Gå til innhold

Er gravid og jobber på sykehjem.


kriztine

Anbefalte innlegg

Hvor lenge var du i pleien før du måtte slutte å jobbe? fikk du tilrettelegging etterhvert? Jeg jobber på sykehjem med tunge pasienter hvor mange bruker heis og demente som surrer rundt meg konstant.  Går og står nesten under hele arbeidsdagen. 

Nå er jeg i uke 18 og føler meg fremdeles i grei nok form til å jobbe. Men mer sliten og har vondt i bena da jeg sliter med hælsmerter i begge bena. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble sykemeldt i uke 24

Anonymkode: 730e7...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble sykemeldt i uke 24

Anonymkode: 730e7...b4c

pga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sykehjem, skjermet demensavdeling. Og noen ganger andre avdelinger hvor det er rullestolbrukere. Jeg klarer meg fint i jobb, ikke tilrettelagt noe men jeg sier i fra om det er ting som kan bli vanskelig. Oppe på andre avdelinger med rullestolbrukere har vi jo heis som vi benytter oss av :) Er i uke 26 og jobber 100%, jobber både dag, aften og natt uten problem :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kriztine skrev:

pga?

Ryggproblemer

Anonymkode: 730e7...b4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 100% jobb fram til uke 30. Sykemeldt pga ikke mulighet for tilrettelegging i et alt for høyt tempo som gir mye kynnere og utviklet høyt blodtrykk. Har nå bekkensmerter i tillegg, så må si at det føles riktig å få være hjemme og kunne styre tempoet selv.  

Har lært at ingen takker deg for å holde ut. Og du må kjenne selv når nok er nok og be om tilrettelegging tidlig, gjerne som forebygging. 

Anonymkode: 0e6f2...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i høy stillingsprosent som avdelingssykepleier på natt selv. Er i uke 24 og kjenner på at det er mer slitsomt denne gangen. Mye løping og mange løft. Sover ca 3-4 timer etter endt vakt, og da er jeg oppe for å spy 1-2 ganger og. Sist jobbet jeg til uke 35... Du må nesten kjenne på dette selv. Det er normalt å bli mer sliten når man er gravid! 

Anonymkode: 8659b...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet frem til uke 37, fikk ikke noe annen tilrettelegging utenom at jeg slapp den tyngste pasienten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med bekkenløsning i alle mine svangerskap der jeg har slitt med både å være på beina mer enn en time eller to og bare det å sitte i vanlig stol pga belastningen på korsryggen. Ble sykemeldt rundt uke 25 med de første to, nå med nr 3 ble jeg sykemeldt uke 20. Klarer såvidt en tur på butikken før jeg halter. Om det ikke var for bekkenet kunne jeg nok jobbet vertfall delvis fram til permisjon.

Anonymkode: 65c5d...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...