Gå til innhold

Dere som må høre til en venninnegjeng, hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som ung er det jo vanlig å ha en gjeng å høre til, når jeg ble eldre ble dette mindre viktig. Startet i jobb, fikk familie. Reist mye rundt i verden, det gjorde meg veldig selvstendig.

Når jeg ser hvor viktig denne flokken er blir jeg litt trist, hvor viktig bekfreftelsen er for mange. At de må høre til en flokk, kvinner er noen ekstreme flokkdyr. Må ha noen å være enige med, ha noen å være lik.

Anonymkode: 0b434...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MÅ høre til en venninnegjeng?? Jeg hører til i venninnegjengen min fordi jeg har LYST..... har kjent de hele livet og vi har mye gøy. Jeg er ikke med dem hele tiden. Har mann og barn, familie og andre venner også.... Jeg trenger ingen bekreftelser fra noen. Jeg er meg selv, og gjør det jeg selv ønsker. Rar problemstilling. 

Anonymkode: ada06...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg om sosial omgang. Jeg har også reist mye alene, men trives da i andres selskap og samboer er ikke nok. En kveld med vennegjengen er gull verdt, har ikke noe med uselvstendighet å gjøre. Det er rett og slett gøy.

Anonymkode: 08d07...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det dreier seg om sosial omgang. Jeg har også reist mye alene, men trives da i andres selskap og samboer er ikke nok. En kveld med vennegjengen er gull verdt, har ikke noe med uselvstendighet å gjøre. Det er rett og slett gøy.

Anonymkode: 08d07...e2d

Uenig, du kan fint møte andre av og til uten å høre til en spesifikk gjeng.

Du kan også møte nye mennesker, som du bare møter den ene gangen.

Anonymkode: 0b434...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uenig, du kan fint møte andre av og til uten å høre til en spesifikk gjeng.

Du kan også møte nye mennesker, som du bare møter den ene gangen.

Anonymkode: 0b434...dbc

Jeg synes ikke sosial omgang med fremmede erstatter venner jeg har kjent i årevis. Nå er det litt irrelevant om at man er en gjeng, men det blir jo gjerne at man samles flere, jeg hadde blitt fryktelig travel om jeg skulle treffe alle hver for seg. Synes det er merkeligere å kutte ut venner fordi man blir eldre.

Anonymkode: 08d07...e2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som ung er det jo vanlig å ha en gjeng å høre til, når jeg ble eldre ble dette mindre viktig. Startet i jobb, fikk familie. Reist mye rundt i verden, det gjorde meg veldig selvstendig.

Når jeg ser hvor viktig denne flokken er blir jeg litt trist, hvor viktig bekfreftelsen er for mange. At de må høre til en flokk, kvinner er noen ekstreme flokkdyr. Må ha noen å være enige med, ha noen å være lik.

Anonymkode: 0b434...dbc

Da har du totalt misforstått hva vennskap er, hvis du tror det handler om bekreftelse.

Jeg har en gjeng jeg er med, de vennene er person jeg slipper nærmere innpå meg, og som jeg kan være helt meg selv rundt. Jeg vet at de som er i min krets er venner jeg alltid vil ha der, og at vi alltid kan stille opp for hverandre. Vil si det er mer trist for deg som ikke har slike venner eller forstår hvorfor det for andre er viktig å ha nære og gode venner.

Vil også tilføye at jeg ikke er en utadvent person, ikke alle som er det, og da er det helt unaturlig for meg og bli kjent med alt av folk. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine venninner er viktige for meg, og har vært viktige for meg i snart 30 år. Vi har kjent hverandre siden barne og ungdomsskolen, vi har opplevd så mye sammen, og vi har støttet hverandre gjennom tøffe tider. Disse damene er en viktig del av livet mitt, og jeg er utrolig glad i dem. De er alltid der for meg, de kjenner meg ut og inn og de vil meg bare vel. 

Det betyr på ingen måte at jeg ikke kan gjøre ting alene eller møte nye mennesker. Jeg har mann og barn også. Og andre venner.

Hvorfor tror du vennskap bare handler om bekreftelse? Kanskje du skal reflektere litt over hva vennskap egentlig er❤️ 

Anonymkode: 62291...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig, du kan fint møte andre av og til uten å høre til en spesifikk gjeng.

Du kan også møte nye mennesker, som du bare møter den ene gangen.

Anonymkode: 0b434...dbc

Det tror jeg de aller, aller fleste gjør.... Selv om man er i en "gjeng", betyr ikke det at man ikke har kontakt med omverden utenfor....

Anonymkode: ada06...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...