Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #21 Skrevet 25. april 2005 Når folk halvt roper inn i mobilen fordi bussen bråker, er det skrekkelig irriterende når du selv er sliten. Ja, når folk roper i telefonen er det irriterende. Så lenge folk snakker normalt høyt så kan de snakke så lenge de vil for meg. Synes illeluktende folk er mer irriterende enn mobiltelefoner,.... (Selv hater jeg vanligvis å snakke i telefonen med folk rundt meg,...)
nyibyen Skrevet 25. april 2005 #22 Skrevet 25. april 2005 Folk flest virker til å snakke høyere når de snakker i mobil enn når de snakker til folk ved siden av seg. Av en eller annen grunn! Jeg synes det er utrolig irriterende når noen bråker på bussen, og er selv bevisst på å ikke gjøre dette. Mange hører på kjempehøy musikk, med dårlige høyttalere som det suser skikkelig fra på utsiden. Det irriterer meg, hvis jeg må sitte ved siden av en slik person. Men kanskje jeg er ekstremt hårsår... Ble skikkelig sint på en mann på nattoget en gang, pga at han snorket, altså var det komplett umulig for meg å sove. Men han kunne sikkert ikke for det... HAN, snorkeren, fikk en behagelig natt og våknet uthvilt og blid, mens de "uskyldige" som meg selv og mange medpassasjerer fikk ikke blund på øynene og gikk slitne og trøtte den nye dagen i møte. Men man kunne jo ikke akkurat vekke ham og klage, heller... Sånn er det vel når man bor i en by, og ikke på en øde øy!
Gjest Aurélie Skrevet 25. april 2005 #23 Skrevet 25. april 2005 Å tro du meg at det kan være slitsomt med brautende mannlige trøndere samtalende i mobilen på bussen. Eller småbertene som hyler og skriker i baksetet. Bråk på bussen er en uting, samtaler i et normalt stemmeleie er helt greit derimot. For å slippe det verste har jeg alltid med meg musikk på bussen. Tror ikke sidemannen min irriterer seg like mye over at jeg spiller litt høyt, som at h*n sikkert ergrer seg over all hylingen og skrikingen fra annethvert buss-sete. Jeg sier ifra dersom jeg har fått nok, men bare på nattbussen. Der er tom. buss-sjåføren enig med meg i at det bør være stille. Orker ikke stikke meg fram og gi beskjed ellers, da det er minimale sjanser for at folk tar det til seg.
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #24 Skrevet 25. april 2005 Det er ofte en spesiell type folk som prater fritt og helt uhemmet av omgivelsen på bussen. De tar ofte opp touchy emner og sier det høyt og tydelig. For eksempel ."ja, jeg har vært rolig i noen dager nå..., er det snakk om mye da? osv.. Dette morer meg veldig og jeg blir overhode ikke irritert. Synes det er morsomt å overhøre og ler godt inni meg....
Gjest happyending Skrevet 25. april 2005 #25 Skrevet 25. april 2005 Jeg hater å prate i telefonen på bussen, da skal det være viktig i såfall.. Jeg liker ikke at andre hører på mine samtaler liksom... Men jeg bryr meg ikke om at andre prater i telefonen, såfremt jeg ikke skal sove (på tog vel og merke, jeg sover ALDRI på buss, det syns jeg er så flaut).. Det jeg imidlertidig syns er voldsomt irriterende, det er fjortisjenter som ikke har lært seg å le i normalt toneleie og folk som spiller musikk for alle rundt seg... ARRG Jeg er litt gretten i dag, har tatt tog fra Oslo til Kristiansand i dag morges etter 3 timer søvn.. Hadde gleda meg til å sove på toget, men det ble ikke så veldig mye soving.. Det var nemlig en "tøff" fyr som satt et par seter bortenfor og spilte eminem og touch me for hele toget...
Gjest Melk Skrevet 25. april 2005 #26 Skrevet 25. april 2005 Jeg var til dels enig med deg før, men nå tenker jeg som så; hadde det vært annerledes om det satt en annen person ved siden av vedkommende, så han snakket med ham/henne, og ikke inn i en telefon? Jeg synes mange prater svært slitsomt i mobil. Mange snakker mye høyere i telefonen enn irl. Dessuten synes jeg det er lettere å overhøre en samtale som går begge veier enn en som bare er ensidig.
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #27 Skrevet 25. april 2005 Jeg var til dels enig med deg før, men nå tenker jeg som så; hadde det vært annerledes om det satt en annen person ved siden av vedkommende, så han snakket med ham/henne, og ikke inn i en telefon? Da tror jeg ikke like mange ville ha reagert. Akkurat som Nemi ville sagt det.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #28 Skrevet 25. april 2005 Har jeg kommet over for lengst. Dette er noe vi alle bare må leve med, så hvorfor bruke krefter på å irritere seg over noe slikt?
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #29 Skrevet 25. april 2005 Har jeg kommet over for lengst. Dette er noe vi alle bare må leve med, så hvorfor bruke krefter på å irritere seg over noe slikt? Langt på vei enig - og jeg er en person som har lett for å irritere meg over ting... Har blitt vant til det, liksom. Men jeg KAN fortsatt rritere meg om jeg tar bussen tidlig på morgenen; eller nattbuss, og folk sitter og babler - høyt - på ublu tidspunkter. Litt oppførsel kan man forvente av folk, men ikke altfor mye:) Synes ellers det har blitt ganske komisk å høre på folks private betroelser pr mobil på t-banen. Men unngår slike samtaler selv.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #30 Skrevet 25. april 2005 Men unngår slike samtaler selv. Visst. Slik er jeg og. Ringer heller opp når jeg stiger av buss eller hva det måtte være jeg. Med mindre det er noe vitalt da selvsagt.
Gjest Chrizzy Skrevet 25. april 2005 #31 Skrevet 25. april 2005 Noen ganger så synes jeg faktisk det er underholdning å sitte å høre på at andre prater i mobilen jeg. Irriterer meg ikke over det. Men når har jeg ikke hørt noen som sitter å brøler akkurat
Gjest seroxata Skrevet 26. april 2005 #32 Skrevet 26. april 2005 noen ganger er det bare hysterisk morsomt å høre på andres samtaler! for de er så tåpelige at man ville ikke tro det Det er vel litt sånn, at det kommer litt ann på humøret mitt hvordan jeg opplever snakking i mobil på busser og slike steder... noen ganger bryr det meg rett i ræva, andre ganger begynner jeg å gnisse tenner i avsmak.. Og jeg snakker avogtil selv i tlf på bussen, og da kan det bli jatting fra mi side også:o Det vil aldri bli slik at alle er fornøyde, og det vil alltid være noen som er plagsomme i omkretsen... ikke lett å gjøre noe med det
Sommerfugl Skrevet 26. april 2005 #33 Skrevet 26. april 2005 Jeg har aldri en langvarig samtale med noen når jeg er på bussen, men kan godt gi/ta imot en kort beskjed.
Gjest dollar Skrevet 26. april 2005 #35 Skrevet 26. april 2005 Noen ganger så synes jeg faktisk det er underholdning å sitte å høre på at andre prater i mobilen jeg. Irriterer meg ikke over det. Men når har jeg ikke hørt noen som sitter å brøler akkurat greit nok, men nå er det ikke bare du her i verden det er ganske kjedelig å høre om andre sine problemer inn i øret enten du vil eller ikke... :evil:
Tusseline Skrevet 27. april 2005 #36 Skrevet 27. april 2005 Det er sjelden jeg tar "de lange samtalene" når jeg sitter på bussen, toget e.l., men små beskjeder burde være greit. Men jeg plages egentlig ikke av samtalene hos andre, legger sjelden merke til det, og hører på musikk som oftest (lavt). En ting som irriterer meg derimot, er folk som skruer musikken opp på full guffe i nærheten av mange andre passasjerer. Det er irriterende, det.
Gjest Madam Felle Skrevet 27. april 2005 #37 Skrevet 27. april 2005 Bryr meg katten om folk snakker i telefon på bussen, for jeg klarer fint å stenge de ute fra hodet mitt. Ser heller ikke forskjellen på om de snakker i telefon, eller med sidemannen. For min del må de skravle så mye de bare orker.
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #38 Skrevet 28. april 2005 greit nok, men nå er det ikke bare du her i verden det er ganske kjedelig å høre om andre sine problemer inn i øret enten du vil eller ikke... :evil:
Gjest euro Skrevet 28. april 2005 #39 Skrevet 28. april 2005 Hva er det med deg? Har du fått snurr på rullen eller?
Gjest Mae Skrevet 28. april 2005 #40 Skrevet 28. april 2005 Hva er det med deg? Har du fått snurr på rullen eller? ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå