Gå til innhold

Mobilskravling på bussen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten

Det er en annen tråd her om problemet med en venninne som ringer for å slå i hjel tid mens hun venter på bussen.

Jeg plages av at folk sitter og skravler PÅ bussen jeg. Det virker som om mange av de intetsigende samtalene også forekommer på bussen. Når folk halvt roper inn i mobilen fordi bussen bråker, er det skrekkelig irriterende når du selv er sliten.

En ting er å gi noen en beskjed, men hvorfor sitter folk og skravler så lenge? Skjønner de ikke at de forstyrrer alle andre? Jeg synes de burde ta hensyn til andre på bussen, ikke bare være ego og gjøre det som passer dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke si fra hvis det plager deg? Det er ikke alle som tenker over at det kan være plagsomt for andre. Jeg har aldri sett på det som noe problem om andre snakker i telefonen, og ville derfor sannsynligvis ikke tenkt over at det var plagsomt for medpassasjerer om jeg snakket i tlf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til dels enig med deg før, men nå tenker jeg som så; hadde det vært annerledes om det satt en annen person ved siden av vedkommende, så han snakket med ham/henne, og ikke inn i en telefon?

Da tror jeg ikke like mange ville ha reagert.

Ellers synes jeg også det er merkelig med folk som snakker veldig høyt på bussen o.l. - jeg synes selv ikke det er noe særlig å plage folk rundt meg med intetsigende pjatt om alt & ingenting, og prøver å unngå å snakke i telefonen på små, trange steder med masse mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg skriker jeg av folk som sitter på trikken og skravler i mobilen.

9 av 10 samtaler går som dette:

"Hei du, det er meg!

Sitter på trikken....

Noe nytt med deg da?

Ikke?

Ikke noe nytt her eller...

Jeg er vel hjemme om ti minutter tenker jeg.

Hadet da. "

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De som sitter sammen på bussen og prater, pleier sjelden å prate så høyt at alle hører det...

Men om de gjør det, synes jeg det er like irriterende.Når jeg er sliten da, og det er gjerne mange etter jobb og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg tar bussen bare noen få ganger i året, og da syns jeg det kan være ganske så flaut å høre på folk snakke usjenert i mobiltelefonen. Når man overhører referat fra helgas utskeielse eller småkranglig, så er det jo litt pinlig å lytte. Og det enten man vil eller ei.

Ikke snakker de så lavt at det gjør noe heller. Jeg prøver å unngå å snakke i mobiltelefonen på bussen, men enkelte samtaler må man ta.

Tror ikke det hadde vært like gøy å høre på alt hver bidig dag :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke å prate i telefonen på små steder med masse mennesker hvor alle kan høre hva som blir sagt, som f.eks trikk, buss osv.

Og, jeg har også liten interesse av å høre på andre, vilt fremmede menneskers detaljer av hva de spiste til middag i går, hvor fulle de ble i helgen eller annet pjatt som heller kan tas på et sted hvor andre slipper å høre på.

Og om de absolutt er nødt til å skravle svada i telefonen på slike steder, får de iallefall holde et normalt stemmeleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke kan vi prate i telefonen, ikke kan vi høre på musikk for høyt, ikke kan vi ha med oss unger, ikke kan vi spise noe med knitrete papir, ikke kan vi spille gameboy, ikke kan vi nynne, ikke kan vi sitte alene og heller ikke ved siden av noen andre.

Nei faen heller, tror jeg slutter med kollektivt med så forbanna mange syteunger der ute.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Morsom, Superlammet?

Jeg er i grunnen enig med starten her. Hvorfor er det så vanskelig å ta litt hensyn til hverandre?

På den andre siden har man kanskje veldig forskjellig syn på hva som menes med å "ta hensyn"?

Trådstarter vil gjerne at mobilpratere skal ta hensyn til seg og ikke prate. Mobilpraterne mener andre skal være så hensynsfulle at de får snakket med alle vennene akkurat når det passer dem. Er det noe som er mer riktig enn noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det like plagsomt at noen sitter ved siden av dere på en benk i parken og prater i telefonen?

Jeg skjønner faktisk ikke hva som er så ille med å prate i telefonen på bussen. Jeg bryr meg rett og slett ikke. Men jeg må innrømme at det er ganske kjipt å vite at halvparten av passasjerene i bussen synes jeg er plagsom og irriterende hvis jeg skulle slumpe til å få en telefon mens jeg sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er en morsomt stripe om dette i Nemi. Poenget i den serien er at mobilskravling er så irriterende fordi man ikke hører hva den andre svarer ;)

Men, jeg forstår trådstarteren godt. Kollektiv trafikk ER stressende. Tidligere tok jeg buss i rushtiden hver eneste dag. Og selv om man vet at små babyer gråter av og til og at foreldrene ikke kan noe for det, så er det fryktelig irriterende å høre på det når man står i en stappfull buss.

Radio på bussen kan senke kortisol-nivået betraktelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Det plager ikke meg at folk snakker i mobilen på bussen. Ikke sånn generelt hvertfall. Hvis de snakker veldig høyt om noe privat noe så reagerer jeg nok, men det blir på samme måte som om det er to som sitter å snakker sammen. Det skjer minst like ofte.

Synes ikke folk snakker høyere i telefonen enn til sidemannen, så kan ikke skjønne hvorfor det skal irritere mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hehe, ikke kan vi prate i telefonen, ikke kan vi høre på musikk for høyt, ikke kan vi ha med oss unger, ikke kan vi spise noe med knitrete papir, ikke kan vi spille gameboy, ikke kan vi nynne, ikke kan vi sitte alene og heller ikke ved siden av noen andre.

Nei faen heller, tror jeg slutter med kollektivt med så forbanna mange syteunger der ute.... :wink:

:ler: Sant det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Hehe, ikke kan vi prate i telefonen, ikke kan vi høre på musikk for høyt, ikke kan vi ha med oss unger, ikke kan vi spise noe med knitrete papir, ikke kan vi spille gameboy, ikke kan vi nynne, ikke kan vi sitte alene og heller ikke ved siden av noen andre.

Nei faen heller, tror jeg slutter med kollektivt med så forbanna mange syteunger der ute.... :wink:

Skal ikke være lett nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kari N

9 av 10 samtaler går som dette:

"Hei du, det er meg!

Sitter på trikken....

Noe nytt med deg da?

Ikke?

Ikke noe nytt her eller...

Jeg er vel hjemme om ti minutter tenker jeg.

Hadet da. "

:ler::ler::ler:

:ler: Det stemmer det.

Jeg synes ikke det er gøy å snakke i telefon på bussen/trikken, så om noen ringer til meg mens jeg sitter på bussen, så sier jeg ifra "Jeg sitter på busen, jeg ringer deg senere" eller snakker ellers så kort og presist som mulig. Kan hende jeg er rar, men de fleste telefonsamtalene synes jeg er egentlig ganske private. Det finnes jo meldingsfunksjoner også.

Synes det er litt flaut å høre på andres private samtaler, men det gjør meg ikke så mye så lenge det snakkes i normalt volum. Høylytte samtaler kan være travle, om det så er med eller uten telefon.

Det jeg synes er irriterende med mobiltelefonbruk, er at folk bruker den i hytt og pine. Det er så utrolig asosialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

På den andre siden har man kanskje veldig forskjellig syn på hva som menes med å "ta hensyn"?

Tror vi nærmer oss sakens kjerne her ja.

Trådstarter vil gjerne at mobilpratere skal ta hensyn til seg og ikke prate. Mobilpraterne mener andre skal være så hensynsfulle at de får snakket med alle vennene akkurat når det passer dem. Er det noe som er mer riktig enn noe annet?

På hvilken måte mener mobilpraterne dette?

Min legning tilsier egentlig at jeg er enig med trådstarter, men når man filosoferer litt over temaet, er det forsåvidt ingen stor forskjell på om man snakker med en person eller i en telefon.

Sannsynligvis er vel de fleste enige om at diskresjon (altså ikke skrike/snakke høyt) er en dyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom, Superlammet?

Jeg er i grunnen enig med starten her. Hvorfor er det så vanskelig å ta litt hensyn til hverandre?

På den andre siden har man kanskje veldig forskjellig syn på hva som menes med å "ta hensyn"?

Trådstarter vil gjerne at mobilpratere skal ta hensyn til seg og ikke prate. Mobilpraterne mener andre skal være så hensynsfulle at de får snakket med alle vennene akkurat når det passer dem. Er det noe som er mer riktig enn noe annet?

Morsom, kanskje, kommer helt ann på enhvers sans for humor. Men jeg vil heller si jeg er realistisk. Man kan ikke gjøre alle fornøyde vet du :wink:

Da sitter vi til slutt på bussen stive som stokker i frykt for å gjøre noe som kan irritere andre, eller går rundt med et blikk som dette: :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise
Hehe, ikke kan vi prate i telefonen, ikke kan vi høre på musikk for høyt, ikke kan vi ha med oss unger, ikke kan vi spise noe med knitrete papir, ikke kan vi spille gameboy, ikke kan vi nynne, ikke kan vi sitte alene og heller ikke ved siden av noen andre.

Nei faen heller, tror jeg slutter med kollektivt med så forbanna mange syteunger der ute.... :wink:

En smule satt på spissen, men jeg må faktisk si meg enig med det du sier her, hehe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...