Gå til innhold

3 barn og 3 fedre.

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I min familie er det faktisk mer normalt å ha barn med forskjellige menn, enn å ha samme barnefar til alle. Det er kun en av oss som har samme barnefar til begge ungene sine, og hun er ikke sammen med han (har visst aldri vært det heller).

En familiesvakhet, altså.

Videoannonse
Annonse
Gjest SumoBryter
Skrevet
Hehe, jeg har også tre barn med tre forskjellige. Det var nok ikke planen i utgangspunktet, men slik er det bare blitt. Nå venter jeg forøvrig nr 4, sånn at det blir fire barn med tre forskjellige.

Jeg ser derfor ikke ned på mødre som har barn med flere forskjellige. Det kan være mange grunner til at det har blitt slik, og det er uansett deres eget valg.

I min familie er det faktisk mer normalt å ha barn med forskjellige menn, enn å ha samme barnefar til alle. Det er kun en av oss som har samme barnefar til begge ungene sine, og hun er ikke sammen med han (har visst aldri vært det heller).

var noen av de mannelige forbildene særlig gode?

Skrevet
Og hva hvis kvinnen er millionær og ikke har lyst på en mann, er det greit da at hun får 3 eller 6 med forskjellige fedre eller sæd fra sæd bank fra forskjellige menn?

Jeg bare lurer på om dette for det meste er et økonomisk spørsmål og at folk har lettere for å akseptere det hvis man er rik.

Nei det utgjør vel ingen forskjell det? Hvorfor skulle man akseptere det hvis en person er rik? Skjønte ikke helt sammenengen der. Er det virkelig noen som ser sånn på det? Har ikke tenkt på økonomi i forhold til dette i heletatt..

Gjest SumoBryter
Skrevet

Ja,ja.. skjønner ikke sammenhengen, neivel.

Jeg syns det er ganske typisk at folk aksepterer mer slikt fra rike enn fattige. Bare du er rik nok kan du gjøre som du vil, ellers skal du få pepper.

Det var bare et forslag til videre diskusjon.

Når jeg tenker på alle hollywood forhold, Mette-Marit osv... og alle barn det er blitt til av disse forhold, så tror jeg disse rike og mektige får relativt lite kritikk og pepper for det de gjør i forhold til oss vanlige dødelige. De blir elsket av folket nesten samme hva de gjør.

Gjest lilleMAnn
Skrevet

Altså man kan være ei tøytete sklie og likevel bli sett opp til mer enn om man skulle være så heldig/uheldig å ha flere barn med flere menn??

Er det slik å forstå??

Så her går det kun på fasaden utad og egentlig hva som er mer sosialt akseptert.

velt deg rundt med så mange du vil,bare ikke la det synes.

Og at det ikke skal synes er jo at man da ikke må sette barn til verden.

Hva er moralsk og bra med at det finnes mange falske hyklere som har seg med mannfolk,spiser p-piller som andre tar seg en tyggis og bestiller time til abort oftere enn andre går på dass???

I bunn og grunn finnes det mange menneskehistorier/skjebner/grunner for at ting er blitt som de er.

Livet er ikke bare svart/kvitt.

Livet ble vel ikke akuratt som noen av oss hadde tenkt,men vi gjør da så gått vi kan og innretter oss deretter.

Man skal vel se på menneskets verdier,normer,godhet osv før man dømmer.

Man skal ikke dømme utifra hva øynene ser sånn helt automatisk.

Gjest gjest1
Skrevet

Å ha barn med to forskjellige ser jeg ikke på som noe problem. Det er ikke ideelt, men det er nå bare slik det er idag.

Men barn med tre forskjellige? Da må det da ha gått litt fort i svingene. (så sant en ikke får første barnet når en er veldig ung og sistemann når en er i øvre del av 30 årene)

Jeg har selv en venninne med to barn med to foskjellige. Hennes nåværende samboer (og barn til ett av hennes barn) har to barn fra før av (med to forskjellige damer!)

Jeg kan ikke si at jeg ble overbegeistret når hun fortalte at de skulle ha barn sammen. De hadde bare vært sammen noen måneder, og med hans "rulleblad" synes jeg ikke det hørtes spesielt stabilt ut. (de er begge i midten av 20-årene og barnet de fikk var planlagt)

Snakk om storfamilie. Fire halvsøsken som må forholde seg til hverandre og til stefedre/mødre og mødre/fedre til sine søsken.

Det går jo ann å vente litt med å få barn da. Jeg tror rett og slett mange får barn alt for tidlig i et forhold. Før en virkelig har funnet ut om forholdet er noe å satse på. Barn bør ideelt sett bli født inn i trygge, stabile forhold. Og en slik trygghet i et forhold får en ikke etter noen måneder.

Skrevet
Hva er moralsk og bra med at det finnes mange falske hyklere som har seg med mannfolk,spiser p-piller som andre tar seg en tyggis ?

At de ikke setter uønskede barn til verden som de ikke har lyst/mulighet til å ta seg av....

Sånn generelt virker det som det er en rett å få barn her i dette landet. Når man vil og med hvem man vil. Syns dette ønsket om barn kommer foran hvordan barna får det.

Gjest Anonymous
Skrevet

En familiesvakhet, altså.

Tja, det er vel mer tilfeldigheter :ler:

Men her oppe i nord er det ikke så uvanlig. Jeg har ikke opplevd å bli sett ned på pga det iallefall.

Forøvrig er jeg enig i det Tex skriver. Det er bedre å ta ansvar for de barna man får, planlagt eller ei, enn å ta abort som en enkel utvei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, det er vel mer tilfeldigheter :ler:

Men her oppe i nord er det ikke så uvanlig. Jeg har ikke opplevd å bli sett ned på pga det iallefall.

Forøvrig er jeg enig i det Tex skriver. Det er bedre å ta ansvar for de barna man får, planlagt eller ei, enn å ta abort som en enkel utvei.

Blir man dårligere foreldre om det er pga tilfeldigheter da??

Selv om mor og far hadde seg et "one night stand " så kan de vel klare foreldreoppgaven bra.

Og det er ikke akuratt et unikum at mor og far ikke bor sammen i dagens samfunn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om man oppfører seg som ei flyfille, så får man ta konsekvensene.

Gjest sofia fra bærum!!
Skrevet
Om man oppfører seg som ei flyfille' date=' så får man ta konsekvensene.[/quote']

Så det å være flyfille kjennetegner barn med flere fedre altså??

Så vidt jeg veit så kan jo du være lykkelig gift og har ørten barn med samme mann,MEN du kan være den flyfilla som bedrar mannen din,du bruker bare ekteskapet for å gjemme deg.

Hvem tar ansvar da??

Den som velger å ta ansvar og går med nesa i sky,eller den bedrevitende dommeren som egentlig går rundt i samfunnet og er en lurendreier??

Synes det er tøft gjort idag å ta slike valg,ansvar og stå for dem trass i at de vet hvilke fordommer som feier rundt dørene. Tyder på sterke mennesker synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå vet jeg om en som har fire med fire fedre. naboen har tre med tre.

For å si det slik, om jeg traff en mann som hadde tre/fire barn med like mange mødre, så hadde jeg ike satset på han.

Hvorfor går alle forhold i stykker med barn involvert osv...haddejeg tenkt.

De jeg kjenner med disse barna har vert at de har gått lei av forholdet. Det ble barn ut av det, men det har også vert flere kjærester/samboerforhold til de som det ikke ble barn av.

jeg selv kan ikke tenlke meg barn med så mange fedre.

Gjest Anonymous
Skrevet

[

Blir man dårligere foreldre om det er pga tilfeldigheter da??

Selv om mor og far hadde seg et "one night stand " så kan de vel klare foreldreoppgaven bra.

Og det er ikke akuratt et unikum at mor og far ikke bor sammen i dagens samfunn.

Skrevet

Jeg synes vi skal trå litt forsiktig i denne tråden. Rent personlig ville jeg strukket meg til det lengste for å unngått å få barn med mer enn en mann og dessuten forbli sammen med barnefaren etter at barna er født.

Men nå er det ikke alle som klarer det - og det behøver ikke vi andre omtrent kalle "barnemishandling" eller at disse barna ikke får det bra. Noen ganger kommer man skjevt ut eller tar valg som viser seg å være feil - det gjør vi alle og noen ganger har det større konsekvenser.

Jeg har selvfølgelig liten forståelse når noen får planlagte barn i hytt og pine uten å tenke på forholdet til barnefar, økonomi, egen evne til å ta seg av barnet osv.

Men i denne diskusjonen må vi vel gå ut i fra at vi nå diskuterer mødre som tar seg av barna på en ordentlig måte, men som har 2 - 3 barnefedre i bildet. Ellers spriker jo denne tråden til alle retninger.

Dessuten synes jeg det er rart at enkelte her mener (slik jeg har forstått det) at det er bedre man tar abort enn at man føder et barn som ikke har samme far som de andre. Da blir jeg helt: :o

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes vi skal trå litt forsiktig i denne tråden. Rent personlig ville jeg strukket meg til det lengste for å unngått å få barn med mer enn en mann og dessuten forbli sammen med barnefaren etter at barna er født.

Men nå er det ikke alle som klarer det - og det behøver ikke vi andre omtrent kalle "barnemishandling" eller at disse barna ikke får det bra. Noen ganger kommer man skjevt ut eller tar valg som viser seg å være feil - det gjør vi alle og noen ganger har det større konsekvenser.

Jeg har selvfølgelig liten forståelse når noen får planlagte barn i hytt og pine uten å tenke på forholdet til barnefar, økonomi, egen evne til å ta seg av barnet osv.  

Men i denne diskusjonen må vi vel gå ut i fra at vi nå diskuterer mødre som tar seg av barna på en ordentlig måte, men som har 2 - 3 barnefedre i bildet. Ellers spriker jo denne tråden til alle retninger.

Dessuten synes jeg det er rart at enkelte her mener (slik jeg har forstått det) at det er bedre man tar abort enn at man føder et barn som ikke har samme far som de andre. Da blir jeg helt:  :o

Jeg har også oppfattet det slik som deg : Hilsen trådstarter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så det å være flyfille kjennetegner barn med flere fedre altså??

Så vidt jeg veit så kan jo du være lykkelig gift og har ørten barn med samme mann,MEN du kan være den flyfilla som bedrar mannen din,du bruker bare ekteskapet for å gjemme deg.

Hvem tar ansvar da??

Den som velger å ta ansvar og går med nesa i sky,eller den bedrevitende dommeren som egentlig går rundt i samfunnet og er en lurendreier??

Hehe, jeg er mann jeg. Og ja. Synes man burde ha lært litt før det kom barn nummer tre som sagt over her. Men synes du var litt rask til å dømme her. Kanskje du har noen svin på skogen............

Synes det er tøft gjort idag å ta slike valg,ansvar og stå for dem trass i at de vet hvilke fordommer som feier rundt dørene. Tyder på sterke mennesker synes jeg.

Gjest gjesta
Skrevet
Synes man burde ha lært litt før det kom barn nummer tre som sagt over her.

Ja... skulle tro det...

Jeg vil ha en mann jeg skal ha familie med, ikke som kommer å ringer på døra annenhver helg. men det er jo forskjellig fra person til person, mange tror kanskje at denne gangen er det rett mann... Men ender opp med 3 unger med 3 forskjellige fedre.. fordi der viste seg å aldri være rett mann..

Skrevet

Min første tanke når jeg hører om mødre med barn med flere enn to fedre, er at de har rotet livet sitt til. Selv om jeg ser slik på saken så kan selvsagt andre som står midt oppi det synes det går helt greit. Jeg synes imidlertid at det blir vell mye rot med samvær, ekser, samarbeide, steforeldre og halvsøsken "i hytt og pine" osv.. Barna skal også forholde seg til dette.

For meg er det uaktuelt å få barn med flere enn en mann. Da jeg var gravid med nr to var forholdet til barnas far svært dårlig. Jeg husker at jeg da tenkte at jeg tross alt var heldig som fikk to barn, som jeg ønsket meg, med samme far.

Jeg lever i dag med en annen mann, og det har aldri vært aktuelt med et felles barn. Har faktisk tatt en abort :veldigsur:

Gjest gjesta
Skrevet
For meg er det uaktuelt å få barn med flere enn en mann. Da jeg var gravid med nr to var forholdet til barnas far svært dårlig. Jeg husker at jeg da tenkte at jeg tross alt var heldig som fikk to barn, som jeg ønsket meg, med samme far.

Jeg lever i dag med en annen mann, og det har aldri vært aktuelt med et felles barn. Har faktisk tatt en abort :veldigsur:

Men hva med mannen din, vil ikke han ha barn? Og savner du ikke å dele et barn med han, som er ditt & hans?

Skrevet

Men hva med mannen din, vil ikke han ha barn? Og savner du ikke å dele et barn med han, som er ditt & hans?

Samboer har ett barn fra før. Vi er veldig enige i at det er nok med de tre "vi" har, og vi er så heldige at de er svært gode venner.

Vi ser på oss som en familie med tre barn, derfor føler ingen av oss at vi trenger noe felles, det har vi allerede med de vi har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...