AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Del Skrevet 12. mai 2019 Kan noen forklare hva det egentlig vil si å føle seg "mo i knærne"?? Anonymkode: 2ac1f...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 13. mai 2019 #2 Del Skrevet 13. mai 2019 Mo er i slekt med møde, slit. En er så svak, trøtt, lammet i knærne at en er på nippen til å ramle omkull eller måtte sette seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 15. mai 2019 #3 Del Skrevet 15. mai 2019 På 13.5.2019 den 8.28, Vox_populi skrev: Mo er i slekt med møde, slit. En er så svak, trøtt, lammet i knærne at en er på nippen til å ramle omkull eller måtte sette seg. Du har jo rett i dette, men som metafor kan man føle seg mo i knærne når man er beruset av forelskelse, av bare å høre stemmen til den utkårede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #4 Del Skrevet 15. mai 2019 7 minutter siden, Arabella skrev: Du har jo rett i dette, men som metafor kan man føle seg mo i knærne når man er beruset av forelskelse, av bare å høre stemmen til den utkårede. Det er det jeg forbinder med det uttrykket. Mo i knærne er å omtrent ikke klare å stå ordentlig fordi man er så forelsket/betatt 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 15. mai 2019 #5 Del Skrevet 15. mai 2019 34 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det er det jeg forbinder med det uttrykket. Mo i knærne er å omtrent ikke klare å stå ordentlig fordi man er så forelsket/betatt 😍 Jeg er i grunnen ikke enig. Mo i knærne er akkurat som du sier: omtrent ikke klare å stå ordentlig på beina. Punktum! Hva som er grunnen til den svakheten i beina, er en annen sak. En kan være utkjaset, uthungret, febril... samt ganske riktig overveldet av en viss sinnsstemning. En kan gråte når noe er smertefullt og når noe er høytidelig samt når en ler. Det blir feil å knytte gråt entydig til én av disse årsakene. Gråt = tåreproduksjon, uansett årsak. Slik mener jeg det bør være med det førstnevnte uttrykket også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #6 Del Skrevet 15. mai 2019 19 minutter siden, Vox_populi skrev: Jeg er i grunnen ikke enig. Mo i knærne er akkurat som du sier: omtrent ikke klare å stå ordentlig på beina. Punktum! Hva som er grunnen til den svakheten i beina, er en annen sak. En kan være utkjaset, uthungret, febril... samt ganske riktig overveldet av en viss sinnsstemning. En kan gråte når noe er smertefullt og når noe er høytidelig samt når en ler. Det blir feil å knytte gråt entydig til én av disse årsakene. Gråt = tåreproduksjon, uansett årsak. Slik mener jeg det bør være med det førstnevnte uttrykket også. Kan godt være men jeg forbinder det kun med forelskelse 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 15. mai 2019 #7 Del Skrevet 15. mai 2019 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Kan godt være, men jeg forbinder det kun med forelskelse Og du er den som bestemmer, kan det virke som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #8 Del Skrevet 15. mai 2019 22 minutter siden, Vox_populi skrev: Og du er den som bestemmer, kan det virke som. Jeg bestemmer hva jeg tenker. Men hører gjerne på andres meninger også Hvorfor sier du det du sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå