ha barn (men jeg klarer å hinte om barn uten å gråte, og han sa sist vi møttes at det finnes knapt ulemper ved å få barn, så det er framskritt).

Anonymkode: b7671...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne vært mer oppmerksom og følsom. Mer tålmodig og ikke så fornuftig. 

Jeg burde generelt bidratt mer hjemme, vært mer tilstede og ikke stresset over så mye. 

Jeg gjorde det slutt for jeg bare så manglende i eksen, men jeg angrer bittert og har innsett at mye av det som plagde meg handlet om meg selv. 

Anonymkode: 0d1ed...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2019 at 9:21 PM, AnonymBruker said:

Har du et forhold bak deg, som ble slutt «mot» din vilje? 

Har du reflektert over om du kunne gjort noe annerledes? Hva?

 

Jeg og X-en hadde vært sammen i 10 år og hadde to barn sammen. Det var begge sin «skyld» at det ble slutt, det ser vi i ettertid.

Skulle ønske jeg kunne reise tilbake i tid og ordne opp i dårlig kommunikasjon. Problemene ballet på seg, fordi vi var så dårlige på å kommunisere. Jeg sa aldri hva jeg ønsket, fordi jeg ville at han skulle gjøre ting fordi han ønsket det selv (og ikke fordi jeg hadde sagt han skulle gjøre sånn eller slik annerledes). Ser i ettertid at ingen er tankelesere og at jeg burde ha snakket i klar tale. 

Da vi kom så langt at vi gikk til parterapi hadde det skjedd så mye dritt mellom oss at vi ikke klarte å redde kjæresteforholdet. Vi klarte heldigvis å redde vennskapet, og samarbeider godt om alt. 

Kommer aldri til å gjøre denne feilen igjen, i (forhåpentligvis) fremtidig forhold.

Anonymkode: 4b32e...d13

Kunne sikkert ha gjort mye annerledes, men det får du ikke gjort noe med nå. Hvis dere ikke starter på nytt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Har du et forhold bak deg, som ble slutt «mot» din vilje? 

Har du reflektert over om du kunne gjort noe annerledes? Hva?

 

Jeg og X-en hadde vært sammen i 10 år og hadde to barn sammen. Det var begge sin «skyld» at det ble slutt, det ser vi i ettertid.

Skulle ønske jeg kunne reise tilbake i tid og ordne opp i dårlig kommunikasjon. Problemene ballet på seg, fordi vi var så dårlige på å kommunisere. Jeg sa aldri hva jeg ønsket, fordi jeg ville at han skulle gjøre ting fordi han ønsket det selv (og ikke fordi jeg hadde sagt han skulle gjøre sånn eller slik annerledes). Ser i ettertid at ingen er tankelesere og at jeg burde ha snakket i klar tale. 

Da vi kom så langt at vi gikk til parterapi hadde det skjedd så mye dritt mellom oss at vi ikke klarte å redde kjæresteforholdet. Vi klarte heldigvis å redde vennskapet, og samarbeider godt om alt. 

Kommer aldri til å gjøre denne feilen igjen, i (forhåpentligvis) fremtidig forhold.

Anonymkode: 4b32e...d13

Nei, ingenting man kunne gjort annerledes. Mine forhold, har bare hatt et langvarig, utrolig nok! Ellers bare flyktige og ustabile og svært kortvarige forhold til menn som er like ubetydelige som møkka under skoen min. Det er noe galt med alle menn jeg møter og de juger for meg, holder ikke avtaler, avviser meg, har aldri tid, har ikke lyst på sex, har aldri noenting i orden i livet sitt og er generelt tapere. Derfor klarer de ikke å gi meg den kjærligheten jeg fortjener og trygghet, stabilitet, barn, hund og et sted å bo sammen i mange år. Så er ganske relasjonsskadet og ødelagt inni meg, fordi de bare vil ha meg for å såre meg tydeligvis...

Anonymkode: cc8b4...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte. Begge hadde ganske store problemer med forhold vi skulle ha jobbet med. Vi snakket om det, men gjorde aldri noe med det. 

Hadde jeg gått tilbake hadde jeg gjort mye annerledes. Jeg hadde ikke kommet i den situasjonen vi kom i (det var min egen feil) og jeg hadde gitt han en ny sjanse. 

Anonymkode: 87b7a...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...