Gå til innhold

How are you? Hvordan svare på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt nå at man ikke skal si l am fine thank you and how are you?  Det er visst ingen native som sier. 

Hva sier dere? Alternativer?

Skrevet

Native? Native til hvor?

Skrevet
12 minutter siden, Tøytigern skrev:

Native? Native til hvor?

Engelskspråklige land. De som har engelsk som morsmål

• Liker 1
Skrevet

Men man kan ikke slå sammen alle engelskspråklige land til ett. De snakker ganske så forskjellig i de forskjellige landene, og innad i ulike kulturer.

• Liker 2
Skrevet

"Doin fine! Alive and kickin! How are you?"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg har skjønt nå at man ikke skal si l am fine thank you and how are you?  Det er visst ingen native som sier. 

Hva sier dere? Alternativer?

Min britiske venninne sier det. Hvorfor skal man ikke si det? 

Anonymkode: 67cce...d26

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Good, how are you? Jeg har bodd et år i USA, det der er helt standard hos «de innfødte»

Anonymkode: 8e86f...ed2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I'm fine, thank you. How are you?

Det er både korrekt og høflig 😉

Hvem har sagt at d er feil? Jeg har bodd i USA, og har masse slekt og venner både i USA og England.

Du kan jo "dra sammen": Fine, thx. You? 

Anonymkode: a9316...f9e

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Tøytigern skrev:

Men man kan ikke slå sammen alle engelskspråklige land til ett. De snakker ganske så forskjellig i de forskjellige landene, og innad i ulike kulturer.

Jeg har sett på YouTube om hvordan man svarer og fine er bannlyst både i England og USA 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I'm fine, thank you. How are you?

Det er både korrekt og høflig 😉

Hvem har sagt at d er feil? Jeg har bodd i USA, og har masse slekt og venner både i USA og England.

Du kan jo "dra sammen": Fine, thx. You? 

Anonymkode: a9316...f9e

Sier du det samme hver gang? Sikkert greit å variere litt også

Skrevet

"Fuck, man, I had these fucked up dreams tonight. I woke up in a pool of sweat. The dog ate my driverslicence and I have diarrea! How are you?" 

Man skal aldri si hvordan det egentlig går iallefall. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg har sett på YouTube om hvordan man svarer og fine er bannlyst både i England og USA 

Det kan neppe være bannlyst. Men det er sikkert noe som garanterer at du blir stemplet som turist.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det kan neppe være bannlyst. Men det er sikkert noe som garanterer at du blir stemplet som turist.

Jeg vil absolutt si at jeg er flink i engelsk men siden jeg sjelden er i engelskspråklige land så vet jeg ikke hva som er forventet å svare på spørsmålet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å legge ut om kreftsykdom, skilsmisse, impotens og inkontinens. De føles veldig mye bedre å snakke om dette med fremmede ekspeditriser i klesbutikker som jeg aldri møter igjen enn til de som er nære.

Anonymkode: b5e8b...bfb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Datteren min studerer i UK og de britiske studentene bruker; How are you? I'm fine thank you, som hilsefrase. Så jeg kan ikke forstå at det kan være feil på noen måte.

Endret av Ulven
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Pleier å si: Well, since you asked I have a rare disease

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...