Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #141 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis jeg kan få lov til å komme med ett råd til trådstarter' date=' så må det være følgende: Vær oppmerksom på at situasjonen kan oppleves vanskelig for barna fra tid til annen. Selv om det kanskje ikke gjør det i dag (for jeg forstår at alle bor hos deg, og at de vokser opp som søsken), så kan det komme tider hvor de er lei seg for at de vokser opp i en a-typisk familie, at de må forholde seg til ulike voksenpersoner og så videre. Du snakker veldig om deg selv og dine behov og drømmer, men du sier ingenting om at du skal ta hensyn til at barna kan ha/få vanskelige følelser omkring dette.[/quote'] Du har rett i det du skriver,jeg må være flink til å lese signaler og være forberedt på at de kan oppleve dette vanskelig. Det var ikke meningen å snakke mye om meg selv og lite om barna,det skjønner jeg blir feil. Det er såpass mye dømmende menesker ute å går så jeg hadde en trang til å forklare på min voksenmåte at ting kan fungere like bra hos meg som hos andre. Men nå fokuserer jeg på alt det som er bra i livet demmes,blir de negative så blir jeg positiv,ser de problemer så ser jeg løsninger. Om de skulle synes at familien er RAR så vil jeg ikke sitte og krisemaksimere sammen med dem. Det er så mange forskjellige familiesettinger idag at vi er like bra som alle andre. Men så bra dialog vi har og så godt sammensveiset vi er, og fedrene og meg og barna snakker skikkelig sammen og kan le sammen av morsomme ting. Når barnet ser at mamma og pappa slapperav sammen og ikke krangler så blir barnet rolig og fornøyd inni seg. Det er vi voksne som tar ansvaret og styrer hvordan det ellers skal gå. Det blir som jeg sa før: Det blir hva vi gjør det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #142 Del Skrevet 1. mai 2005 Som sagt er jeg et barn (var ) i en slik familie. Det har ikke bragt noen problemer for meg eller mine søsken. Du/dere går jo ikke akkurat med et skilt rundt halsen hvor det står at du har tre barn med tre menn? Man løper vel ikke rundt med en megafon for å bringe dette budskapet til hele verden? Lev livet deres som dere vil! Hva andre tenker og mener ville jeg gitt en lang mars i (selv om det ikke alltid er like lett). LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. mai 2005 #143 Del Skrevet 1. mai 2005 I den her moderne tid hvor det å få barn er en del av selvrealiseringen, må vi vise overbærenhet overfor de som feiler i henhold til "normen" om samme mor/far til alle barna. Det her er et uttrykk for en indivualisme som ikke ødelegger all fellesskap og samhold i familie og slekt, men heller et tegn på at man har muligheten til å velge hvordan og med hvem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #144 Del Skrevet 1. mai 2005 I den her moderne tid hvor det å få barn er en del av selvrealiseringen' date=' må vi vise overbærenhet overfor de som feiler i henhold til "normen" om samme mor/far til alle barna. Det her er et uttrykk for en indivualisme som ikke ødelegger all fellesskap og samhold i familie og slekt, men heller et tegn på at man har muligheten til å velge hvordan og med hvem.[/quote'] Ja, la oss befolke verden med enda fler lausunger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #145 Del Skrevet 1. mai 2005 Ja, la oss befolke verden med enda fler lausunger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 2. mai 2005 #146 Del Skrevet 2. mai 2005 Min første reaksjon er dessverre negativ, uansett om det er en kvinne eller mann som har barn med flere forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 2. mai 2005 #147 Del Skrevet 2. mai 2005 dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 2. mai 2005 #148 Del Skrevet 2. mai 2005 Ja, la oss befolke verden med enda fler lausunger. "Hva er lausunger mamma?" "hvorfor spør du om det?" "Fordi naoben kalte meg det.." "Lausunger er barn som ikke står i bånd...Hunder står i bån, barn gjør ikke det. Da er de lausunger" Sann historie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #149 Del Skrevet 2. mai 2005 For et modent svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2005 #150 Del Skrevet 3. mai 2005 For noen gammeldagse holdninger dere har. Det er ingenting som heter lausunge nå i dag. Folk kan jo gjøre feil i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Granny Skrevet 4. mai 2005 #151 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg mener at en kvinne som får barn med flere forskjellige menn kan være like god mor for barna sine (kanskje til og med minst like god) som andre kvinner! Det er det som er det viktige - å gi barna sine trygghet og kjærlighet. Å fordømme kvinner som får barn med forskjellige partnere mener jeg vitner om reaksjonære holdninger og det er trist at ikke kvinnefrigjøringa har kommi lenger! Man kan godt bestemme seg for å bli enslig forsørger til ett eller flere barn, på mange måter er dette en god familiemodell! (Og mange fedre er flinke til å følge opp ansvaret også der hvor barnets mor er enslig forsørger - kanskje til og med bedre enn om partene var i et "etablert" forhold!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. mai 2005 #152 Del Skrevet 4. mai 2005 Å fordømme kvinner som får barn med forskjellige partnere mener jeg vitner om reaksjonære holdninger og det er trist at ikke kvinnefrigjøringa har kommi lenger! Sånn sett så har jeg vel faktisk litt fordommer til menn som har unger her og der, særlig hvis han knapt ser dem. Det finnes virkelig en hel del slike... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madamåse Skrevet 4. mai 2005 #153 Del Skrevet 4. mai 2005 Ja selvfølgelig er man like god eller dårlig mor som andre som har en,to eller tre fedre inne i bildet. Kjærligheten eller evnen til å elske og gi omsorg blir ikke mindre etter noen bommerter med forhold vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå