Pipaluk Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Jeg har skjønt nå at man ikke skal si l am fine thank you and how are you? Det er visst ingen native som sier. Hva sier dere? Alternativer?
Pipaluk Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2019 12 minutter siden, Tøytigern skrev: Native? Native til hvor? Engelskspråklige land. De som har engelsk som morsmål 1
Tøytigern Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 Men man kan ikke slå sammen alle engelskspråklige land til ett. De snakker ganske så forskjellig i de forskjellige landene, og innad i ulike kulturer. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 21 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg har skjønt nå at man ikke skal si l am fine thank you and how are you? Det er visst ingen native som sier. Hva sier dere? Alternativer? Min britiske venninne sier det. Hvorfor skal man ikke si det? Anonymkode: 67cce...d26 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Good, how are you? Jeg har bodd et år i USA, det der er helt standard hos «de innfødte» Anonymkode: 8e86f...ed2 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 I'm fine, thank you. How are you? Det er både korrekt og høflig 😉 Hvem har sagt at d er feil? Jeg har bodd i USA, og har masse slekt og venner både i USA og England. Du kan jo "dra sammen": Fine, thx. You? Anonymkode: a9316...f9e 5
Pipaluk Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2019 7 minutter siden, Tøytigern skrev: Men man kan ikke slå sammen alle engelskspråklige land til ett. De snakker ganske så forskjellig i de forskjellige landene, og innad i ulike kulturer. Jeg har sett på YouTube om hvordan man svarer og fine er bannlyst både i England og USA
Pipaluk Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I'm fine, thank you. How are you? Det er både korrekt og høflig 😉 Hvem har sagt at d er feil? Jeg har bodd i USA, og har masse slekt og venner både i USA og England. Du kan jo "dra sammen": Fine, thx. You? Anonymkode: a9316...f9e Sier du det samme hver gang? Sikkert greit å variere litt også
Gent82 Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 "Fuck, man, I had these fucked up dreams tonight. I woke up in a pool of sweat. The dog ate my driverslicence and I have diarrea! How are you?" Man skal aldri si hvordan det egentlig går iallefall. 1
Tøytigern Skrevet 12. mai 2019 #12 Skrevet 12. mai 2019 8 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg har sett på YouTube om hvordan man svarer og fine er bannlyst både i England og USA Det kan neppe være bannlyst. Men det er sikkert noe som garanterer at du blir stemplet som turist. 1
Pipaluk Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #13 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Det kan neppe være bannlyst. Men det er sikkert noe som garanterer at du blir stemplet som turist. Jeg vil absolutt si at jeg er flink i engelsk men siden jeg sjelden er i engelskspråklige land så vet jeg ikke hva som er forventet å svare på spørsmålet.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 Jeg pleier å legge ut om kreftsykdom, skilsmisse, impotens og inkontinens. De føles veldig mye bedre å snakke om dette med fremmede ekspeditriser i klesbutikker som jeg aldri møter igjen enn til de som er nære. Anonymkode: b5e8b...bfb 3
Ulven Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 (endret) Datteren min studerer i UK og de britiske studentene bruker; How are you? I'm fine thank you, som hilsefrase. Så jeg kan ikke forstå at det kan være feil på noen måte. Endret 12. mai 2019 av Ulven 1
MortenMinstelønn Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 Pleier å si: Well, since you asked I have a rare disease 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå