Gjest gjesta Skrevet 29. april 2005 #121 Skrevet 29. april 2005 Samboer har ett barn fra før. Vi er veldig enige i at det er nok med de tre "vi" har, og vi er så heldige at de er svært gode venner. Vi ser på oss som en familie med tre barn, derfor føler ingen av oss at vi trenger noe felles, det har vi allerede med de vi har. Ok, ja 3 er vel nok Sambo har et barn. Vi vil ha 2 sammen, det holder Gleder meg til å dele det med han, så jeg bare lurte om du følte likedan.. Men det hadde vert litt stress med 5 barn sikkert..
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #122 Skrevet 29. april 2005 mye roping her inne. fei for egen dør først.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #123 Skrevet 29. april 2005 Jeg er oppvokst i en slik "situasjon" og har ikke tatt noe skade av det. De er min søster og min bror, ikke noe halve greier. MEN, det er ikke akkurat noe jeg proklamerer til hele verden. Og jeg er ofte rask til å "unskylde" mamma med at det er stor aldersforskjell mellom oss. 6 år og 15 år fra meg og nedover...
Gjest gjesta Skrevet 29. april 2005 #124 Skrevet 29. april 2005 Jeg er oppvokst i en slik "situasjon" og har ikke tatt noe skade av det. De er min søster og min bror, ikke noe halve greier. MEN, det er ikke akkurat noe jeg proklamerer til hele verden. Og jeg er ofte rask til å "unskylde" mamma med at det er stor aldersforskjell mellom oss. 6 år og 15 år fra meg og nedover... Koselig Det vil jeg også, at mine barn (framtidige) vil kalle stesønn for bror.. ikke halvbror.
koldbruna Skrevet 29. april 2005 #126 Skrevet 29. april 2005 Min første tanke når jeg hører om mødre med barn med flere enn to fedre, er at de har rotet livet sitt til. Selv om jeg ser slik på saken så kan selvsagt andre som står midt oppi det synes det går helt greit. Jeg synes imidlertid at det blir vell mye rot med samvær, ekser, samarbeide, steforeldre og halvsøsken "i hytt og pine" osv.. Barna skal også forholde seg til dette. :veldigsur: Dette er også min første tanke,men søstra mi har 4 barn med 4 forskjellige menn.Det er mange årsaker til at det er blitt sånn,men som jeg forstår går samvær og samarbeid greit. Gutten på 10 han bor hos faren sin,og søstra mi har han annen hver helg,og en dag annen hver uke. Han hun bor sammen med nå og som er faren til den minste er mer far for hun på 14 enn han som er hennes biologiske far. Jeg synes det blir feil av oss å dømme noen bare fordi at de velger å få barn,med flere en mann. Det er et valg de har tatt,og det bør respekteres. Koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #127 Skrevet 29. april 2005 Fire unger med 4 menn? Ja,noen velger å legge opp livet sitt på den måten. Har snakket med flere menn, og den oppfatningen jeg sitter igjen med er:De fleste menn vil takke nei til en dame når de hører at hun har fire barn med fire ulike menn. Uansett årsak. de har ikke betenkeligheter med dame som har fire barn med en mann. skulle det bli alvor med en dame som har fire barn med fire ulike menn, så er det noe som ikke vil bli fortalt til mannens fam. Lurer på en ting: hvordan er det i faam.sammenkomster til slike? Masse besteforeldre, en hel haug med tanter...
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #128 Skrevet 30. april 2005 Jeg er som sagt eldst og mamma og pappa har et kjempe fint forhold og bidrar der de kan. Mamma har kun vært gift med pappa. Faren til søsteren min (som er 6 år yngre) har ikke alltid vært tilstede emosjonelt, men finnes i livet til søs. Han var utro, og det var grunnen til at de skilte lag (og det ville jeg gjort selv). Den yngstes (15 år yngre) pappa var psykopat (viste det seg) og det måtte jo slevsagt ende slik det endte. Ma bør ikke dømme før man vet hele historien. Vet det er vanskelig, men man kan prøve å vise litt mer forståelse for hverandre. Min mening.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #129 Skrevet 30. april 2005 Men barn med tre forskjellige? Da må det da ha gått litt fort i svingene. (så sant en ikke får første barnet når en er veldig ung og sistemann når en er i øvre del av 30 årene) Fort i svingene sier du? Vel jeg har to barn med to forskjellige menn, og jeg har barn på 6 og 11 år. Meg og min mann skal nok ha felles barn også, og da regner jeg med det vil bli ca. 8 år mellom min yngste og det barnet vi får sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #130 Skrevet 30. april 2005 Det var meg som skrev hovedinnlegget. Ungene mine har altså en far hver og hvor fort det går i svingene og omstendighetene rundt kan det være 1000 grunner til. Man trenger ikke være ludder og hjernedød fordi man får barn og at forholdene ryker. Hovedsaken er vel at barna vokser opp og blir gode kjerlige mennesker.Eller blir det ikke folk av mine barn da?? Jeg er så stolt og sprekkferdig av barna mine og de har alltid vært velkommen og når jeg ser på de idag så har det alltid vært meningen at de skulle komme også. Jeg kommer fra en STOR familie med mange EKTE søsken der mor og far var gift i mange år. vi er 5 jenter i familien og det er flere av deres barn igjen som har 2 fedre inne i bildet. Er det så galt da? Det er vel lov å få nye sjanser. Eller skal man legge lokk på alt etter at man har blitt bedratt 2 ganger,gubben stikker,og du sitter igjen med drømmer og planer.(ikke skjedd meg altså,bare et eksempel) Jeg fikk nok 3 barn med 3 fordkjellige meget raskt i andres øyne 10 1/2 år fra den første til den siste kom. Og jeg har fortsatt drømmer jeg,får jeg flere barn så er de like velkomne,men det blir ikke etter en natt om dere tror det. Disse barna har vært like høyt ønsket av daværende partner som meg. Mine barn er like mye verdt dine barn og omstendighetene i vår familiesituasjon skal jeg ta meg av. Akuratt som du fikser din familie. Vi har like mye kaos på morgenen på 17 mai, masse lyder og på julaftmorgenen er det sikkert forventningsfulle øyne og litt mas hvor mye klokka er ,når er det middag,spørsmål om når skal vi gå i julegudstjeneste osv. Er vi så ulike da? Barna var ønsket,vi elsker dem og kan ikke tenke hva annet godt vi kan gjøre for dem. Gleden av familiesettingen,samhioldet,planer,se de vokse opp,få være med på utviklingen.ja alt fra A til Å elsker jeg,akuratt som deg. eks) din datter vokser opp,får barn,flere barn,med flere menn,vil du da altså være så hjerteråd å råde din datter til abort,se ned på henne,være flau osv. En dag så kan meningene til noen og enhver bli satt på prøve. Man må ikke låse seg fat i en ting. Plutselig får du deg en overraskelse eller 3 Det blir ikke mer kaos hos meg enn hos deg. Det blir hva vi gjør det til!! :-)
Nabodama Skrevet 30. april 2005 #131 Skrevet 30. april 2005 Fire unger med 4 menn? Ja,noen velger å legge opp livet sitt på den måten. Har snakket med flere menn, og den oppfatningen jeg sitter igjen med er:De fleste menn vil takke nei til en dame når de hører at hun har fire barn med fire ulike menn. Uansett årsak. de har ikke betenkeligheter med dame som har fire barn med en mann.skulle det bli alvor med en dame som har fire barn med fire ulike menn, så er det noe som ikke vil bli fortalt til mannens fam. Lurer på en ting: hvordan er det i faam.sammenkomster til slike? Masse besteforeldre, en hel haug med tanter... Hva får deg til å si at menn ikke har betenkeligheter med å gå inn i et forhold med ei dame som har fire unger med samme mann? Det tror jeg nemlig de færreste er villige til. Ei dame med fire unger kan ikke velge og vrake blant menn uansett om barna har en eller flere fedre.
koldbruna Skrevet 30. april 2005 #132 Skrevet 30. april 2005 Fire unger med 4 menn? Ja,noen velger å legge opp livet sitt på den måten. Har snakket med flere menn, og den oppfatningen jeg sitter igjen med er:De fleste menn vil takke nei til en dame når de hører at hun har fire barn med fire ulike menn. Uansett årsak. de har ikke betenkeligheter med dame som har fire barn med en mann. skulle det bli alvor med en dame som har fire barn med fire ulike menn, så er det noe som ikke vil bli fortalt til mannens fam. Lurer på en ting: hvordan er det i faam.sammenkomster til slike? Masse besteforeldre, en hel haug med tanter... Min søster sier dette fungerer greit i henhold til familie og sammenkomster. Jeg vet også at bestemødrene aldri har gjort forskjell,selvom de ikke er bestemor til alle. Hennes mann synes det er greit at hun hadde 3 unger fra før av og at de har ett felles barn.Han var betenkt i begynnelsen,men de er like forelska i hverandre nå som for 5 år siden.Da de møtes i ett bryllup. koldbruna
Nala Skrevet 30. april 2005 #133 Skrevet 30. april 2005 Hvis jeg kan få lov til å komme med ett råd til trådstarter, så må det være følgende: Vær oppmerksom på at situasjonen kan oppleves vanskelig for barna fra tid til annen. Selv om det kanskje ikke gjør det i dag (for jeg forstår at alle bor hos deg, og at de vokser opp som søsken), så kan det komme tider hvor de er lei seg for at de vokser opp i en a-typisk familie, at de må forholde seg til ulike voksenpersoner og så videre. Du snakker veldig om deg selv og dine behov og drømmer, men du sier ingenting om at du skal ta hensyn til at barna kan ha/få vanskelige følelser omkring dette.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #134 Skrevet 30. april 2005 dere er så fordomsfulle og snerpete her på kvinneguiden!skulle ikke tro dere har fått dere skikkelig mann før..jeg har 4 fantastiske barn med 3 damer.eldstedattera mi og jeg har et skikkelig bra forhold,vi drikker sammen,røyker sammen og vi har hatt masse fester hjemme hos meg!ene vennina hennes har blitt sammen med bestekompisen min.det var jeg som spleisa dem.hun er gravid nå og de venter en gutt til sommeren!slutt og døm andre folk!og se til å få dere et liv! peace out, Guran!
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #135 Skrevet 30. april 2005 Vel, Gurans bakmann. Logg ut og forsvinn fra KG da, for vi kjærringer sitter bare her inne og venter på at du skal skrive noe sykt så vi må krangle med deg... DA kanskje vi kan få oss et liv
Gjest Madeline Skrevet 30. april 2005 #136 Skrevet 30. april 2005 .eldstedattera mi og jeg har et skikkelig bra forhold,vi drikker sammen,røyker sammen og vi har hatt masse fester hjemme hos meg!ene vennina hennes har blitt sammen med bestekompisen min.det var jeg som spleisa dem.hun er gravid nå og de venter en gutt til sommeren!slutt og døm andre folk!og se til å få dere et liv! ! Dette høres ikke ut som et sunt far datter forhold.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. april 2005 #137 Skrevet 30. april 2005 Hvis jeg kan få lov til å komme med ett råd til trådstarter' date=' så må det være følgende: Vær oppmerksom på at situasjonen kan oppleves vanskelig for barna fra tid til annen. Selv om det kanskje ikke gjør det i dag (for jeg forstår at alle bor hos deg, og at de vokser opp som søsken), så kan det komme tider hvor de er lei seg for at de vokser opp i en a-typisk familie, at de må forholde seg til ulike voksenpersoner og så videre. Du snakker veldig om deg selv og dine behov og drømmer, men du sier ingenting om at du skal ta hensyn til at barna kan ha/få vanskelige følelser omkring dette.[/quote'] Det er vel opp til foreldrene, å se til at barna har det bra i oppveksten. Selv om noen får kjempe problemer med noe slik, så tror jeg nok flesteparten klarer seg fint. I alle fall om de har oppegående foreldre, noe jeg velger å tro flesteparten har.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #138 Skrevet 30. april 2005 dere er så fordomsfulle og snerpete her på kvinneguiden!skulle ikke tro dere har fått dere skikkelig mann før..jeg har 4 fantastiske barn med 3 damer.eldstedattera mi og jeg har et skikkelig bra forhold,vi drikker sammen,røyker sammen og vi har hatt masse fester hjemme hos meg!ene vennina hennes har blitt sammen med bestekompisen min.det var jeg som spleisa dem.hun er gravid nå og de venter en gutt til sommeren!slutt og døm andre folk!og se til å få dere et liv! peace out, Guran!
Anglofil Skrevet 30. april 2005 #139 Skrevet 30. april 2005 Det viser og bekrefter kanskje bare at Guran er like barnslig og uansvalig som jeg trodde. Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #140 Skrevet 1. mai 2005 Det viser og bekrefter kanskje bare at Guran er like barnslig og uansvalig som jeg trodde. Mvh Yvonne Stygt redd for det ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå